Az interneten vásárlók csupán 30 százaléka fizet online úton

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 15. 00:07

Az internetes vásárlások esetében „csupán 30 százalék fizet online úton, illetve banki utalással, a többiek postai utánvétellel rendezik az anyagiakat”- mondta Marosvölgyi Péter, az AEGONdirekt.hu szakmai igazgatója.

Az internetes szolgáltatások köre hazánkban is óriási léptekkel bővül, viszont a felhasználói kultúránk és magatartásunk még messze elmarad a környező, fejlettebb országokétól. Már szinte minden termék elérhető az interneten keresztül; háztartási eszközök, ruhák, illatszerek, mozi-, színház illetve vonatjegyek. A webáruházak oldalain gyakran találunk fórumokat, ahol a vásárlók megosztják tapasztalataikat, a már megvett termékről, szolgáltatásról, illetve a vásárlás folyamatáról. Ezek ismeretében könnyebb meghozni a vásárlási döntést. A részletes leírás, illetve termék-összehasonlító programok is leegyszerűsítik a választást. Az NRC Piackutató Kft. adatai szerint, minden ötödik látogató igényli, hogy az internetes bolt rendelkezzen telefonos ügyfélszolgálattal.
„A könyv és a melegétel megrendeléseket követve, az online biztosítás az egyik legkeresettebb termék az interneten. Ennél a szolgáltatásnál biztos, hogy nem érheti meglepetés a vásárlót, mivel nem kell megfognia, felpróbálnia, megszagolnia a megvenni kívánt terméket. Másik előnye, hogy ezt a pénzügyi szolgáltatást az ügyfél gyorsan, sorban állás nélkül, néhány kattintással igénybe veheti és még a nyitvatartási idő sem korlátozza. A legnépszerűbb online szolgáltatások, a kötelező gépjármű felelősség-, és az utasbiztosítás. A kgfb-k közel 10 százalékát az ügyfeleink már a világhálón kötik meg, emellett 6000 utazó is az AEGONdirekt.hu internetes oldalon vásárolt biztosítást”- mondja Marosvölgyi.
„Mielőtt rászánnánk magunkat a vásárlásra, feltétlenül győződjünk meg, arról, hogy az oldal rendelkezik-e SSL tanúsítvánnyal: (adathalászat elleni küzdelem védőbástyája), ezt a böngésző címsorában található http előtag és a képernyő jobb alsó sarkában található lezárt lakat jelzi. Bankkártyás fizetés esetén gyanúra adhat okot, ha a webáruház nem irányít át minket még a tranzakció előtt egy banki oldalra. Ekkor ugyanis az oldal üzemeltetőjének szolgáltatjuk ki az adatainkat. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az online fizetéshez nem szükséges dombornyomott bankkártya, ugyanis a kártya hátoldalán található 3 jegyű (CVV) ellenőrző kóddal is, gond nélkül vásárolhatunk a fizetőfelületen. Emellett léteznek egyszer használatos időkorlátozott bankkártyaszámok is, amelyeket a bankunk honlapján közvetlenül a vásárlás előtt is igényelhetünk ” – tanácsolja a biztosítási szakember.



Kapcsolódó cikkeink