Az interneten indul a karácsonyi szezon
Az ajándékozási cikkek köre lényegesen nem változik, nagyobbrészt különböző könyv, játék, műszaki cikk, számítástechnika, elektronikai termék ruhaféle, háztartási felszerelés lesz a fenyőfák alatt. Mindezek közül a játékboltok forgalma a leginkább szezonális, a Formatex szerint a Játéksziget játékboltok éves forgalmának akár 60-70 százaléka is befolyhat az év végi ünnepek kapcsán – írja a tozsdeforum.hu.
Nem mindegy ezért, hogy mikortól és hogyan kezdenek el vásárolni az emberek. Különféle vásárlásösztönző tevékenységekkel is igyekeznek kényelmessé és kiegyensúlyozottabbá tenni a játékok beszerzését: ilyen például az internetes vásárlás napja november 6-án, a november 12-én induló akciós újságokban és TV hirdetésekben kommunikált árengedmények, vagy a Fekete Péntek november 27-én.
„A Formatex tulajdonában lévő Játéksziget bolthálózat 1 évvel ezelőtt csatlakozott a „fekete péntek”-hez kapcsolódó akciókhoz. 2014-ben forgalmunk a háromszorosára nőtt a fekete pénteki promóció idején és a vásárlói visszajelzések is azt mutatják, hogy érdemes a karácsony előtti utolsó napi rohamot megelőzni egy-egy hasonló, kényelmes és környezetbarát kezdeményezéssel, mert a tömeg és az autós forgalom is csökkenthető az internetes rendelés kapcsán. Az internetes vásárlás kifejezetten dinamikusan fejlődik, mivel az év során a kiskereskedelmi forgalomban értékesített termékeink 9 százalékát online értékesítjük” – mondta el Borhi János ügyvezető.
A játékkereskedelem sokkal szezonálisabb a többi szektornál, például a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalomnak csupán mintegy 10 százaléka esik az év utolsó hónapjára, bizonyos műszaki cikkeknek a negyede realizálódik a karácsonyi szezonban, sőt az online kiskereskedelemnek is körülbelül 25 százaléka, szemben a játékboltokban tapasztalható 60-70 százaléknál.
A második legfontosabb időszak a húsvéti, ami az éves forgalomnak akár 16-20 százalékát is jelentheti, majd azt követi a gyereknap, de az sokkal kevésbé jelentős, jóval tíz százalék alatt marad. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Bank360: Költekezés helyett inkább spórolt a lakosság karácsony előtt
Az ünnepek előtt még szépen híztak a lakossági bankszámlák és…
Tovább olvasom >Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >