Az interneten indul a karácsonyi szezon
Az ajándékozási cikkek köre lényegesen nem változik, nagyobbrészt különböző könyv, játék, műszaki cikk, számítástechnika, elektronikai termék ruhaféle, háztartási felszerelés lesz a fenyőfák alatt. Mindezek közül a játékboltok forgalma a leginkább szezonális, a Formatex szerint a Játéksziget játékboltok éves forgalmának akár 60-70 százaléka is befolyhat az év végi ünnepek kapcsán – írja a tozsdeforum.hu.
Nem mindegy ezért, hogy mikortól és hogyan kezdenek el vásárolni az emberek. Különféle vásárlásösztönző tevékenységekkel is igyekeznek kényelmessé és kiegyensúlyozottabbá tenni a játékok beszerzését: ilyen például az internetes vásárlás napja november 6-án, a november 12-én induló akciós újságokban és TV hirdetésekben kommunikált árengedmények, vagy a Fekete Péntek november 27-én.
„A Formatex tulajdonában lévő Játéksziget bolthálózat 1 évvel ezelőtt csatlakozott a „fekete péntek”-hez kapcsolódó akciókhoz. 2014-ben forgalmunk a háromszorosára nőtt a fekete pénteki promóció idején és a vásárlói visszajelzések is azt mutatják, hogy érdemes a karácsony előtti utolsó napi rohamot megelőzni egy-egy hasonló, kényelmes és környezetbarát kezdeményezéssel, mert a tömeg és az autós forgalom is csökkenthető az internetes rendelés kapcsán. Az internetes vásárlás kifejezetten dinamikusan fejlődik, mivel az év során a kiskereskedelmi forgalomban értékesített termékeink 9 százalékát online értékesítjük” – mondta el Borhi János ügyvezető.
A játékkereskedelem sokkal szezonálisabb a többi szektornál, például a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalomnak csupán mintegy 10 százaléka esik az év utolsó hónapjára, bizonyos műszaki cikkeknek a negyede realizálódik a karácsonyi szezonban, sőt az online kiskereskedelemnek is körülbelül 25 százaléka, szemben a játékboltokban tapasztalható 60-70 százaléknál.
A második legfontosabb időszak a húsvéti, ami az éves forgalomnak akár 16-20 százalékát is jelentheti, majd azt követi a gyereknap, de az sokkal kevésbé jelentős, jóval tíz százalék alatt marad. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Bank360: Költekezés helyett inkább spórolt a lakosság karácsony előtt
Az ünnepek előtt még szépen híztak a lakossági bankszámlák és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >