Az innovatív termékekre fókuszál a jövőben a BAT Pécsi Dohánygyár Kft.
Egyre inkább az innovatív, nem füstölő dohányipari termékekre helyezi a hangsúlyt és tovább növelné dolgozói létszámát a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. (BAT PD) – mondta a vállalat ügyvezető igazgatója a gyár 110 éves fennállása alkalmából szervezett szerdai ünnepségen, a baranyai megyeszékhelyen.

110 éves a pécsi dohánygyár
Orosz Zoltán a Pécsen három önálló gyáregységben több mint 820 embert foglalkoztató társaság belvárosi üzemében tartott jubileumi ünnepségén azt mondta, a BAT stratégiájának részeként az innovatív, füstöt ki nem bocsátó, így az emberi szervezetet kevésbé megterhelő dohányipari termékek szerepe egyre hangsúlyosabb a világban, így a vállalat is ezek előállítására, fejlesztésére fókuszál a jövőben.
Az ügyvezető igazgató az MTI érdeklődésére közölte: cégük stabilan működik és a jövőt illetően is optimisták, ugyanis – bár a hagyományos dohánytermékeket fogyasztók lakosságban betöltött aránya egyre kisebb – az új termékek, így például a hevítéses technológián alapulók cigaretták, nikotinpárnák, piaca folyamatosan bővül. Utóbbi kapcsán kiemelte: azokból évi kétmilliárd darabot állítanak elő a baranyai megyeszékhelyen.
Orosz Zoltán felhívta a figyelmet arra is, hogy a vállalat megbecsüli munkavállalóit, számukat folyamatosan emeli, s jelenleg is 65 nyitott pozícióra keresnek dolgozót.
Péterffy Attila (Pécs Jövője), a baranyai megyeszékhely polgármestere kiemelte: a pécsi dohánygyár mindig élen járt a fejlesztésekben, képes volt időről időre megújulni és képében a tulajdonos jelentős és folyamatos innovációinak köszönhetően modern, világszínvonalú termelővállalat működik Pécsen.
A 2021-ben 25,68 milliárd font bevételt és 10,2 milliárd font nyereséget termelő BAT vállalatcsoport világszerte több mint 175 országban van jelent és 52 ezer munkavállalót foglalkoztat.
A BAT a magyar piacon a BAT PD révén van jelen, amely az 1912 óta termelő pécsi dohánygyár felvásárlásával jött létre 1992-ben.
A BAT PD tavaly májusban jelentette be, hogy átalakítja a pécsi dohánygyár termelését, mert világszerte megnőtt a kereslet az újgenerációs termékek, így a dohánymentes nikotinpárnák iránt.
A dohánygyár akkori közleményében azt írták, hogy a legtöbb cigarettamárka helyi gyártását beszüntetik, csak az egyik legismertebb hazai márka előállítását tartják meg Pécsen és a jövőben túlnyomórészt nikotinpárnákat gyártanak.
A BAT PD több mint 900 embernek ad munkát, ebből a nikotinpárnák és szivarkák előállítását, valamint vágott dohány előkészítését végző pécsi gyáregységekben több mint 820-an dolgoznak.
A cég az MTI érdeklődésére korábban közölte: a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak a pécsi nikotinpárnagyár fejlesztésére, onnan ugyanis több mint 30 országba exportálnak termékeket. A társaság céljai között szerepel, hogy a pécsi gyáregység a termékkategória legnagyobb európai előállítója legyen a jövőben. Ezzel összhangban a tavaly Magyarországon is bevezetett hevítéses termékcsaládjuk további fejlesztését is stratégiai fontosságúnak tartja a BAT PD – hívták fel rá a figyelmet.
A BAT PD 2021-es nettó árbevétele 178,77 milliárd forint volt a 2020-as 160,27 milliárd után, adózott eredménye 9,98 milliárd forintot tett ki a tavalyelőtti 10,16 milliárdot követően. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kínai piac tartja el a dohányipart
Miközben a világ nagy részén a szigorú szabályozások és adóemelések…
Tovább olvasom >Szintetikus nikotinpárnát dob piacra a BAT az USA-ban
Bejelentette a British American Tobacco (BAT), hogy 2025-ben piacra dobja…
Tovább olvasom >A munkaerőhiány és az óriási hőség ellenére sem áll le a hazai dohánytermesztés
Bizakodva tekint a dohánybetakarítási szezonra a sátoraljaújhelyi Continental Dohányipari Csoport.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >