Az Innovációk napja konferencián kerültek átadásra az idei „Inno d’Or – Év Innovációja” díjak
Idén harmadik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által 2021-ben életre hívott verseny díjátadója, immár egy egész napos szakmai konferencia keretein belül.
Az eseményen hat izgalmas szakmai prezentáció mutatta be az újdonságok és újítások jellemzőit, illetve került sor a díjak átadására, amelynek célja, hogy évről évre olyan értékteremtő innovációkat jutalmazzon, amelyek meghatározható vásárlói, fogyasztói igényre nyújtanak megoldást, valamely nevesíthető trendbe illenek, vagy egy meglévő, meghatározható igényből inspirálódott fejlesztés eredményei. A díjátadó végén pedig kihirdették a Best of the Best, Legjobb innováció elismeréseket is.
Az innováció jegyében rendezett eseményre a Hungexpo új Konferencia Központjában került sor május 11-én.
Innovációs trendek
A felvezető egyórás előadást dr. Újszászi-Bogár László meggyőzés- és befolyásolás-szakértő tartotta. Prezentációjában igyekezett minél több olyan tényezőt bemutatni példákon keresztül, amelyek segítségével befolyásolható egy innováció sikere és azokat is, amelyek a kudarc hátterében állhatnak.
Őt követte Szabó Péter, a Microsoft ügyvezető igazgatója, aki az egyik legizgalmasabb és tagadhatatlanul mindenki fantáziáját megmozgató chatGPT-ről hozott sok-sok érdekességet, és hogy mi várható a chatGPT megjelenésével és fejlődésével a piacon.
Szöllősi Réka élelmiszer-politikai elemző előadásaiban már hagyományosan a jövő szabályozási kereteibe tekintettek a résztvevők, és az új termékbevezetések egyik legnagyobb mumusáról, a tervezett, jövőbeli szabályozásokról kaptak egy átfogó képet, mind az itthoni, mind az Európai Unió színterére vonatkozóan.
Ebéd után sosincs könnyű dolga egy előadónak, kivéve, ha olyan témáról beszél, ami időtlen – ez pedig a generációs különbségek. Princz Andrea, a SteiGen generációkutató cég tanácsadója előadásában a generációk innovációs érzékenységével foglalkozott részletesen.
Dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára bemutatta hol tart Magyarország a WIPO globális innovációs index alapján és az európai innovációs eredménytáblán. Szóba került a finanszírozási környezet, a szabályozási háttér és az intézményrendszer is.
A díjátadás közben is volt egy előadás, mégpedig a nyertes termékeket közvetlenül is érintő témában. Fehér Balázs, az Ipsos vezető szakértője előadásában az egyik legfontosabb trendről szólt, mégpedig a növényi alapú termékinnovációk megítélését vette górcső alá.
6 kategória, 21 díjazott
Az idei megmérettetésből 21 olyan pályázat került ki győztesként, a magas számú szakmai zsűri bírálata alapján, amelyek piaci bevezetése 2022. január 1. és 2022. december 31. között zajlott, és a saját kategóriájukban meghatározó újdonságtartalommal bírnak.
A pályázatokban bemutatott újdonságok értékelését öt szempont: innovációtartalom, trendbe illő, piaci előnyök, időszakos eredmények, piaci esélyek alapján végezte a szakmai zsűri, majd pedig azoknál a termékeknél, ahol ez lehetséges volt, érzékszervi bírálatra is sor került.
A pályázatok élelmiszer, ital, kozmetika, vegyi áru, szolgáltatás, csomagolás főkategóriákban érkeztek, köztük mind gyártói, mind kereskedelmi márkaként, célcsoportot tekintve volt közöttük B2B és B2C beadvány is. Idén először külön kategóriában is indulhattak a „mentes” pályázatok.
Az idén a három legtöbb pontot kapott pályázat egy külön oklevéllel a Best of the Best, vagyis a „Legjobb innováció 2023” elismerő oklevelet is megkapták.
A nyertes pályázatok jogosulttá váltak az „Inno d’Or – Év Innovációja 2023” címre.
A nyertesek a Trade magazin 2023/6–7. számában kerülnek részletesen is bemutatásra.
A nyertes pályázatok jogosulttá váltak az „Inno d’Or – Év Innovációja 2023” címre.
A nyertesek a Trade magazin 2023/6-7. számában kerülnek részletesen is bemutatásra.
Az Inno d’Or – Év Innovációja 2023 díjak nyertesei
A Zsűri tagjai
A szakmai Zsűri és Partnereink nevében is gratulálunk!
Kapcsolódó cikkeink
Megszületett a döntés: elmarad a januári AgrárgépShow kiállítás
A hazai piaci folyamatok és a nemzetközi trendek alakulása miatt,…
Tovább olvasom >Nem lazulhat a fegyelem az afrikai sertéspestis elleni védekezésben
Eredményesen védekezett hazánk az afrikai sertéspestis ellen: a betegség megjelenése…
Tovább olvasom >Hogyan tovább? – Nenad Pacek, Noszek Péter, Keleti Arthur, Gazsi Zsoltán, Jaksity György szerint
FMCG-piaci exkluzív eseményt szervezett a Trade magazin vállalati döntéshozóknak idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >