Az innováció éve: sikeres üzleti évet zárt a dm Magyarország
A dm immár 20 éve van jelen a magyarországi drogéria piacon, 277 millió Eurós forgalommal zárta az idei gazdasági évet. A vállalat nem csak gazdasági eredményeivel büszkélkedhet, más területeken is dinamikus fejlődés jellemzi a drogériát. A gazdasági év fontos mérföldkövének számít az érdi és törökbálinti irodai beruházás, az üzlethálózat dinamikus megújítása, az új dm applikáció bevezetése, a free wifi elérhetővé tétele a boltokban és a helyi közösségeket célzó új társadalmi felelősségvállalás program meghirdetése.
A dm Magyarország 277 millió Eurós forgalommal zárta a 2015/16-os a gazdasági évet (2016.09.30-i árfolyam alapján: 309,15 Ft / 1 EUR). Ezzel a tavalyi gazdasági évhez képest 11,42 %-os növekedést ért el a forgalomban. A dm Kft. továbbra is piacvezető a drogériák tekintetében, a teljes piacon pedig a 2015/16-os gazdasági évben is megőrizte piaci részesedését. A magyarországi dm-nél összesen 2429 munkavállaló dolgozik, az üzletek száma 255.
Tizenkét országban ért el sikereket a dm
Az elmúlt gazdasági évben az osztrák anyavállalathoz tartozó társországokban, így Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Bulgáriában és Macedóniában a forgalom 8,10 százalékkal 2,212 Mrd. Euróra nőtt.
A dm csoport összforgalma 9, 7 milliárd Euró volt az elmúlt gazdasági évben, ez a tavalyihoz képest 7 százalékos növekedést jelent.
A dm 12 országban van jelen Európában, összesen több mint 56 ezer munkavállaló tartozik a dm gazdasági közösségéhez, valamint a dm-csoport országaiban 3349 üzletben szolgálja ki a vásárlói igényeket.
Dinamikus megújulás a dm üzleteiben
Az elmúlt gazdasági évben a dm 17 üzletét újította fel, 15 üzletet kibővített, 5 üzlete másik helyre költözött, egy üzlete bezárt. A dm bolthálózatát a folyamatos megújulás jellemzi, a boltok nyitása közösségi eseménnyé vált, a dm meglepetésekkel, programokkal, jótékonysági akciókkal kíséri a nyitásokat, a kasszában helyi közéleti személyiségek segítenek, a bevételt jótékony célra ajánlja fel a dm.
A dm bővítette az Euró elfogadóhelyek számát, 71 határ menti és turisztikailag frekventált helyen fogad el a drogéria Eurót, a 2016-2017-s gazdasági évben ezt a szolgáltatást újabb 95 üzletre szeretnék kiterjeszteni. Az üzletekben NFC-s fizetésre is van már lehetőség, a boltokban ingyenes wifit használhatnak a vásárlók.
A drogéria az idei évben két nagy iroda beruházást is elvégzett, 2016 márciusában adta át Érden új irodaépületét, amelybe a központi osztályok egy része költözött. Az épület összesen 2086,34 négyzetméter, az irodaépületet és a logisztikai központot 67,2 m2-es fűtött híd köti össze. Az iroda a legmodernebb műszaki megoldásokkal épült, a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe véve. Az épület kizárólag elektromos energiát vesz igénybe, a gépészetet modern VRV-rendszerrel megoldott. A törökbálinti irodaépület is megújult, 2016 szeptemberében fejeződtek be a munkálatok.
Új, innovatív termékek a saját márkás kínálatban
A piaci trendeknek megfelelően minden márkán belül jelentős az új termékek száma, folyamatos innováció, új hatóanyagok jellemzik az új dm márkás termékeket. A dm polcain összesen 3168 saját márkás terméket találnak a vásárlók.
2015 áprilisában debütált a dm-ben a dmBio, jelenleg 335 cikkelem közül válogathatnak az egészséges táplálkozás hívei. A szortimentben bébi menük, bébi tej-és gabonapépek, direktlevek, zöldséglevek találhatók meg, folyamatosan érkeztek a polcokra a paradicsomos termékek, olajak, főzőkrémek, mézek extra dzsemek, magkrémek, pelyhek, sütési hozzávalók, lisztek, aszalt gyümölcsök és magvak, crunchy müzlik, növényi pástétomok, vegetáriánus kenyérfeltétek, gyümölcsszeletek.
2016-ban saját márkás termékújdonságok is bekerültek a dm polcaira: a Balea kompakt deo koncentrált hatóanyagoknak és a hatékony spray-technológiának köszönhetően dupla annyiszor használható, mint hagyományos társai, vagyis a 200 ml-es palack 400 ml-nek felel meg, miközben feleannyi hajtó gázt használ fel. A környezetkímélő megoldás segít, hogy kevesebb csomagolóanyag kerüljön a szemétbe.
Az alverde gyógyvizes sorozat a naturkozmetikumok területén jelent újdonságot, míg a hajápolás terén a Balea Professional hajerősítő és hajápoló termékcsalád tagjai kerültek be a kínálatba. A Profissimo és a Denkmit termékcsaládok limitált kiadású termékei is megjelentek a szortimentben, az új Das gesunde PLUS bio filteres teák kézzel készített, gyapjú filterekkel érkeztek a polcokra, újdonság, hogy az alverde és Dein Bestes termékcsaládok új csomagolást kaptak.
Az elmúlt gazdasági évben a dm két saját márkás terméke is jubilált, a Sundance és babylove termékcsaládok idén ünneplik 20. születésnapjukat.
A saját márkás szortimentben környezetkímélő termékek és csomagolások fejlesztése jellemző, a vállalat rövid szállítási utakat részesít előnyben, törekszik a regionális gyártók és európai gyártó üzemek kiválasztására.
A márkatermékek terén is kínál újdonságokat a dm: új L’Oréal dekorkozmetikai állvány került be a boltokba, a vásárlói igényekre reagálva az idei gazdasági évtől kapható a boltokban a Túró Rudi és az EOS ajakápoló.
Mindig megéri – tartósan alacsony árak a dm polcain
A drogéria a piacon úttörőként minden nap tartósan alacsony árakat nyújt a vásárlóknak. A dm-nél egy adott termék az ország összes dm üzletében pontosan ugyanazon a kedvező áron vásárolható meg, s ez az ár nem csak néhány napig érvényes, hanem legalább 4 hónapig változatlan marad. A dm árstratégiája azon alapul, hogy a vásárlóknak bármikor megéri vásárolniuk, amikor betérnek az üzletbe, hiszen kiszámítható, tartósan alacsony árakat találnak. A dm szeretné, hogy vásárlói akkor vegyék meg kedvenc terméküket, amikor tényleg szükségük van rá, nem pedig akkor, amikor ráakasztanak egy leárazást jelző táblát.
A kedvezmények világa már néhány érintéssel elérhető
A dm 2009-ben vezette be idehaza az active beauty programot, azóta a törzsvásárlói program folyamatosan fejlődött, a mindennapok részévé vált a lila pontgyűjtő kártya, jelenleg közel 1,3 millió tagja van a programnak, a bababónusz programhoz több mint 257 ezer tag csatlakozott, az újszülöttek 43 százaléka regisztrált baba.
A dm folyamatosan fejleszti törzsvásárlói programját: júniustól egy új applikációval lepte meg a törzsvásárlókat, számukra a dm applikációja egyet jelent a törzsvásárlói kártyájukkal. Az applikáción keresztül a vásárlóknak lehetőségük van arra, hogy pontjaikat még kényelmesebben gyűjtsék, különböző kedvezményeket vegyenek igénybe, és értékes kuponokat váltsanak ki az alkalmazáson keresztül is. Eddig 120 158 érdeklődő töltötte le az applikációt, összesen 57 311 kupont aktiváltak a vásárlók, 50 984-et váltottak be.
A fogyasztói igényekre reagálva az applikációban minden információ könnyen elérhető, a dm üzletkeresője segít megtalálni a legközelebbi drogériát, a felületet a dm folyamatosan fejleszti és bővíti a vásárlói igények kielégítése érdekében.
Közel a vásárlókhoz
A dm-nél továbbra is a vásárló áll a középpontban, így az online és offline világban is nagy hangsúlyt kap a vásárlókkal való kapcsolattartás A dm active beauty magazinja 150 000 példányban jut el a törzsvásárlókhoz évente 8 alkalommal, újdonságként idén Family tematikus magazinnal lepi meg az olvasókat a drogéria. Az internet és a közösségi média szerves részei a mindennapjainknak, a drogéria több, mint 193 ezer Facebook rajongóval osztja meg nap mint nap a márkával kapcsolatos híreket, népszerű újdonság a dm Tesztklub és dm Kvíz. A márka több, mint 26 ezer követőt ér el az Instagramon, a drogéria bloggerekkel is kapcsolatban áll, emellett a Youtube, számos on-line csatorna és e-mail hírlevél biztosítja, hogy a dm szoros kapcsolatot ápoljon vásárlóival.
2016 tavaszán elindult a dm hivatalos ügyfélszolgálata is, ahol a munkatársak telefonon és e-mailben reagálnak a beérkező kérdésekre, így segítve a vásárlókat.
A dm országos rendezvényeken is megjelenik, a Babamama expón a látogatókat színes standdal és vásárlási lehetőséggel várta a dm, tavasszal az Ultrabalaton résztvevői találkozhattak a drogériával a sportrendezvényen, a Györkőc Fesztivál látogatóit egy családias standdal és nyereményjátékkal lepte meg a dm, az év végén a DECATHLON FittArénán is képviselteti magát a vállalat.
A dm idén megnyitotta története legkisebb üzletét: a budapesti Minipolisz gyerekvárosban a családok a drogéria boltját is megtalálják. A drogéria gyermekekre szabott boltjában minden megtalálható, ami egy valódi bevásárláshoz szükséges.
A jövő nemzedékét képzi a dm
A dm családbarát munkahelyként támogatja, hogy munkatársai egyensúlyt találjanak a munka és magánélet között, részmunkaidős foglalkoztatásra is lehetőséget ad, a cég saját kollégái számára folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít. A munkavállalók közül többen fogyasztóvédelmi referensek is, amely bizonyítja azt, hogy a vállalat magas színvonalú ügyfélkezelésre törekszik. A dm szerepet vállal a duális képzésben is, hogy a fiatalok számára vonzóvá tegye a kereskedelmi pályát, a szakmai gyakorlatos tanulók fogadásával az utánpótlás nevelésére fektet nagy hangsúlyt.
A vállalat ismét elvégezte a Dolgozói Elégedettség Felmérést munkatársai körében, a dolgozók 85 százaléka kitöltötte a kérdőívet, a dolgozók 91 százaléka szerint „Mindent egybevetve a dm egy nagyon jó munkahely”, 96 százalékuk szívesen ajánlja a dm árukínálatát és szolgáltatásait barátainak.
Jótettekkel egy jobb világért
A dm 2016-ban hirdette meg először a helyi közösségeket segítő Jótettekkel egy jobb világért programot, amellyel helyi civil szervezetek munkáját akarta támogatni egy-egy konkrét projekt kapcsán. A dm idén 40 éves, ennek apropóján egy CSR aktivitást bevezetve valamennyi dm-ország megkereste azokat a projekteket, amelyek helyben teszik jobbá környezetüket. A hazai dm 10 projekt megvalósulását támogatta 500-500 ezer forint hozzájárulással. A dm-nek országos bolthálózatként lehetősége van arra, hogy valóban helyben segítsen, a munkatársak évente egy napot önkéntes munkával tölthetnek egy-egy civil szervezetnél, a munkavállalók büszkék arra, hogy ebben a formában is segíthetnek környezetükben.
„Együtt egymásért“ név alatt dolgozta ki a dm CSR programjait, amelyek középpontjában az egészséges életmód, a gyermekek napvédelme, és helyes fogápolásra nevelése, valamint a szociálisan hátrányos helyzetű kisgyermekes családok megsegítése áll.
A dm termékadományok formájában több, mint 80 szervezetet támogatott közel 12 millió forint értékben, a TAO sporttámogatással több, mint 200 millió forinttal segített sportszervezeteket a dm.
Díjazták a dm-et: termékeket és CSR programokat is értékeltek
A dm az elmúlt gazdasági évben a társadalmi felelősségvállalás területén elnyerte a CSR Hungary 2015 díjat, a 3 Jócselekedet pályázaton két kategóriában nyert díjat, a legkreatívabb jó cselekedet kategóriában a Nap gyermekei kampánnyal győzött, a Mosolygó fogacskák programmal pedig különdíjat nyert a drogéria a legnagyvonalúbb jó cselekedet kategóriában. 2016-ban másodszorra érdemelte ki a vállalat a Magyar Adományozói Fórum Felelős Támogató Védjegyét.
Az Együtt egymásért programmal 2016-ban a dm elnyerte a MAF Társadalmi Befektetések Díj Senior különdíját, illetve a Magyar PR Szövetség Oklevelét.
A dm négy kategóriában nyerte el az Év terméke díjat: bio élelmiszer kategóriában a dmBio termékcsalád, a natúrkozmetikumok közül az alverde Bach-virág termékcsalád, az általános testápolás kategória győztese a Balea Luxury Golden Glamour termékcsalád, az anti-ageing natúrkozmetikum kategória díjazottja pedig az alverde Zell Aktiv termékcsalád lett.
A drogéria 2016-ban hatodszorra kapta meg a Superbrands minősítést, a dm elnyerte a Superstore 2016 címet, a Joy Prix De Beauté megmérettetésen ugyancsak díjat nyert.
Az Aon Hewitt Magyarország által meghirdetett Legjobb Munkahely díjat is megkapta a dm nagyvállalati kategóriában 2015 novemberében, a Randstad Award hazai felmérése alapján pedig kiskereskedelem kategóriában 2016-ban ismét magáénak tudhatja a legvonzóbb munkaadó címet.
Kapcsolódó cikkeink
Late night shopping a Westend dm üzletben Regán Lilivel, Kisóval, és az adidas Vibes új illatkollekciójával
Az adidas márka legújabb illatkollekcióját a Vibes-t egy Late night…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >A dm forgalma 17 százalékkal nőtt az elmúlt gazdasági évben
A dm az elmúlt gazdasági évben nagy mértékben fektetett az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >