Az influenszerek és a turizmus új hulláma: a Magyar Turisztikai Ügynökség innovatív marketingkampánya
Az utóbbi években az influenszerek szerepe egyre jelentősebbé vált a turizmusban, különösen a 25-40 éves korosztály körében. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) elnöke az Indexnek adott interjújában kiemelte, hogy az influenszerpiac kulcsfontosságúvá vált a turisztikai marketing területén.

Az MTÜ nemrégiben egy nagyszabású influenszer-kampányt szervezet
„Az influenszer-médiatrippel egy – a szakmában elfogadott és egyre népszerűbb – új marketingkampányt használtunk, mert elsődleges célunk a 25–40 éves korosztály megszólítása volt, akiket az eddigi kampányeszközeinkkel már nehezen értünk el”
– mondta Guller.
Az MTÜ nemrégiben egy nagyszabású influenszer-kampányt szervezett, amelynek keretében 14 országból mintegy 50 nemzetközi és több mint 100 hazai influenszert fogadtak Budapesten május 22-24. között. Az esemény célja az volt, hogy bemutassák Magyarország szépségeit és turisztikai értékeit a világ különböző pontjairól érkező véleményvezérek közreműködésével.
Az eredmények magukért beszélnek: a kampány hatására 20 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Budapesten a tavalyi év azonos időszakához képest. Ez egyértelműen jelzi, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség sikeresen alkalmazta az új típusú marketingeszközöket, és ezzel új trendet indított el a szakmában.
A három nap alatt a félszáz nemzetközi influenszer több mint 550 tartalmat készített, amelyek Magyarország különböző szegleteit mutatták be. Ezeket a tartalmakat több mint 1000 Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és 200-nál is több TikTok-videóban osztották meg, elérve ezzel 150 országból közel 340 millió követőt. A résztvevő influenszerek összesen több mint 155 millió követővel rendelkeznek az Instagramon és 176 millióval a TikTokon.
Guller Zoltán hangsúlyozta, hogy a turizmus ma Magyarország egyik legfontosabb húzóágazata, amely nemcsak munkát ad az embereknek, hanem hozzájárul az ország jó hírnevének öregbítéséhez is. Az MTÜ tervezi a program folytatását, hiszen az eredmények igazolják a kampány sikerét és hatékonyságát.
A Magyar Turisztikai Ügynökség továbbra is nyomon követi az új típusú marketingeszközöket, és alkalmazkodik a változó piaci igényekhez. Az influenszerek bevonása a turizmus népszerűsítésébe egy olyan stratégiai lépés, amely hosszú távon is jelentős eredményeket hozhat az ország számára. Az ilyen kampányok révén Magyarország tovább erősítheti pozícióját a nemzetközi turisztikai piacon, és vonzó célponttá válhat a fiatalabb generációk számára is.
Kapcsolódó cikkeink
Egy felmérés szerint a magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén
A magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén nyáron,…
Tovább olvasom >Horvát tengerpart, magyar szívvel: ismét Vir a nyár favoritja
A 2025-ös nyári szezonban is Horvátország számít a legkedveltebb külföldi…
Tovább olvasom >Megszületett a turizmus bankja: új néven és szerepben indul újra az Uránia Záloghitel
Lényegében létrejött a hazai turizmus első dedikált pénzügyi szolgáltatója: az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >