Az infláció letörése érdekében fogyasztóvédelmi intézkedésekről egyeztetett Varga Judit és Nagy Márton
Az infláció letörése érdekében fogyasztóvédelmi intézkedésekről egyeztetett Varga Judit és Nagy Márton – közölte az Igazságügyi Minisztérium és a Gazdaságfejlesztési Minisztérium kedden.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/pexels-anna-shvets-3962283-1.jpg)
Szankciós inflációnak nevezik az árstop okát
A két tárca közös sajtóközleményében kiemelték: a háború és az elhibázott brüsszeli szankciók energiaválságot és szankciós inflációt okoztak szerte Európában. Hozzátették, hogy a kormány a családok és a gazdaság megvédése érdekében már 20 intézkedésről döntött annak érdekében, hogy letörje és év végig egy számjegyűre csökkentse a drágulás mértékét. Ezen intézkedések részeként többek közt bevezette a kamatstopot, az élelmiszerár-stopot és megvédte a rezsicsökkentést az átlagfogyasztás mértékéig.
„A szankciós infláció elleni vakcina működik, a kormányzati várakozásnak megfelelően januárban már tetőzött a mértéke, azt követően pedig megindult a csökkenés”
– áll a közleményben.
Hozzátették: annak érdekében, hogy az infláció csökkenésének folyamata minél erőteljesebb, minél jelentősebb lehessen, minden lehetséges eszközt meg kell ragadni. Ezért a Gazdasági Versenyhivatal a kormányzattal közösen – nemzetközi példák alapján – online árfigyelő rendszert hoz létre, amely hozzájárul a piaci verseny fokozásához, és megakadályozza a túlárazást.
A szankciós infláció letörése, a családok és a gazdaság megvédése érdekében tovább kell erősíteni és ki kell szélesíteni a fogyasztóvédelem szerepét is – jelezték.
Ennek érdekében kedden Varga Judit igazságügyi miniszter és Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter személyes megbeszélést folytatott. A közlemény szerint megállapították, hogy a jelenleg is zajló, többek közt a hatósági árszabályozás alá eső termékek kínálatát érintő fogyasztóvédelmi ellenőrzések mellett – amelyek a Húsvét közeledtével különösen fontosak – új, a fogyasztók érdekeit szolgáló intézkedések kialakítása szükséges, amelyek hozzájárulnak a transzparencia és a piaci verseny további növeléséhez.
Ennek érdekében olyan fogyasztóvédelmi adatbázis jön létre, amely célzottan figyeli a termékek árváltozását és segíti a fogyasztókat abban, hogy a legolcsóbb terméket vásárolhassák meg. A lakosság, a vásárlók helyzetbe hozásával, a tudatos döntések ösztönzésével, a versenyhelyet fokozásával megállítható a túlárazás, így tovább csökkenthető az infláció – közölte a két minisztérium.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >