Az infláció elleni összehangolt lépésekről egyeztetett Varga Judit igazságügyi miniszter és Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke
Az Igazságügyi Minisztérium is csatlakozik az online árfigyelő adatbázis megvalósítását koordináló munkacsoporthoz – erről állapodott meg Varga Judit miniszter és Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke pénteki találkozójukon, Budapesten. A felek egyetértettek abban, hogy az infláció letörése érdekében szükséges olyan új, a fogyasztók érdekeit szolgáló rendszerek kialakítása, amelyek hozzájárulnak az átláthatóság és a piaci verseny további növeléséhez.
A Gazdasági Versenyhivatal és a Gazdaságfejlesztési Minisztérium március 23-án jelentette be, hogy közös munkacsoportot hoznak létre a lakosság számára is elérhető online árfigyelő adatbázis, illetve ahhoz kapcsolódó webes alkalmazás mielőbbi kifejlesztése, illetve a szükséges jogszabályi környezet kidolgozása érdekében.
A felek azt várják a rendszertől, hogy erősíti az átláthatóságot – a fogyasztók érdekeivel összhangban – hozzájárul a piaci verseny fokozásához, a túlárazás megakadályozásához, így összességében elősegíti, hogy az infláció az év végére egyszámjegyűre mérséklődjön.
Az online árfigyelő adatbázis megvalósítását koordináló munkacsoport már dolgozik a rendszerhez szükséges jogszabályi környezet kialakításán. Ehhez a munkához csatlakoznak az Igazságügyi Minisztérium szakértői is – állapodott meg pénteken Varga Judit igazságügyi miniszter és Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke.
A megbeszélésen a felek egyetértettek abban, hogy a fogyasztóvédelem szakmai irányítását végző igazságügyi tárca és a nemzeti versenyhatóság céljai azonosak: mielőbb le kell törni az inflációt, amihez összehangolt lépésekre van szükség.
Varga Judit a megbeszélésen hangsúlyozta:
„A szankciós infláció letörése, a családok és a gazdaság megvédése érdekében azért dolgozunk, hogy tovább erősítsük és kiszélesítsük a fogyasztóvédelem szerepét. A célzott fogyasztóvédelmi ellenőrzések ezért húsvét után is folytatódnak. A célunk az, hogy a fogyasztók és a tisztességes vállalkozások érdekében kiszűrjük azokat, akik trükközni próbálnak az árstopos árukörrel, illetve túláraznak egyes termékeket. Az igazságügyi tárca és a versenyhivatal mindenben együttműködik, ami a fogyasztók és a tisztességes vállalkozások érdekeit védi.”
Varga Judit a megbeszélésen rámutatott, hogy a lakosság, a vásárlók helyzetbe hozásával, a tudatos döntések ösztönzésével, a versenyhelyet fokozásával megállítható a túlárazás, így tovább csökkenthető az infláció.
Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke kiemelte:
„Nem csodálkozom azon, hogy elindult a verseny a vevőkért. Ez már sokkal korábban is indokolt lett volna. A nemzeti versenyhatóság ahogy eddig, úgy ezután is minden rendelkezésre álló eszközét be fogja vetni azért, hogy a verseny tovább erősödjön. Ezt fokozhatja a fogyasztói árak összehasonlíthatósága, ami hosszabb távon is mérséklő hatással lehet az árakra, illetve erősítheti a vásárlói tudatosságot is. Szövetségeseinkkel azért dolgozunk, hogy az infláció az év végére egyszámjegyűre csökkenjen Magyarországon.”
Rigó Csaba Balázs elmondta azt is, hogy a versenyhivatal hamarosan társadalmi vitára bocsátja a tej- és tejtermékek piacán végzett gyorsított ágazati vizsgálatról szóló jelentéstervezetet. A GVH szakértői azt vizsgálták, hogy a teljes értékláncban – a termelőktől, a feldolgozókon és a kereskedőkön keresztül egészen a fogyasztókig – mely tényezők járulhattak hozzá az infláció fokozódásához, illetve szükséges-e valamilyen piaci beavatkozás a magyar fogyasztók és termelők védelme érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
GVH: Az online Árfigyelő bővítésének piacélénkítő hatása van
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett online Árfigyelő rendszer piacélénkítő…
Tovább olvasom >Döntött a GVH: a Wizz Air több ezer utasnak fizet visszatérítést
Megtévesztette utasait a Wizz Air, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt a…
Tovább olvasom >Alapvető élelmiszerek árának csökkentése érdekében lép fel a GVH
Újabb lépéseket tesz a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az áremelkedések visszaszorítása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >