Az impulzusvezérelt felfedezésre alapoz a Tedi

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2025. 05. 12. 09:48

Európai terjeszkedését egy olyan jól skálázható diszkontmodellel igyekszik felgyorsítani a Tedi, amely a vásárlók felfedezőkedvére épít. A kereskedő figyelemfelkeltő, kedvező árú kategóriákkal csábítja a vásárlókat és ösztönzi az impulzusvásárlásokat. A vállalat növekedését a német piacon stratégiai akvizíciók támogatják.

A Tedi egy skálázható és rendkívül rugalmas kiskereskedelmi modellt épít, amely az alacsony árú, nagy forgalmú non-food kategóriákra összpontosít. A vállalat a Németországban működő több mint 2000, és az Európa-szerte üzemelő 3300-nál is több üzlettel most a terjeszkedés új szakaszába lép. Lengyelországban a cég arra számít, hogy a hálózatába tartozó üzletek száma 2025 végére meghaladja a 300-at, míg európai szinten megtriplázná jelenlétét és 10000-re kívánja növelni üzleteinek számát.

A Tedi üzletkoncepciójának fő erőssége a felfedezésre ösztönző és meglepetésekkel teli vásárlási környezet megteremtésében rejlik. A lánc a választékot úgy állította össze, hogy az támogassa a magas impulzusszámot. A kategóriák mélységére összpontosító versenytársakkal ellentétben a Tedi a kínálat szélességére és az újdonságokra helyezi a hangsúlyt. A divat kisebb szerepet játszik a szortimentben, a ruházati és utazási cikkek az eladótér kevesebb, mint 10%-át foglalják el.

Az első benyomást a szín és a változatosság határozza meg. A bejárat közelében találhatók a partikellékek, a kisebb dekorációs és kézműves termékek, amelyek a választék mintegy 13%-át teszik ki. A Tedi márka arculatát illetően lényegi szerep jut a szemet gyönyörködtető és kedvező árú kategóriáknak, melyek egyben a vásárlók által legkedveltebbek közé tartoznak. A szezonális és nem szezonális dekorációk együttesen a polcok 25%-át foglalják el, a vásárlókra gyakorolt vonzerejük miatt szintén az üzlet bejáratának közelében. A választék alapját a háztartási cikkek és textíliák – beleértve a konyhai, fürdőszobai és tisztálkodási termékeket – alkotják, az eladótér 29%-át ezek a mindennapos használati kategóriák foglalják el.

A boltbelső többi részén olyan az eladótérből mindössze néhány százalékponttal részesedő nagy forgalmú szegmensek kapnak helyet, mint az állatápolás, a játékok, a barkácsolás, az irodaszerek és a szépségápolási termékek. Az Actiontől eltérően az élelmiszerek itt nem játszanak stratégiai szerepet.

A növekedést a konszolidáció is ösztönzi. 2025 elején a Tedi megkapta az engedélyt a német szövetségi kartellhivataltól arra, hogy több mint 80 üzletet megvásároljon a regionális versenytárs Pfennigpfeiffertől, megerősítve ezzel pozícióját Kelet-Németországban. Ezzel egyidejűleg a vállalat mint a lakberendezési kiegészítőket kínáló Depot potenciális befektetőjeként jelentkezett, kifejezve a regionális szereplők hálózatába történő integrálása iránti érdeklődését.

A felfedezésvezérelt bolti modell skálázásával a Tedi egyrészt képes piaci részesedést elhódítani a közepes méretű kiskereskedőktől, ugyanakkor nem kell tartania a más non-food diszkont versenytársak általi kannibalizációtól sem.

Az üzletben egy életnagyságú Tedi kabalafigura fogadja a vásárlókat már a belépéskor hívogató és játékos atmoszférát teremtve

Az üzlet bejáratánál lévő táblákon immár az „1 eurótól” felirat olvasható, ami jól tükrözi a kereskedő inflációval kiigazított belépőszintű árakra vonatkozó üzenetét

A bejárathoz közel egy nagyobb területen a szezonális és egész évben kapható dekorációs cikkek kaptak helyet, ami látványnak is kiváló és szezonális impulzusként is szolgál

A nem tervezett vásárlásokat ösztönzendő szintén a bejáratnál kapott helyet a kertészeti áruválaszték

Vidámságra hangolnak az első sorban elhelyezett válogatott ajándéktárgyak

Az oldalfalon futnak végig a Tedi egyik legfontosabb kategóriáját jelentő partikellékek, melyre az üzletben egyértelmű felirat hívja fel a figyelmet

Az egyszer használatos terítékek és szalvéták választéka feltűnően széles, színes és változatosabb, mint a legtöbb hipermarket versenytársnál

Ez a konkrét helyszín a régió legnagyobb Tedi üzletei közé tartozik, ahol nagyobb polcok és különleges kihelyezések is jól elférnek

A barkácsrészleg az egyik legnagyobb az üzletben, több száz apró terméket kínál, sokat közülük 1 eurós áron

A Tedi kiváló ár-érték arányt biztosító láncként való pozicionálását a kereskedő a belépő árszintű árucikkeknek valamennyi részlegen szemmagasságban történő elhelyezésével biztosítja

A polcvégeken reklámkihelyezések helyett inkább a standard választék kap helyet; a nagyobb árucikkek a láthatóság és a helytakarékosság érdekében a felső polcokra kerülnek

A Tedi üzletekben lényegesen nagyobb terület jut az irodaszerek részlegének mint például a rivális Action és a Woolworth üzleteiben

A lánc árainak versenyképességével kapcsolatos érzést hivatottak erősíteni az irodaszer részleg elején az első polcegységen elhelyezett a versenyképes árú márkás termékek

A másodlagos kihelyezés az élelmiszer-csatorna hatékonyságot elősegítő szabványaira emlékeztető, előre nyomtatott árcímkékkel ellátott polcra kész egységekben történik

Az olyan berendezési tárgyak, mint a kampók és kosarak szorosan egymás mellett kerülnek elhelyezésre annak érdekében, hogy a lehető legtöbb SKU az összkép rendezetlensége nélkül férjen el

Az üzlet gerincét a konyhai és háztartási kiegészítők széles választékát kínáló „Otthon” kategória alkotja

A vásárlói út végén kisebb divatkiegészítők között lehet válogatni

Az üzlet hátsó részében található játékrészleg a gyerekeket célozza

A pénztár előtti utolsó polcokon élelmiszer impulzuscikkek taláhatók, köztük olyan márkás újdonságok, amelyek a hagyományos szupermarketekben nem kaphatók.

Az üzletből két, a kasszazónát egyértelműen lehatároló hagyományos pénztáron keresztül lehet távozni

Kapcsolódó cikkeink