Az immunrendszer erősítők lesznek 2021 sztárjai
Az immunitást erősítő termékek, fűszerek, olajok, vitaminok, egészséges snackek és készételek, egészségvédő alapanyagok kiemelkedő élelmiszer-trendek lesznek 2021-ben, a Natural Grocers és a The Fresh Market USA láncok előrejelzései szerint. A vásárlók egyre inkább tudatosan keresik a fenntartható módon termelt és beszerzett termékeket is.
A jövő évi élelmiszertrendek előrejelzésére vállalkozott két amerikai lánc. Az 1955-ben alapított, 160 áruházzal rendelkező Natural Grocers természetes és bió élelmiszereket, testápolási termékeket és táplálék-kiegészítőket forgalmaz. Az 1982-ben alapított és 159 áruházzal rendelkező The Fresh Market a napi étkezést segíti minőségi hozzávalókkal, készétel megoldásokkal, friss zöldség-gyümölccsel, húsáruval és tenger gyümölcseivel, pékáruval, köztük több ezer bió cikkelemmel.
Otthon főzés másként
Az éves élelmiszer-trendek előrejelzése nehéz feladat. A világjárvány egyértelműen fellendítette azoknak a termékeknek a népszerűségét, amelyek javítják a fogyasztók szellemi és fizikai jólétét, és amelyek további kényelmet nyújtanak az étkezés elkészítésében. A lezárások miatt minden eddiginél nagyobb szükség volt az otthoni főzésre. Ez azt is előidézte, hogy az emberek egyre magabiztosabbak a konyhában, és vágyakoznak új receptek kipróbálására és a hagyományos kedvencek megújítására is. A Fresh Market arra kérte világszínvonalú kurátorait és szakértőit, hogy határozzák meg a top 10 trendet, ami a jövő évet befolyásolhatja.
Az otthoni tanulás és munka sok családban időhiányt okoz, így megnövekedett az igény a minőségi, tápláló készételekre, amelyeket csak fel kell melegíteni, ezért az áruházlánc tovább növeli Market Meal Kits választékát. Nagy az igény a 4 személyes, akár komplett hétvégi menünek is tálalható Little Big Meals termékcsaládra, amiben főfogás, zöldség, köret, saláta és desszert is található. Kínálatukban a paleo, keto, vegán fogások is szép számmal megtalálhatóak.
Egyre többen fordulnak a növényi alapú tej- és húshelyettesítőkhöz. Előnybe részesítik az alacsonyabb cukortartalmat, a laktózmentességet, a vegán cikkeket.
Az otthonfőzéshez kapcsolódóan megnőtt a fogyasztók érdeklődése a fűszerek és fűszerkeverékek iránt, ezért a lánc bővíti egyedi, csak nála kapható specialitásainak választékát.
Népszerűek az olajos magvak, a Fresh Market választékában 35 féle ízesítés közül lehet választani.
Az utazási tiltások miatt megnövekedett az igény az import, überprémium termékek iránt, így a lánc belistázta a világ elsőszámú oliva olaját (Castillo de Canena) és az idei sajtvilágbajnokot (Organic Rogue River Blue Cheese) is. Ide tartoznak a legmagasabb minőségű steakek, burgonyák, spárgafélék, kész saláták és sütemények is.
Jellemző trend még a dekadens nassolás, vagyis az édes és sós finomságok elképesztő variációit kínálják a születésnapi torta ízű pattogatott kukoricától a barackkrémes keksz fagylaltig.
Az italok között is egyre több újdonság tartalmaz egészséges összetevőket, kombuchát, ásványi anyagokat, vitaminokat, prebiotikumokat, rostokat és a tudatos vásárlók szívesen választják ezeket a variánsokat.
Vissza az alapokhoz
A Natural Grocers, az amerikai táplálkozási szakértők és kutatók széleskörű bevonásával közösen készítette el éves Top 10 Nutrition Trends előrejelzését. Egyre több fórumon emelik ki az amerikai társadalom általánosan rossz egészségügyi állapotát és ösztönzik az egészséges táplálkozás és életmód kialakítását.
A Natural Grocers által közölt trendek sok olyan elemet tartalmaznak, amelyek a tartós egészség és immunitás javítására összpontosítanak. Ide tartoznak a C- és D-vitamin valamint cink készítmények.
Kiemelik a vércukor egyensúlyt elősegítő diétákat, táplálék-kiegészítőket is. A napi stresszoldásra ajánlott készítményeknek, magnézium, B6 vitamin stb is fontos szerepet jósolnak a jövő évben.
Visszatér az oliva olaj, mint jótékony zsiradék a táplálkozásba, a mediterrán diéta népszerűségének növekedésével.
Megmarad az otthonfőzés jelentősége, de átalakulnak az igények. A kezdeti sütés-főzés lázból, a hosszútávon alkalmazható, ügyes megoldásokkal kikönnyített ízletes, elfogadható árú és egészséges, mégis gyorsan kitálalható fogások kerülnek előtérbe. A Natural Grocers is bővíti good4you készétel kínálatát.
A zöldségek kerülnek az étkezések középpontjába. Minden egészség-kommunikációban kiemelik a szerepüket, így az áruházlánc tovább bővíti kínálatát, újabb variánsokkal.
Kiemelt fókusz kerül az alapok megszilárdítására, így országosan népszerűsítik az egészséges életmód, étkezés, alvás, tisztító kúrák, rendszeres mozgás fontosságát.
Mindkét lánc trend felsorolásában szerepel a gyömbér és a kurkuma termékek jelentőségének növekedése, a készétel kínálatukban az ebéd és vacsora menük mellett a kész reggelik beemelése valamint a tudatos vásárlók számának növekedése. A klimatáriánus fogyasztók már nem csak saját egészségük miatt választanak bió vagy fenntartható terméket, hanem a bolygónk védelme érdekében is.
Kapcsolódó cikkeink
Elhanyagolt népbetegség: évente egy kisvárosnyi magyart veszítünk el a diabétesz miatt
A cukorbetegség az elmúlt évtizedekben valódi népegészségügyi problémává vált, hiszen…
Tovább olvasom >Egy cseppel közelebb az egészséghez: így lehet izgalmas a napi folyadékpótlás
A nem megfelelő hidratáció fejfájást, fáradtságot és koncentrációs problémákat okozhat,…
Tovább olvasom >Az Auchan minden munkatársának ingyenes egészségügyi szűrést biztosít
Az Auchan Magyarország kiemelt figyelmet fordít munkatársai egészségmegőrzésére és jóközérzetének…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >