Az illatok ereje
A parfümök világa a luxus, az önkifejezés és a személyes élmények határán mozog. Bár a piacot korábban a prémium szegmens uralta, az elmúlt években a vásárlói szokások átalakulása, az árérzékenység erősödése és az új illattrendek megjelenése átrajzolták a kategória szerkezetét.
A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.
A hazai parfümpiacon 2024-ben tovább erősödött a kereslet, értékben és darabban egyaránt látványos növekedést mutatva. Az NIQ adatai szerint a kategória a mért csatornákban 14,3%-kal nőtt értékben és 10,4%-kal volumenben. Bár a lendület az év második felében kissé mérséklődött, a szektor összességében stabilan fejlődött, és 2025 első hónapjai is kedvező tendenciát jeleznek.

Az új generációk számára a parfüm nem csupán illatszer, hanem önkifejezés
Illatok bűvöletében
A Rossmann-nál 2024-ben az értékbeli és darabeladások is hasonlóan alakultak, mint a piac egészében, és 2025 első hónapjait sikeresnek ítélik meg. A vásárlói árérzékenységre reagálva egész évben igyekeznek vonzó akciókkal ösztönözni a forgalmat.

Horváth-Tokaji
Hajnalka
kategóriavezető
Rossmann
Magyarország
– Mivel az árérzékenység erősen meghatározza a döntéseket, az ünnepi időszakban is kiemelt célunk, hogy vásárlóink a lehető legkedvezőbb áron juthassanak kedvenc illataikhoz – jelzi Horváth-Tokaji Hajnalka, a Rossmann Magyarország Kft. kategóriavezetője.
A karácsonyt megelőző hetek idén is a legintenzívebb forgalmú időszakot jelentik. A klasszikus alkalmak – Valentin-nap, Anyák napja vagy az adventi szezon – mind hozzájárulnak az eladások megugrásához. A Rossmann október közepétől december 22-éig nyereményjátékot is hirdet: a „Az illatok nyomában” promócióban parfümvásárlással páros utazásokat nyerhetnek a vásárlók Párizsba, Nizzába vagy Nápolyba.
A kelet varázsa
A dm parfümeladása az országos és drogéria csatorna átlagot jelentősen meghaladó mértékben, 21,7%-kal tudott növekedni. Az elmúlt év egyik legnagyobb sikertörténete az arab-keleti parfümök megjelenése volt, amelyek új színt vittek a piacra, és látványos növekedést hoztak. Ezek az illatok a keleti tradíció és a modern luxus találkozásából születnek, mélyek, gazdagok és tartósak. Sikerüket jelentős mértékben támogatják az online kampányok, különösen a TikTokon, ahol a fiatalabb korosztály körében hatalmas népszerűségnek örvendenek.

Tóth Ildikó
szortimentmenedzser
dm
– Az új generációk számára a parfüm nem csupán illatszer, hanem önkifejezés – fogalmaz Tóth Ildikó, a dm Kft. szortimentmenedzsere. – Az arab parfümök különleges, mégis elérhető formában adják vissza a luxus élményét. A közösségi médiában elért eredményeink azt mutatják, hogy a fiatalok különösen fogékonyak az újdonságokra, és ezek az online impulzusok hatékonyan terelik őket az üzletekbe.
A dm a digitális aktivitások mellett az üzleten belüli élményt is erősíti: az újdonságokat kiemelt, úgynevezett hotspot zónákban helyezik el, hogy a vásárlók rögtön felfedezhessék a legfrissebb trendeket.
Kapcsolódó cikkeink
MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Biztonság, minőség, fenntarthatóság
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Továbbra is a hazai partnerségekre épít a PENNY
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mutassa be innovációját a SIRHA Budapest 2026 kiállításon!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ritmusváltás előtt a magyar intermodális forgalom
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A döntések 89%-a a nőké, mégis úgy érzik, figyelmen kívül hagyják őket
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >


