Az illatok ereje

Szerző: Budai Klára Dátum: 2025. 11. 06. 14:12
🎧 Hallgasd a cikket:

A parfümök világa a luxus, az önkifejezés és a személyes élmények határán mozog. Bár a piacot korábban a prémium szegmens uralta, az elmúlt években a vásárlói szokások átalakulása, az árérzékenység erősödése és az új illattrendek megjelenése átrajzolták a kategória szerkezetét.

A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.

A hazai parfümpiacon 2024-ben tovább erősödött a kereslet, értékben és darabban egyaránt látványos növekedést mutatva. Az NIQ adatai szerint a kategória a mért csatornákban 14,3%-kal nőtt értékben és 10,4%-kal volumenben. Bár a lendület az év második felében kissé mérséklődött, a szektor összességében stabilan fejlődött, és 2025 első hónapjai is kedvező tendenciát jeleznek.

Az új generációk számára a parfüm nem csupán illatszer, hanem önkifejezés

Illatok bűvöletében

A Rossmann-nál 2024-ben az értékbeli és darabeladások is hasonlóan alakultak, mint a piac egészében, és 2025 első hónapjait sikeresnek ítélik meg. A vásárlói árérzékenységre reagálva egész évben igyekeznek vonzó akciókkal ösztönözni a forgalmat.

Horváth-Tokaji
Hajnalka
kategóriavezető
Rossmann
Magyarország

– Mivel az árérzékenység erősen meghatározza a döntéseket, az ünnepi időszakban is kiemelt célunk, hogy vásárlóink a lehető legkedvezőbb áron juthassanak kedvenc illataikhoz – jelzi Horváth-Tokaji Hajnalka, a Rossmann Magyarország Kft. kategóriavezetője.

A karácsonyt megelőző hetek idén is a legintenzívebb forgalmú időszakot jelentik. A klasszikus alkalmak – Valentin-nap, Anyák napja vagy az adventi szezon – mind hozzájárulnak az eladások megugrásához. A Rossmann október közepétől december 22-éig nyereményjátékot is hirdet: a „Az illatok nyomában” promócióban parfümvásárlással páros utazásokat nyerhetnek a vásárlók Párizsba, Nizzába vagy Nápolyba.

A kelet varázsa

A dm parfümeladása az országos és drogéria csatorna átlagot jelentősen meghaladó mértékben, 21,7%-kal tudott növekedni. Az elmúlt év egyik legnagyobb sikertörténete az arab-keleti parfümök megjelenése volt, amelyek új színt vittek a piacra, és látványos növekedést hoztak. Ezek az illatok a keleti tradíció és a modern luxus találkozásából születnek, mélyek, gazdagok és tartósak. Sikerüket jelentős mértékben támogatják az online kampányok, különösen a TikTokon, ahol a fiatalabb korosztály körében hatalmas népszerűségnek örvendenek.

Tóth Ildikó
szortimentmenedzser
dm

– Az új generációk számára a parfüm nem csupán illatszer, hanem önkifejezés – fogalmaz Tóth Ildikó, a dm Kft. szortimentmenedzsere. – Az arab parfümök különleges, mégis elérhető formában adják vissza a luxus élményét. A közösségi médiában elért eredményeink azt mutatják, hogy a fiatalok különösen fogékonyak az újdonságokra, és ezek az online impulzusok hatékonyan terelik őket az üzletekbe.

A dm a digitális aktivitások mellett az üzleten belüli élményt is erősíti: az újdonságokat kiemelt, úgynevezett hotspot zónákban helyezik el, hogy a vásárlók rögtön felfedezhessék a legfrissebb trendeket.

Kapcsolódó cikkeink