Az IKEA új lépése a fenntarthatóság felé: jön a használt bútorok online piactere
Az IKEA új projektje, a használt bútorok online piactere, hamarosan megváltoztathatja a használtbútor-kereskedelem világát. A svéd lakberendezési óriás nemrég elindította az „Ikea Preowned” nevű platformot, ahol a vásárlók használt Ikea-termékeket vásárolhatnak, illetve újra összeszerelési szolgáltatást is igénybe vehetnek. Ezzel az IKEA olyan viszonteladói oldalakkal kíván versenybe szállni, mint az eBay, a Gumtree vagy a Finn – számolt be róla a Business Insider.

A használt bútorok globális piaca gyorsan növekszik
Az új platform jelenleg tesztüzemben működik Madridban és Oslóban, de a tervek szerint az év végéig további piacokra is kiterjesztik a szolgáltatást. Az eladók saját fotókkal és árajánlatokkal listázhatják termékeiket, míg az oldal mesterséges intelligenciával működő rendszere automatikusan kiegészíti a hirdetéseket méretekkel és promóciós képekkel.
Jesper Brodin, az IKEA áruházak működéséért felelős Ingka vezérigazgatója izgatottan beszélt a kezdeményezésről:
„Ez egy ideje már egy álom volt. Olyan helyen vagyunk az Ikeában, ahol fejlettebb és menőbb dolgokat tudunk csinálni. Hihetetlen bizalom van a digitálisan fejlődő vállalat iránt.”
Az IKEA szóvivője is kiemelte a projekt jelentőségét, rámutatva, hogy a használt bútorok globális piaca gyorsan növekszik. A 2024-es előrejelzések szerint évente 6,4%-os növekedés várható, és már ma is a használt lakberendezési piac 10%-át az IKEA termékei teszik ki.
Magyarországon is egyre népszerűbbé válik a használt bútorok kereskedelme, ahogy azt a Pénzcentrum is megírta. A MOHU például fillérekért árusította ki a feleslegessé vált berendezéseket, ami azt jelzi, hogy a fenntartható lakberendezés iránti kereslet növekedése hazánkban is tetten érhető.
Az IKEA új platformja így nemcsak gazdasági előnyöket ígér a vállalat számára, hanem a fenntarthatósági törekvéseik erősítésében is fontos szerepet játszhat. A használt bútorok újraértékesítésével az IKEA nemcsak a környezetet kíméli, hanem a vásárlók számára is elérhetőbbé teszi a minőségi lakberendezést.
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >A világ 50 leginnovatívabb városa közé került Budapest
A Bloomberg Philanthropies 2025-ös Mayors Challenge versenyén Budapest bekerült a…
Tovább olvasom >Az LG közzétette 2024-2025-ös fenntarthatósági jelentését
Közzétette 2024–2025-ös fenntarthatósági jelentését az LG Electronics (LG), amelyben hivatalosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
400 millió euróból épít csokigyárat a Fazer Finnországban
A finn Fazer csoport bejelentette, hogy mégis megvalósítja új csokoládégyárának…
Tovább olvasom >Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >