Az IKEA új lépése a fenntarthatóság felé: jön a használt bútorok online piactere
Az IKEA új projektje, a használt bútorok online piactere, hamarosan megváltoztathatja a használtbútor-kereskedelem világát. A svéd lakberendezési óriás nemrég elindította az „Ikea Preowned” nevű platformot, ahol a vásárlók használt Ikea-termékeket vásárolhatnak, illetve újra összeszerelési szolgáltatást is igénybe vehetnek. Ezzel az IKEA olyan viszonteladói oldalakkal kíván versenybe szállni, mint az eBay, a Gumtree vagy a Finn – számolt be róla a Business Insider.

A használt bútorok globális piaca gyorsan növekszik
Az új platform jelenleg tesztüzemben működik Madridban és Oslóban, de a tervek szerint az év végéig további piacokra is kiterjesztik a szolgáltatást. Az eladók saját fotókkal és árajánlatokkal listázhatják termékeiket, míg az oldal mesterséges intelligenciával működő rendszere automatikusan kiegészíti a hirdetéseket méretekkel és promóciós képekkel.
Jesper Brodin, az IKEA áruházak működéséért felelős Ingka vezérigazgatója izgatottan beszélt a kezdeményezésről:
„Ez egy ideje már egy álom volt. Olyan helyen vagyunk az Ikeában, ahol fejlettebb és menőbb dolgokat tudunk csinálni. Hihetetlen bizalom van a digitálisan fejlődő vállalat iránt.”
Az IKEA szóvivője is kiemelte a projekt jelentőségét, rámutatva, hogy a használt bútorok globális piaca gyorsan növekszik. A 2024-es előrejelzések szerint évente 6,4%-os növekedés várható, és már ma is a használt lakberendezési piac 10%-át az IKEA termékei teszik ki.
Magyarországon is egyre népszerűbbé válik a használt bútorok kereskedelme, ahogy azt a Pénzcentrum is megírta. A MOHU például fillérekért árusította ki a feleslegessé vált berendezéseket, ami azt jelzi, hogy a fenntartható lakberendezés iránti kereslet növekedése hazánkban is tetten érhető.
Az IKEA új platformja így nemcsak gazdasági előnyöket ígér a vállalat számára, hanem a fenntarthatósági törekvéseik erősítésében is fontos szerepet játszhat. A használt bútorok újraértékesítésével az IKEA nemcsak a környezetet kíméli, hanem a vásárlók számára is elérhetőbbé teszi a minőségi lakberendezést.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >