Az IKEA új kollekciója elhozza otthonainkba a svéd természetet
A gyermekeknek szóló, SKOGSDUVA kollekciót a varázslatos svéd erdők ihlették, és 20 oktató, inspiráló és praktikus terméket tartalmaz, amelyek játékosságot csempésznek a mindennapokba.
A SKOGSDUVA termékei között szerepelnek a svéd vadvilág által inspirált ágyneműhuzatok, párnák és játékok is, amelyek a helyi állat-, növény- és rovarvilágot mutatják be. Az IKEA célja a kollekcióval, hogy közelebb hozza a természetet a gyermekekhez, akik ezáltal felfedezhetik a különböző erdei állatokat és azok élőhelyét. A SKOGSDUVA a játékos érdeklődésre inspirál: a hiúzt mintázó kapucnis törülköző pillanatok alatt gyerekjátékká varázsolja a fürdetést és kis hiúzzá a gyermekeket, míg a puha állatfigurák és a mintás paplanhuzatok az esti mese kellékéül szolgálhatnak.
„A SKOGSDUVA kollekciót a gyermekkorom ihlette, amikor a szabadban játszva képzeletbeli világokat teremtettem, amelyeket különféle állatok népesítettek be. Bízom benne, hogy a kollekció termékei más gyermekekben is felébresztik a felfedezés és a természet iránti lelkesedést, akár bent, akár a szabadban játszanak”
– meséli Malin Gyllensvaan, a SKOGSDUVA kollekció tervezője.
A kollekcióval az IKEA ezentúl felhívja a figyelmet a svéd erdőkben honos veszélyeztetett és kihalással fenyegetett állatokra. Ezeket a fajokat a Svéd Agrártudományi Egyetem Svéd Fajtainformációs Központja (SLU Swedish Species Information Centre) gyűjti a kihalással fenyegetett fauna svédországi vörös listáján, rangsorolva az állatok veszélyeztetettségének súlyosságát. A SKOGSDUVA kollekció termékeinek segítségével a gyermekek játékos módon tanulhatnak az állatokról és szokásaikról.
„Az ágyneműhuzatokat díszítő minták például szabadban lévő állatokat ábrázolnak, míg a huzat tárolótáskáján az állatok vackaikban rejtőzve téli álmukat alusszák. Hasonlóan edukatív jellegű a puha sündisznó játékfigura. Fenyegetés esetén a sün kifelé mereszti éles tüskéit, és szúrós gombóccá gömbölyödik össze, hogy megvédje puha hasát, így a SKOGSDUVA sündisznófigura a hasán található rögzítéssel könnyen labdává alakítható. Bár a sündisznó háta szúrósnak tűnhet, tüskéi puhák, és nem okoznak fájdalmat”
– mondta el Anna Edlundh, IKEA termékfejlesztő.
Az IKEA játékkal kapcsolatos 2024-es jelentése arról számol be, hogy a gyermekeknek mindössze 51 százaléka elégedett a játékra szánt idővel, a szülők 54 százaléka pedig szeretné, ha több ideje lenne a gyermekével játszani. Mivel az otthon az a hely, ahol a családok a legtöbb időt töltik együtt, és ahol szorosabbra fűzik egymással a kapcsolatukat, a játéknak jelentős szerepe van.
„Az IKEA-nál arra törekszünk, hogy segítsünk játékosabb otthont teremteni. Könnyen becsempészhetjük a mindennapokba a játékosságot, ha a megszokott rutint formáljuk azzá. A SKOGSDUVA kollekcióval azt a célt tűztük ki, hogy a játék és a történetmesélés bevonásával segítsünk a családoknak áthidalni a kötelezettségek és a szórakozás közötti szakadékot. Némi képzeleterővel a párna lehet farönk, fürdőköpenybe bújva hiúzzá változhatnak a gyermekek, a paplanhuzat pedig az estimeséhez lehet inspiráció, így a lefekvés is várva várt eseménnyé válik”
– tette hozzá Maria Thörn, a Gyerekek IKEA-ja termékválasztékáért felelős vezető.
A SKOGSDUVA kollekció 2024 októberétől elérhető az IKEA kínálatában.
Kapcsolódó cikkeink
IKEA Soroksár: A jövő áruháza
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Az IKEA a vásárlók oldalán állva több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be az árak csökkentésébe
Ma az Ingka Csoport 39,6 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalomról adott hírt…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >