Az IKEA magyarországi árbevétele csaknem 12 százalékkal nőtt a tavalyi pénzügyi évben
Az IKEA magyarországi kiskereskedelmi forgalma csaknem 12 százalékkal, 109 milliárd forintra nőtt a vállalat 2020. szeptember 1-jétől 2021. augusztus 31-ig tartó pénzügyi évében az előző évihez képest – közölte az IKEA Magyarország csütörtökön az MTI-vel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2015/01/IKEA.jpg)
Kétszámjegyű forgalomnövekedést ért el az IKEA
Tájékoztatásuk szerint az online kereskedelem iránti érdeklődés növekvő trendje is megmaradt, a teljes értékesítés 19,3 százaléka az online térben történt, ami 6 százalékponttal nagyobb arány, mint a 2020-as pénzügyi évben volt.
A közleményben David McCabe, az IKEA regionális ügyvezetője és fenntarthatósági vezetője (magyar-cseh-szlovák régió) úgy fogalmazott: az elmúlt pénzügyi évben példátlan fennakadásokkal kellett szembenézniük a kiskereskedelmi üzletágban, a koronavírus-járvány okozta lezárás miatt áruházaik több mint egy hónapig zárva voltak.
Az 2021-es pénzügyi évben az IKEA Magyarországon 390 millió forintot fektetett be fontos projektekbe, ilyen például az átjáróhíd építése a piactér irányába az Örs vezér terén, vagy az új digitális megoldások. A vállalat bemutatta új mobilapplikációját, amelynek már most 127 ezer felhasználója van az országban.
A tavalyi pénzügyi év során az IKEA.hu oldalon több mint 12 millió egyedi látogatást regisztráltak, ami 1,9 millióval több a megelőző évhez képest. Az áruházakba érkező látogatók száma 7 millió volt, ami 0,9 millióval haladta meg a korábbi időszakot.
A közlemény szerint a vállalat átlagosan 10 százalékos bérfejlesztést hajtott végre, és az év során több mint 165 új munkatársat vett fel Magyarországon.
Hozzátették azt is: az IKEA októberben jelentette be, hogy különleges pénzügyi juttatásban részesíti munkatársait, Magyarországon 153 millió forint értékben osztanak ki jutalmat az elmúlt, kivételes időszakban tanúsított helytállásért.
Idén a tervek szerint két új formátumú pop-up stúdiót nyitna az IKEA Budapesten kívüli bevásárlóközpontokban, ahol tervezési és lakberendezési tanácsadó szolgáltatást nyújtanának, illetve az online rendelésekben támogatnák a vásárlókat. A pontos helyszínekről még tartanak az egyeztetések.
A Circular Hub részleg (fenntarthatósági pont) is újdonságokkal készül 2022-ben. Az itt megvásárolható használt, vagy a bemutatótérben korábban kiállított bútorok kínálata megtekinthető lesz az IKEA.hu weboldalon. A bútorokat a vásárlók az online térben le is tudják majd foglalni, majd az áruházban személyesen megvásárolhatják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 5,2 milliárd forintot fektetett az árak csökkentésébe az IKEA Magyarország a 2024-es pénzügyi évben a megfizethetőség jegyében
A 2024-es pénzügyi évben az IKEA Magyarország közel 12 millió…
Tovább olvasom >Használtbútor-piacteret indít az IKEA Európa-szerte
Sikeres oslói és madridi teszteket követően az IKEA Európa-szerte be…
Tovább olvasom >HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt
A magyar léginavigációs szolgáltató előzetes becslése alapján a karácsonyt megelőző…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >