Az IKEA magyarországi árbevétele csaknem 12 százalékkal nőtt a tavalyi pénzügyi évben
Az IKEA magyarországi kiskereskedelmi forgalma csaknem 12 százalékkal, 109 milliárd forintra nőtt a vállalat 2020. szeptember 1-jétől 2021. augusztus 31-ig tartó pénzügyi évében az előző évihez képest – közölte az IKEA Magyarország csütörtökön az MTI-vel.

Kétszámjegyű forgalomnövekedést ért el az IKEA
Tájékoztatásuk szerint az online kereskedelem iránti érdeklődés növekvő trendje is megmaradt, a teljes értékesítés 19,3 százaléka az online térben történt, ami 6 százalékponttal nagyobb arány, mint a 2020-as pénzügyi évben volt.
A közleményben David McCabe, az IKEA regionális ügyvezetője és fenntarthatósági vezetője (magyar-cseh-szlovák régió) úgy fogalmazott: az elmúlt pénzügyi évben példátlan fennakadásokkal kellett szembenézniük a kiskereskedelmi üzletágban, a koronavírus-járvány okozta lezárás miatt áruházaik több mint egy hónapig zárva voltak.
Az 2021-es pénzügyi évben az IKEA Magyarországon 390 millió forintot fektetett be fontos projektekbe, ilyen például az átjáróhíd építése a piactér irányába az Örs vezér terén, vagy az új digitális megoldások. A vállalat bemutatta új mobilapplikációját, amelynek már most 127 ezer felhasználója van az országban.
A tavalyi pénzügyi év során az IKEA.hu oldalon több mint 12 millió egyedi látogatást regisztráltak, ami 1,9 millióval több a megelőző évhez képest. Az áruházakba érkező látogatók száma 7 millió volt, ami 0,9 millióval haladta meg a korábbi időszakot.
A közlemény szerint a vállalat átlagosan 10 százalékos bérfejlesztést hajtott végre, és az év során több mint 165 új munkatársat vett fel Magyarországon.
Hozzátették azt is: az IKEA októberben jelentette be, hogy különleges pénzügyi juttatásban részesíti munkatársait, Magyarországon 153 millió forint értékben osztanak ki jutalmat az elmúlt, kivételes időszakban tanúsított helytállásért.
Idén a tervek szerint két új formátumú pop-up stúdiót nyitna az IKEA Budapesten kívüli bevásárlóközpontokban, ahol tervezési és lakberendezési tanácsadó szolgáltatást nyújtanának, illetve az online rendelésekben támogatnák a vásárlókat. A pontos helyszínekről még tartanak az egyeztetések.
A Circular Hub részleg (fenntarthatósági pont) is újdonságokkal készül 2022-ben. Az itt megvásárolható használt, vagy a bemutatótérben korábban kiállított bútorok kínálata megtekinthető lesz az IKEA.hu weboldalon. A bútorokat a vásárlók az online térben le is tudják majd foglalni, majd az áruházban személyesen megvásárolhatják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Juvencio Maeztu az IKEA és az Ingka Csoport új vezérigazgatója és elnöke
Juvencio Maeztu, jelenlegi vezérigazgató-helyettes, 25 éve dolgozik az IKEA-nál különböző…
Tovább olvasom >Erika Intiso az IKEA Csehország–Magyarország–Szlovákia új regionális ügyvezetője és fenntarthatóságért felelős igazgatója
2025 szeptemberétől Erika Intiso tölti be az IKEA regionális ügyvezetői…
Tovább olvasom >Több mint együttműködés – IKEA-s bemutatótérrel gazdagodott a Soproni Egyetem
Ünnepélyes keretek között adták át a Soproni Egyetem új oktatási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Feltörtük a kollagénkódot: íme mi működik, és mi csak üres ígéret!
A kollagén évezredeken át csendben végezte a dolgát a szervezetünkben,…
Tovább olvasom >