Az IKEA magyarországi árbevétele csaknem 12 százalékkal nőtt a tavalyi pénzügyi évben
Az IKEA magyarországi kiskereskedelmi forgalma csaknem 12 százalékkal, 109 milliárd forintra nőtt a vállalat 2020. szeptember 1-jétől 2021. augusztus 31-ig tartó pénzügyi évében az előző évihez képest – közölte az IKEA Magyarország csütörtökön az MTI-vel.
Tájékoztatásuk szerint az online kereskedelem iránti érdeklődés növekvő trendje is megmaradt, a teljes értékesítés 19,3 százaléka az online térben történt, ami 6 százalékponttal nagyobb arány, mint a 2020-as pénzügyi évben volt.
A közleményben David McCabe, az IKEA regionális ügyvezetője és fenntarthatósági vezetője (magyar-cseh-szlovák régió) úgy fogalmazott: az elmúlt pénzügyi évben példátlan fennakadásokkal kellett szembenézniük a kiskereskedelmi üzletágban, a koronavírus-járvány okozta lezárás miatt áruházaik több mint egy hónapig zárva voltak.
Az 2021-es pénzügyi évben az IKEA Magyarországon 390 millió forintot fektetett be fontos projektekbe, ilyen például az átjáróhíd építése a piactér irányába az Örs vezér terén, vagy az új digitális megoldások. A vállalat bemutatta új mobilapplikációját, amelynek már most 127 ezer felhasználója van az országban.
A tavalyi pénzügyi év során az IKEA.hu oldalon több mint 12 millió egyedi látogatást regisztráltak, ami 1,9 millióval több a megelőző évhez képest. Az áruházakba érkező látogatók száma 7 millió volt, ami 0,9 millióval haladta meg a korábbi időszakot.
A közlemény szerint a vállalat átlagosan 10 százalékos bérfejlesztést hajtott végre, és az év során több mint 165 új munkatársat vett fel Magyarországon.
Hozzátették azt is: az IKEA októberben jelentette be, hogy különleges pénzügyi juttatásban részesíti munkatársait, Magyarországon 153 millió forint értékben osztanak ki jutalmat az elmúlt, kivételes időszakban tanúsított helytállásért.
Idén a tervek szerint két új formátumú pop-up stúdiót nyitna az IKEA Budapesten kívüli bevásárlóközpontokban, ahol tervezési és lakberendezési tanácsadó szolgáltatást nyújtanának, illetve az online rendelésekben támogatnák a vásárlókat. A pontos helyszínekről még tartanak az egyeztetések.
A Circular Hub részleg (fenntarthatósági pont) is újdonságokkal készül 2022-ben. Az itt megvásárolható használt, vagy a bemutatótérben korábban kiállított bútorok kínálata megtekinthető lesz az IKEA.hu weboldalon. A bútorokat a vásárlók az online térben le is tudják majd foglalni, majd az áruházban személyesen megvásárolhatják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az IKEA a vásárlók oldalán állva több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be az árak csökkentésébe
Ma az Ingka Csoport 39,6 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalomról adott hírt…
Tovább olvasom >Az IKEA új kollekciója elhozza otthonainkba a svéd természetet
A gyermekeknek szóló, SKOGSDUVA kollekciót a varázslatos svéd erdők ihlették,…
Tovább olvasom >Itt az IKEA karácsonyi kalendáriuma: Drágulás és meglepetések
Az IKEA karácsonyi kalendáriuma, a „Vintersaga” idén is kapható a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >