Az időjárás elrontotta a Tesco karácsonyát
Jóval a várakozásokat alulmúló értékesítési számokat tett ma közzé a Tesco hazai piacát illetően a karácsonyi időszakra. A csalódást keltő belföldi értékesítési adatokat egyértelműen negatívan fogadták a befektetők, a cég részvényei eséssel indítottak.
0,6%-kal növekedtek az Egyesült Királyságban a Tesco összehasonlítható alapon számolt értékesítései (üzemanyagok nélkül) a január 8-án zárult hat hétben az előző év azonos időszakához viszonyítva, ami csalódást okozott az elemzőknek, a konszenzus szerint ugyanis 1,7%-os dinamikát vártak a piacok.
A külföldi eladások dinamikus növekedésének köszönhetően viszont globálisan 7,6%-kal növekedtek a bevételek az ünnepi időszakban a Tesconál az üzemanyag-értékesítések hatásait kiszűrve.
Az Egyesült Királyságon kívül 14,1%-kal növekedtek a bevételek, ha nem számítjuk az üzemanyag-eladásokat. Az egyes régiók közül Ázsiában 24,2%-os, Európában 5,%5-os, az Egyesült Államokban pedig 36,9%-os dinamikát tudott felmutatni a vállalat. A Tesco közölte, hogy összehasonlítható alapon számolva (vagyis a legalább egy éve nyitva tartó üzleteket figyelembe véve és a devizaárfolyam változások hatásait kiszűrve) minden régióban pozitív volt a bevételek dinamikája, de különösen a kínai és a thaiföldi piac volt erős. A cég vezérigazgatója közölte, hogy a kedvezőtlen időjárási körülmények nagy szerepet játszottak abban, hogy a brit értékesítések kiábrándítóan alakultak.
A Tesco a világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi láncának számít, 14 országban van jelen és összesen 5000 üzlettel rendelkezik világszerte.
A hírre eséssel indították a ma reggeli kereskedést a Tesco részvényei, több mint 3%-ot estek a nyitást követő percekben a papírok a londoni tőzsdén – írja a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ügyfélszolgálati központot nyitott a Fressnapf-csoport Pécsen
Ügyfélszolgálati központot nyitott Pécsen a hobbiállat-eledelek és -felszerelések forgalmazásával foglalkozó…
Tovább olvasom >A DHL duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a Hungaroringre, a Forma 1®-es hétvégére
A DHL és a Forma-1® már Mogyoródon van, a július…
Tovább olvasom >A Lidl lett a vásárlók kedvenc áruháza
Ismét a vásárlóknak köszönhetően kapott rangos elismeréseket a Lidl Magyarország.…
Tovább olvasom >