Az idén többet költenek játékra a magyar szülők gyereknapon
Az idén többet költenek játékra a magyar szülők a gyereknapon – ez derült ki a játékkereskedő cégek MTI-nek küldött adataiból.
A gyereknap előtti 1-2 hét az év egyik legforgalmasabb időszaka – karácsony és húsvét után – a jétékkereskedőknél. A cégek adataiból az is látszik, hogy online jellemzően többet költenek játékokra a vásárlók, mint az üzletekben.
A Regio Játékkereskedelmi Kft. legfrissebb adatai szerint a magyar családok online átlagosan 7800 forintért, személyesen áruházban 7200 forintért vásárolnak gyereknapi meglepetést az idén, ami kissé meghaladja az előző évit.
Az MTI-nek küldött közleményben kiemelik: ebben az időszakban a játékkereskedő éves forgalmának 8-10 százaléka realizálódik. A legkeresettebb ajándékok között Lego-készletek, szabadtéri játékok és strandfelszerelések szerepelnek.
A cég friss kutatása szerint a szülők 40 százaléka online és áruházban is vásárol, 36 százalékuk csak internetről rendel, egyötödük pedig kizárólag személyesen választja ki a meglepetést.
A kutatásban résztvevők 30 százaléka 2000-6000 forint közötti értékben vásárol gyereknapi ajándékot, további 30 százalék azonban 6000 forintnál is többet szán az ünnepi meglepetésre gyermekenként.
A Játéksziget üzlethálózatot tulajdonló Formatex Kft. ügyvezető igazgatója és tulajdonosa, Borhi János az MTI-vel közölte: többéves tapasztalataik alapján a gyereknap, a karácsony és a húsvét után a 3. legjelentősebb ünnep az ajándékok tekintetében, illetve a 3. legforgalmasabb időszak a játékboltokban. A húsvéti szezon forgalma a pandémia miatti üzletbezárások miatt tavaly és az idén is teljesen kiesett az offline térben, így a gyereknap a 2. legforgalmasabb ünnep lett.
A jateksziget.hu webáruházban a gyereknapot megelőzően az átlagos kosárérték az idén 12 ezer forint, ez közel azonos a tavalyival. Az üzletekben a tavalyi évben 5500 forint volt az átlagos kosárérték a gyereknap környékén, idén ez az összeg némiképp nőtt, 5900 forintot költenek átlagosan a vásárlók a Játéksziget üzletekben.
A forgalomról elmondta: a webáruházban növekedést várnak. A látogatók számában és a kosárértékben ugyan nem mértek jelentős növekedést, viszont lényegesen több tranzakciót realizálnak, mint az előző év azonos időszakában. A Játéksziget üzletekben az összehasonlítható időszakban, azaz május 18-31. között 3 százalékos növekedést várnak idén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Többmilliós adománnyal segítette a rászoruló gyermekeket a PENNY
Ismét több millió forint értékű pénz- és termékadománnyal segítette a…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készült a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >K&H: jó alkalom a pénzügyi nevelésre a gyereknap
A gyereknap jó alkalom lehet arra, hogy a főszereplők számára…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szallas.hu: a Balaton a legnépszerűbb úti cél pünkösdkor
A pünkösdi hosszú hétvége foglalásainak régiós összesítéséből kiderült, hogy a…
Tovább olvasom >Taroltak a soproni egyetemisták a 2025-ös HUNGAROPACK STUDENT csomagolási versenyen
Kimagasló tehetségükről és szakmai felkészültségükről tettek tanúbizonyságot a Soproni Egyetem…
Tovább olvasom >Egész évben rendkívül magas az érdeklődés a diákmunkások iránt
A diákmunkák mennyisége az évnek ezen szakaszában, a nyári szezonra…
Tovább olvasom >