Az idén többet költenek játékra a magyar szülők gyereknapon
Az idén többet költenek játékra a magyar szülők a gyereknapon – ez derült ki a játékkereskedő cégek MTI-nek küldött adataiból.
A gyereknap előtti 1-2 hét az év egyik legforgalmasabb időszaka – karácsony és húsvét után – a jétékkereskedőknél. A cégek adataiból az is látszik, hogy online jellemzően többet költenek játékokra a vásárlók, mint az üzletekben.
A Regio Játékkereskedelmi Kft. legfrissebb adatai szerint a magyar családok online átlagosan 7800 forintért, személyesen áruházban 7200 forintért vásárolnak gyereknapi meglepetést az idén, ami kissé meghaladja az előző évit.
Az MTI-nek küldött közleményben kiemelik: ebben az időszakban a játékkereskedő éves forgalmának 8-10 százaléka realizálódik. A legkeresettebb ajándékok között Lego-készletek, szabadtéri játékok és strandfelszerelések szerepelnek.
A cég friss kutatása szerint a szülők 40 százaléka online és áruházban is vásárol, 36 százalékuk csak internetről rendel, egyötödük pedig kizárólag személyesen választja ki a meglepetést.
A kutatásban résztvevők 30 százaléka 2000-6000 forint közötti értékben vásárol gyereknapi ajándékot, további 30 százalék azonban 6000 forintnál is többet szán az ünnepi meglepetésre gyermekenként.
A Játéksziget üzlethálózatot tulajdonló Formatex Kft. ügyvezető igazgatója és tulajdonosa, Borhi János az MTI-vel közölte: többéves tapasztalataik alapján a gyereknap, a karácsony és a húsvét után a 3. legjelentősebb ünnep az ajándékok tekintetében, illetve a 3. legforgalmasabb időszak a játékboltokban. A húsvéti szezon forgalma a pandémia miatti üzletbezárások miatt tavaly és az idén is teljesen kiesett az offline térben, így a gyereknap a 2. legforgalmasabb ünnep lett.
A jateksziget.hu webáruházban a gyereknapot megelőzően az átlagos kosárérték az idén 12 ezer forint, ez közel azonos a tavalyival. Az üzletekben a tavalyi évben 5500 forint volt az átlagos kosárérték a gyereknap környékén, idén ez az összeg némiképp nőtt, 5900 forintot költenek átlagosan a vásárlók a Játéksziget üzletekben.
A forgalomról elmondta: a webáruházban növekedést várnak. A látogatók számában és a kosárértékben ugyan nem mértek jelentős növekedést, viszont lényegesen több tranzakciót realizálnak, mint az előző év azonos időszakában. A Játéksziget üzletekben az összehasonlítható időszakban, azaz május 18-31. között 3 százalékos növekedést várnak idén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ennyit költenek a magyarok a ballagásra
A ballagás az egyik legfontosabb mérföldkő egy fiatal életében, és…
Tovább olvasom >A játékpiacot is fellendíti a húsvét
A játékpiacot is fellendíti a húsvét, általában 5 és 10…
Tovább olvasom >Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon
A kisgyermekes családokban az ajándékozás továbbra is a húsvét meghatározó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Halasztás jött, felkészülés maradt: így készülnek a magyar vállalatok az ESG-kötelezettségekre az Omnibus fényében
A fenntarthatósági kötelezettségek teljesítésének elhalasztása lehetőséget teremt a cégek számára…
Tovább olvasom >290 millió forint a hétvégi adománygyűjtésen
244 tonna élelmiszeradományt adtak össze a vásárlók pénteken és szombaton…
Tovább olvasom >A Randstad kihirdette az Employer Brand kutatásának eredményeit és díjazta hazánk legnépszerűbb munkáltatóit
A Randstad Employer Brand Research 2025 szerint csaknem minden harmadik…
Tovább olvasom >