Az ideális bevásárlóközpont félórán belül elérhető

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 09. 27. 12:12

A GfK Hungária bevásárlóközpontokról készített felméréséből kiderül, hogy a vásárlók többsége nem hajlandó 30 percnél többet utazni egy bevásárlóközpontba. A városszéli plázáktól hosszú nyitvatartási időt és jó parkolási feltételeket, a belvárosi bevásárlóközpontoktól étkezési és szórakozási lehetőségeket várnak a vásárlók.

A GfK Hungária különböző bevásárlóhelyek látogatottságát felmérő tanulmánya vizsgálta az ideális bevásárlóközpont fő jellemzőit. Utánajárt tehát annak, mely bevásárlási helyet látogatja leggyakrabban a lakossság, miáltal közvetett módon az egyes bevásárlási helyek fő előnyei is megismerhetők, illetve árnyaltabb kép rajzolható arról, milyen funkciót töltenek be e bevásárlóközpontok a hazai lakosság életében.

A városszéli plázáknál a teljes minta eredményeihez képest a hosszú nyitva tartás és az ingyenes parkolás a hangsúlyos. Ez nyilvánvaló is, hiszen sokan munkából hazafelé menet keresik fel ezeket a bevásárlóközpontokat.
A belvárosi plázák esetében már erőteljesebb igény mutatkozik a szórakozási és étkezési lehetőségek, valamint a divatos márkák és az egyedi, különleges üzletek iránt. E bevásárlóhelyek látogatói túlnyomórészt a fiatalabb korosztály tagjai („hedonista fiatalok”) közül kerülnek ki, akik a vásárlás mellett gyakran itt találkoznak társaikkal, ahol egyben a szórakozási és étkezési lehetőségek is adottak.
A vizsgálat eredményei szerint a vásárlók 42 százaléka nem hajlandó 15 percnél többet utazni egy bevásárlóközpontba, további 41 százalékuk maximum 15-30 percet utazna. Ugyanakkor 17 százalékot tesz ki azok aránya, akik hajlandók lennének akár 30 percnél hosszabb utat is megtenni azért, hogy egy számukra ideális bevásárlóközpontban vásároljanak. Az utazási hajlandóság mértéke a legidősebbek körében a legalacsonyabb. Az átlagosnál többet utaznának a nők, illetve azok, akik ritkán keresnek fel a plázákat.

Kapcsolódó cikkeink