Az F1 és a Sziget miatt felpezsdült az idegenforgalom Budapesten
A járvány előtti időket idéző pezsgést hozott a nyár Budapestre, az idegenforgalom élénkülésének pedig egyik megbízható indikátora a taxiforgalom alakulása. A turizmus növekedését a Főtaxi adatai is alátámasztják: a társaság a teljes nyári szezont összesen közel 650 000 fuvarral zárhatja, ami 7,5 millió kilométeres flottateljesítményt jelent, megközelítve a csúcsévnek számító 2019 azonos időszakát. A növekedésben kulcsszerepet játszanak az olyan események, mint a Formula 1, vagy a fesztiválok: a Magyar Nagydíj hetében több mint 90 000 alkalommal vették igénybe a Főtaxi szolgáltatásait, a közelgő Sziget időszakában pedig várhatóan mintegy 130 000-en utaznak majd a társaság autóival.

Nőtt a turisták száma
A bel- és külföldi idegenforgalom felpörgésének és a csúcsra járó rendezvényszezonnak köszönhetően idén nyáron tovább növeli teljesítményét a Főtaxi. E növekedésben fontos szerepet játszik, hogy a társaság a Budapest Airport mellett a Formula 1 Magyar Nagydíj, a Sziget Fesztivál, az EFOTT és a Budapest Park hivatalos partnere is.
A felpörgő igények eredményeként a társaság nyár első két hónapjában 17%-kal növelte teljesítményét az egy évvel korábbihoz képest. Ez azt jelenti, hogy a Főtaxi közel 1400 taxis partnere 430 000 fuvart teljesített, összesen több mint 5 millió kilométert megtéve.
„Várakozásaink szerint a teljes nyári szezonban összesen közel 650 000 fuvart teljesíthetnek a főtaxis kollégák, ami a teljes flottát tekintve 7,5 millió kilométeres futásteljesítményt jelent. Ez a tavalyi teljesítményhez képest kiemelkedő eredménynek számít, és már megközelíti a 2019-es csúcsév szintjét is”
– mondta Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója.
Formula 1 és Sziget Fesztivál
Az év legerősebb időszakát hagyományosan a Formula 1 és a Sziget Fesztivál jelenti a fővárosi taxisok számára. A Főtaxi az idén lehetett először a Formula 1 Magyar Nagydíj egyik hivatalos partnere, így a sportesemény idején és az azt megelőző héten összesen több mint 90 000 ezer fuvart bonyolítottak le a főtaxis sofőrök. A futam napján természetesen a Hungaroring és a Belváros közötti forgalom dominált, viszont az esemény további kedvező „mellékhatása” volt, hogy már a hét elején megérkeztek az F1-rajongó külföldi turisták, akik akkor főként a budapesti városnézéshez, programokhoz hívtak taxit.
Szintén sokan veszik igénybe a taxiszolgáltatást a Sziget Fesztiválon. A Főtaxi az elmúlt két hónapban tapasztalt trendek alapján arra számít, hogy az idei, két év kihagyás után újra megvalósuló eseményhez kapcsolódó forgalma is megközelíti majd a három esztendővel korábbi szinteket. Ez azt jelenti, hogy több mint 130 000 vendég utazhat majd Főtaxival, közülük pedig több mint tízezren a fesztivál bejáratánál található droszton ülhetnek taxiba.
A Főtaxi mindemellett a vidéki fesztiválszezonból sem maradt ki, hiszen egyrészt a társaság helyi partnere által működtetett, nemrégiben debütált Főtaxi Velence volt az EFOTT személyszállítási partnere, másrészt pedig még Zamárdiba is számos fesztiválozót vittek Budapestről a társaság autói.
„Külön öröm a számunkra, hogy mind a belföldi, mind a külföldi utasaink körében egyre határozottabb trend a környezetkímélő utazás iránti igény, amit alapvetően az immár több mint 150 autóból álló és egyre bővülő elektromos flottánkkal szolgálunk ki. Azért, hogy a repülőtéri fuvarokban is egyre nagyobb teret nyerhessenek a környezetkímélő autók, 5 nagy teljesítményű töltőre cseréltük a korábbiakat a ferihegyi taxis parkolóban, ahol emellett már folynak a 7 további töltőállomás telepítési munkálatai is”
– mondta Reich Ádám.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >