Az EY felmérése szerint a külső bizonytalanságok veszélyeztetik a beruházásokat
A vezérigazgatók 59 százaléka minél előbb elindítaná tervezett beruházásait, az emelkedő nyersanyagárak, a kereskedelmi feszültségek és az éghajlatváltozás ugyanakkor a korábbinál nagyobb óvatosságra inti őket – tájékoztatta az EY legújabb felméréséről kedden az MTI-t.

Óvatosak a cégvezetők a beruházásokkal, túl sok a külső bizonytalanság
A közlemény szerint a következő egy évben a felsővezetés olyan ügyleteket helyez majd előtérbe, amelyek javítják a vállalat működésének hatékonyságát (26 százalék) és a fenntarthatósági (ESG) szempontokat is érvényesítik (20 százalék).
Tízből nyolc vezető (79 százalék) már elkezdte vagy tervezi, hogy átalakítja az ellátási láncait a költségek csökkentése és a kockázatok minimalizálása érdekében – ismertették.
Az EY jelezte: az ágazatokat tekintve a technológia, az egészségügy és a fejlett feldolgozóipar azok, amelyek jelentősebb ügyletekre készülnek.
Kálmán László, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének associate partnere a közleményben megerősítette, hogy a döntéshozók készen állnak felpörgetni a beruházásokat, ugyanakkor a törékeny globális környezet, a jelentősen megemelkedett infláció és az üzleti tevékenység növekvő költségei bizonytalanná teszik a tervezést.
A kedvezményes finanszírozási forrásokat egy ilyen helyzetben senki nem hagyhatja figyelmen kívül – húzta alá.
A felmérést az EY megbízásából a Thought Leadership Consulting tavaly november és december között 53 országból összesen 2000 vezérigazgató megkérdezésével készítette el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár…
Tovább olvasom >Mikroműanyagok az üveges italokban
Egy friss francia kutatás szerint az üvegpalackos italok több mikroműanyagot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >