Az EY felmérése szerint a külső bizonytalanságok veszélyeztetik a beruházásokat
A vezérigazgatók 59 százaléka minél előbb elindítaná tervezett beruházásait, az emelkedő nyersanyagárak, a kereskedelmi feszültségek és az éghajlatváltozás ugyanakkor a korábbinál nagyobb óvatosságra inti őket – tájékoztatta az EY legújabb felméréséről kedden az MTI-t.

Óvatosak a cégvezetők a beruházásokkal, túl sok a külső bizonytalanság
A közlemény szerint a következő egy évben a felsővezetés olyan ügyleteket helyez majd előtérbe, amelyek javítják a vállalat működésének hatékonyságát (26 százalék) és a fenntarthatósági (ESG) szempontokat is érvényesítik (20 százalék).
Tízből nyolc vezető (79 százalék) már elkezdte vagy tervezi, hogy átalakítja az ellátási láncait a költségek csökkentése és a kockázatok minimalizálása érdekében – ismertették.
Az EY jelezte: az ágazatokat tekintve a technológia, az egészségügy és a fejlett feldolgozóipar azok, amelyek jelentősebb ügyletekre készülnek.
Kálmán László, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének associate partnere a közleményben megerősítette, hogy a döntéshozók készen állnak felpörgetni a beruházásokat, ugyanakkor a törékeny globális környezet, a jelentősen megemelkedett infláció és az üzleti tevékenység növekvő költségei bizonytalanná teszik a tervezést.
A kedvezményes finanszírozási forrásokat egy ilyen helyzetben senki nem hagyhatja figyelmen kívül – húzta alá.
A felmérést az EY megbízásából a Thought Leadership Consulting tavaly november és december között 53 országból összesen 2000 vezérigazgató megkérdezésével készítette el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Tavaszi átalakulás az állami támogatások egy fontos rendszerében: így változhatnak a szabályok
Jelentős változáson mehet keresztül idén tavasszal az egyedi kormánydöntés alapján…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >