Az EY felmérése szerint a külső bizonytalanságok veszélyeztetik a beruházásokat
A vezérigazgatók 59 százaléka minél előbb elindítaná tervezett beruházásait, az emelkedő nyersanyagárak, a kereskedelmi feszültségek és az éghajlatváltozás ugyanakkor a korábbinál nagyobb óvatosságra inti őket – tájékoztatta az EY legújabb felméréséről kedden az MTI-t.

Óvatosak a cégvezetők a beruházásokkal, túl sok a külső bizonytalanság
A közlemény szerint a következő egy évben a felsővezetés olyan ügyleteket helyez majd előtérbe, amelyek javítják a vállalat működésének hatékonyságát (26 százalék) és a fenntarthatósági (ESG) szempontokat is érvényesítik (20 százalék).
Tízből nyolc vezető (79 százalék) már elkezdte vagy tervezi, hogy átalakítja az ellátási láncait a költségek csökkentése és a kockázatok minimalizálása érdekében – ismertették.
Az EY jelezte: az ágazatokat tekintve a technológia, az egészségügy és a fejlett feldolgozóipar azok, amelyek jelentősebb ügyletekre készülnek.
Kálmán László, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének associate partnere a közleményben megerősítette, hogy a döntéshozók készen állnak felpörgetni a beruházásokat, ugyanakkor a törékeny globális környezet, a jelentősen megemelkedett infláció és az üzleti tevékenység növekvő költségei bizonytalanná teszik a tervezést.
A kedvezményes finanszírozási forrásokat egy ilyen helyzetben senki nem hagyhatja figyelmen kívül – húzta alá.
A felmérést az EY megbízásából a Thought Leadership Consulting tavaly november és december között 53 országból összesen 2000 vezérigazgató megkérdezésével készítette el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >