Az expanziónak és a meglévő üzleteknek köszönhetően 20%-kal nőttek az Action eladásai
Tovább nő az Action holland non-food diszkont forgalma: 2024 első félévében több mint 20 %-kal, 6,2 milliárd euróra. A növekedést várhatóan tovább fokozza majd az Olaszországban nemrég nyílt disztribúciós központ.
A növekedés egyrészt az új üzletek nyitásából (idén már 119), másrészt a már meglévő üzletek nagyobb teljesítményéből (9%-os árbevétel-növekedés) származik. Az üzletlánc emellett kiemeli, hogy a volumen növekedése még a bevételek növekedésénél is erőteljesebb volt, hiszen az üzletlánc jelentős befektetéseket eszközölt 1300 termék árának csökkentésébe. Ennek ellenére a nyereség is nagymértékben nőtt: az üzletlánc EBITDA-ja nem kevesebb mint 23 %-kal, 843 millió euróra emelkedett.
Az Action büszkén számolt be arról, hogy 12 európai országban működő 2685 üzletében hetente több mint 17 millió vásárlót szolgál ki. Ők különösen nagyra értékelik a kereskedő saját márkáit.
Hajir Hajji vezérigazgató szerint:
– Vásárlóink a saját márkákat rendkívül nagyra értékelik, mert nagyszerű ár-érték arányt nyújtanak. Ezért e termékek minőségébe és fenntarthatóságába folyamatosan invesztálunk.
Az üzletlánc folytatja az expanziót is: a cél az, hogy az új üzletnyitások száma az év során elérje a 330-at. Az olaszországi új disztribúciós központ lehetővé teszi majd terjeszkedést a „csizma” sarkában: a közelmúltban például megnyílt az első fióktelep a déli Puglia tartományban. Mindez számos új munkahelyet is teremt: a lánc szerint csak idén már 3182-t, ami azt jelenti, hogy az Action immár több mint 72.000 főt foglalkoztat.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerdiszkontok logikáját követve diktálja szegmensében a tempót az Action
Gyorsan, versenytársait megelőzve terjeszkedik az Action Közép- és Délkelet-Európában. A…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Közép- és Délkelet-Európában terjeszkedik az Action, a Woolworth és a…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >