Az expanziónak és a meglévő üzleteknek köszönhetően 20%-kal nőttek az Action eladásai
Tovább nő az Action holland non-food diszkont forgalma: 2024 első félévében több mint 20 %-kal, 6,2 milliárd euróra. A növekedést várhatóan tovább fokozza majd az Olaszországban nemrég nyílt disztribúciós központ.
A növekedés egyrészt az új üzletek nyitásából (idén már 119), másrészt a már meglévő üzletek nagyobb teljesítményéből (9%-os árbevétel-növekedés) származik. Az üzletlánc emellett kiemeli, hogy a volumen növekedése még a bevételek növekedésénél is erőteljesebb volt, hiszen az üzletlánc jelentős befektetéseket eszközölt 1300 termék árának csökkentésébe. Ennek ellenére a nyereség is nagymértékben nőtt: az üzletlánc EBITDA-ja nem kevesebb mint 23 %-kal, 843 millió euróra emelkedett.
Az Action büszkén számolt be arról, hogy 12 európai országban működő 2685 üzletében hetente több mint 17 millió vásárlót szolgál ki. Ők különösen nagyra értékelik a kereskedő saját márkáit.
Hajir Hajji vezérigazgató szerint:
– Vásárlóink a saját márkákat rendkívül nagyra értékelik, mert nagyszerű ár-érték arányt nyújtanak. Ezért e termékek minőségébe és fenntarthatóságába folyamatosan invesztálunk.
Az üzletlánc folytatja az expanziót is: a cél az, hogy az új üzletnyitások száma az év során elérje a 330-at. Az olaszországi új disztribúciós központ lehetővé teszi majd terjeszkedést a „csizma” sarkában: a közelmúltban például megnyílt az első fióktelep a déli Puglia tartományban. Mindez számos új munkahelyet is teremt: a lánc szerint csak idén már 3182-t, ami azt jelenti, hogy az Action immár több mint 72.000 főt foglalkoztat.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem változott az euróövezet gazdasági teljesítménye júniusban
Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási…
Tovább olvasom >A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Egy kattintás a boldogságért: tízből kilenc magyar impulzusvásárló
A magyarok ötöde vásárol rendszeresen olyan terméket, amit előre nem…
Tovább olvasom >