Az évvégi bevásárlások helyszíne a hipermarket
Karácsonyi ajándéksláger az MP4 lejátszó és autónavigációs eszköz, de az eszem-iszom se marad el.
Decemberben az átlagosnál 25 százalékkal költünk többet napi fogyasztási cikkekre – derül ki a GfK Piackutató Intézet adataiból. A háztartások napi fogyasztási cikk beszerzései decemberre kiemelkedően megugranak: az év utolsó hónapjára az egész éves forgalom 10-11 százaléka jut, 2006 utolsó hónapjában élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot 249 milliárd forintért vásároltak. Míg a vásárlók 2004 decemberében a havi átlagos költéshez képest 20 százalékkal hagytak nagyobb összeget a különböző üzletek kasszáinál, 2005 utolsó hónapjában már 24 százalékkal, egy évvel később – tavaly –pedig 25 százalékkal költöttek többet az ünnepi előkészületek során. Tavaly decemberben a vásárlási intenzitás – azaz a bolton belül egy vásárlóra jutó FMCG költés – a hipermarketekben mintegy 39 százalékkal nőtt az átlagos havi vásárlási intenzitáshoz képest. Ez jelentős növekedés a 2005. évben mért 20 százalékos plusz forgalomhoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >