Az évvégi bevásárlások helyszíne a hipermarket
Karácsonyi ajándéksláger az MP4 lejátszó és autónavigációs eszköz, de az eszem-iszom se marad el.
Decemberben az átlagosnál 25 százalékkal költünk többet napi fogyasztási cikkekre – derül ki a GfK Piackutató Intézet adataiból. A háztartások napi fogyasztási cikk beszerzései decemberre kiemelkedően megugranak: az év utolsó hónapjára az egész éves forgalom 10-11 százaléka jut, 2006 utolsó hónapjában élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot 249 milliárd forintért vásároltak. Míg a vásárlók 2004 decemberében a havi átlagos költéshez képest 20 százalékkal hagytak nagyobb összeget a különböző üzletek kasszáinál, 2005 utolsó hónapjában már 24 százalékkal, egy évvel később – tavaly –pedig 25 százalékkal költöttek többet az ünnepi előkészületek során. Tavaly decemberben a vásárlási intenzitás – azaz a bolton belül egy vásárlóra jutó FMCG költés – a hipermarketekben mintegy 39 százalékkal nőtt az átlagos havi vásárlási intenzitáshoz képest. Ez jelentős növekedés a 2005. évben mért 20 százalékos plusz forgalomhoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >