Az évvégi bevásárlások helyszíne a hipermarket

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 11. 22. 00:00

Karácsonyi ajándéksláger az MP4 lejátszó és autónavigációs eszköz, de az eszem-iszom se marad el.

Decemberben az átlagosnál 25 százalékkal költünk többet napi fogyasztási cikkekre – derül ki a GfK Piackutató Intézet adataiból. A háztartások napi fogyasztási cikk beszerzései decemberre kiemelkedően megugranak: az év utolsó hónapjára az egész éves forgalom 10-11 százaléka jut,  2006 utolsó hónapjában élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot 249 milliárd forintért vásároltak. Míg a vásárlók 2004 decemberében a havi átlagos költéshez képest 20 százalékkal hagytak nagyobb összeget a különböző üzletek kasszáinál, 2005 utolsó hónapjában már 24 százalékkal, egy évvel később – tavaly –pedig 25 százalékkal költöttek többet az ünnepi előkészületek során. Tavaly decemberben a vásárlási intenzitás – azaz a bolton belül egy vásárlóra jutó FMCG költés – a hipermarketekben mintegy 39 százalékkal nőtt az átlagos havi vásárlási intenzitáshoz képest. Ez jelentős növekedés a 2005. évben mért 20 százalékos plusz forgalomhoz képest.

 

 

Kapcsolódó cikkeink