Az Év Zöld Nagyvállalata, valamint Érték és Minőség Nagydíjas az Auchan
A napokban két jelentős elismerésben részesült az Auchan Magyarország. Szisztematikusan végrehajtott fenntarthatósági lépéseiért az Év Zöld Nagyvállalata lett a Green Awards-on, prémium sajátmárkás tejtermékcsaládja pedig Érték és Minőség Nagydíjat kapott és jogosultságot a díjat hirdető védjegy használatára.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-09-13-0.07.37.png)
A fenntarthatóság a cél
Az Érték és Minőség Nagydíj Pályázatot 2022-ben ötödik alkalommal írták ki. Az a termék vagy szolgáltatás, ami elnyeri a díjat, a magas minőséget tanúsító védjegy-használatra is jogosult. A pályázat célja, hogy a díjazással is előmozdítsa a nemzetközi piacon versenyképes, kiemelkedő minőségű, magas hozzáadott szellemi értéket képviselő áruk előállítását. Ezt a nagydíjat nyerték most el az Auchan prémium sajátmárkás tejtermékei, amelyek a Martontejnél készülnek. A termékcsaládhoz a tejen kívül tejföl, vaj, kefír, mascarpone, különböző gomolya- és trappista sajtok tartoznak. A Martontej által gyártott Auchan sajátmárkás tejtermékek közvetlenül a tehenészet területén készülnek, mindez ráadásul 100%-ban zöldenergia felhasználásával, így az áruházlánc egy teljesen fenntartható termékcsaládot kínálhat vásárlóinak a Gazdától az asztalig programjuk keretében.
A termékdíj mellett egy rangos vállalati díjjal is jutalmazták az Auchant, a Green Awards-on nyerte el az Év Zöld Nagyvállalata címet. Ezzel elismerték a 2019 óta következetesen végrehajtott fenntarthatósági lépéseiket, amelyekbe a kínálat kialakítása és a csomagolóeszközök fokozatosan történő környezetbarátra cserélése éppúgy beletartozik, mint az áruházak működésének fenntarthatóbbá tétele. Az elmúlt időszak legjelentősebb intézkedése az egyszer használatos műanyagzacskók kivonása volt a zöldség-gyümölcs és a pékáru részlegekről, amit a piacon elsőként lépett meg a vállalat. Az áruházi működést pedig ledesítéssel, e-chargerek telepítésével és a nagy hűtőberendezések korszerűre cserélésével teszik energiahatékonyabbá.
„Büszkék vagyunk az új díjainkra, mert ezekkel olyan területeinket ismerték el, amelyek kiemelten fontosak számunkra. A fenntarthatóság az egész vállalati működésünket áthatja, az erre irányuló stratégiánkat igyekszünk lépésről lépésre, de nagyon következetesen végrehajtani. Nem titkolt szándékunk, hogy a konkrét intézkedéseinkkel szemléletet formáljunk és példát is mutassunk, mint ahogy tesszük ezt az esélyegyenlőségi kérdésekben, például a megváltozott munkaképességű munkatársaink foglalkoztatása esetében is. Ami pedig a másik díjunkat illeti, különös figyelmet fordítunk a minőségi, egészséges és tudatos termékkínálatunkra. Jó érzés, hogy prémium tejtermékcsaládunkat nemcsak a vásárlóink kedvelték meg, hanem a szakma is elismeri”
– Széll Hajnalka, az Auchan HR és kommunikációs igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Autonóm üzleteket tesztel az Auchan Franciaországban
Az Auchan Észak-Franciaországban autonóm boltok működését teszteli vasárnap délutánonként annak…
Tovább olvasom >Kiosztotta a PLMA nemzetközi csomagolási díjait
Első alkalommal rendezte meg a PLMA az International Private Label…
Tovább olvasom >Újra a fenntarthatóság kerül előtérbe az Auchannál
Az Auchanban a fenntarthatóság az áruházi működésen kívül az árukészletre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >