Az EuroShopon jártunk – nemzetközi trendek a Retail és POP szakmában
A düsseldorfi EuroShop kiállítás a világ legnagyobb Retail és POP tematikájú, háromévente megrendezett eseménye, ezért is gyűlik ide ilyenkor minden kontinensről, aki megteheti. A számok igazolják, a felfokozott nemzetközi érdeklődés és részvétel ékesen bizonyítják a rendezvény páratlan és vezető szerepét ebben az iparágban.
Szerző: Kátai Ildikó és Kolonics Attila
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
A szakkiállítás február 26-án nyitotta és március 2-án zárta kapuit. Az 5 látogatási nap alatt az 55 országból érkezett 1830 kiállító standját összesen 81 000 érdeklődő tekintette meg, akik mind az 5 kontinenst, 141 országot képviseltek, és 50%-uk kiskereskedelmi vállalattól érkezett Düsseldorfba.
Tömegvonzás
A világ vezető kiskereskedelmi szakvására területét tekintve is lenyűgöző, hiszen a Düsseldorfi Vásárváros 18 csarnokából 15-ben adott helyet a megjelenő kiállítóknak, több mint 120 ezer négyzetméter nettó kiállítási területet biztosítva.
Az automatizálás és robotizáció, az emberi tényező kiváltása, valamint az energiatakarékosság jellemezte leginkább az idei kiállítás fejlesztéseit.
Megkapó és okos látványok
Az EuroShop 2023 mindent felvonultatott, ami elérhető a mai vásárlói igények kielégítéséhez: az offline vevők továbbra is szeretnek elmerülni az élmények világában, és értékelik, ha érzelmileg megszólítják őket. Másrészt nem akarnak lemondani arról a kényelemről, gyorsaságról és nagyfokú személyre szabottságról, amelyet az online vásárlás során élveznek. Ezért a digitalizáció óriási lendületet kapott a kiskereskedelem szinte minden szegmensében. Az olyan hívószavak, mint a Smart Shopping, a Connected Retail, a Seamless Shopping vagy a Customer Centricity, sok helyen feltűntek.
Az épületek közötti szabadtéren konténeres, önálló kiállítók is megjelentek
Fenntarthatóság minden szinten
A fenntarthatóság kiemelt téma volt az idei EuroShop minden területén. A kiállítók lépten-nyomon demonstrálták, hogy a fenntartható eszközök és megoldások nemcsak a klímavédelemhez járulnak hozzá, hanem kiválóan alkalmasak a történetmesélésre is – az innovatív, biológiailag lebomló boltberendezési anyagoktól az óceáni hulladékból készült próbababákig. De nem hiányoztak a csomagolás nélküli termékek önkiszolgáló megoldásai, digitális fejlesztésekkel segítve a minél kényelmesebb, tudatos vásárlást.
Eladáshely és vásárlásösztönzés
Az in-store marketing világa mindig egy színes-szagos, megkapóan látványos pavilon az expón. A megannyi bemutatkozó displaygyártó a trendeket is szimbolizálta: kevesebb, de rendkívül látványos kartondisplayk, fényes és 3D hatású nyomdai anyagok, automata displayk, lapra szerelt és rétegelt lemez, fadisplayk, monitorokkal, főleg LED-világítással és igényes művirágokkal díszített multi-materiális displayk jellemezték a véget nem érő választékot.
Legyen fényes és digitális
A világítástechnika számos újítással emelte a rendezvény fényerejét. A LED szekció szinte mindenhol 3D hatást kiváltó installációkat mutatott be a hostess, vagy bárpult mérettől a teljes ház méretig, rendkívül látványos módon. Az íves és kis modulokból építhető LED-fal megoldásokat mindenhol láthattuk. A 3D fotózás, AI technológiás promóciók, 3D hatású installációk és LED-boxok tovább fokozták a káprázatot. A digitális reklámot futtató polcélek ugyanúgy ott voltak az in-store szekcióban, mint a digitális szekcióban is.
A jövő sikerét mi sem bizonyítja jobban, minthogy az óriáscégek ilyen irányú fejlesztései is megjelentek: a Lenovo, Huawei, Hanshow és Pricer is beszállt a versenybe.
Hajrá, magyarok!
A kiállítók közt 8 magyar stand – AISS Technologies, Kende Retail, Laurel, Megaholz, Novo Digital, Scan Sign, Shopguard, Tor Ter e-Design – és számos hazai érdekeltséggel is rendelkező nemzetközi vállalat – mint például a Bizerba, e-Label, Tomra, Wanzl – várta az érdeklődőket.
Találkozzunk a következő EuroShop kiállításon 2026. február 22-26. között!
//
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >