Az európaiak elégedettebbek az online vásárlásokkal, mint a boltival
Az európaiak 80 százaléka elégedett az online vásárlásokkal, míg a boltival csak 67 százalékuk derül ki a UPS logisztikai szolgáltató legfrissebb, reprezentatív felméréséből.
A kutatás rámutatott, hogy az európai fogyasztók online is elvárják a tökéletes vásárlói élményt, a termékek ára és a szállítási idő kulcsfontosságú, a nyilatkozók 58 százaléka hagyott már félbe vásárlást a túl hosszú kiszállítási idő, vagy a kiszállítási dátum hiánya miatt.
A megkérdezettek 87 százaléka hajlandó tenni az ingyenes kézbesítés érdekében, 43 százalékuk például további termékeket vesz, a vevők harmada pedig hajlandó többet várni a kiszállításra. Azonban az online vásárlók csaknem harmada szeretné, ha a kiszállított terméket nem csak otthonában vehetné át.
A fogyasztók számára szintén fontos a részletes termékleírás, azonban a több mint 6200 megkérdezett e-vásárló harmadát a közösségi média befolyásolja internetes vásárlás során. A vásárlók csupán 59 százaléka vélte úgy, hogy elegendő a rendelkezésre álló termékadat, a kézbesítéssel kapcsolatban például a válaszadók több mint fele szívesebben látná a csomag várható érkezésének dátumát, mint a szállításhoz szükséges munkanapok számát.
A kutatásból kiderült az is, hogy a rugalmas áruvisszavétel egyre fontosabb szempont, a vásárlók 90 százaléka a vásárlás során, 67 százalék pedig a tényleges vásárlási döntést megelőzően nézi meg a visszavételi feltételeket, miközben a vásárlók mindössze 53 százaléka elégedett az online visszaváltás és termékcsere lehetőségeivel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >