Az európaiak egyre többször vásárolnak bankkártyával, külföldön is
2007-ben az európai Maestro® kártyabirtokosok összesen 24%-kal több alkalommal vásároltak betéti kártyáikkal hazájukon kívül, mint az azt megelőző évben.A betéti plasztikok hagyományos
használati köre is bővült: már nem
elsősorban üzemanyagtöltő állomásokon
fizetünk a betéti kártyával, de egyre
nagyobb arányban használjuk azt a külföldi
szupermarketekben (28% -os növekedés 2007-ben) és
a ruházati üzletekben (30%-os növekedés
2007-ben). Jóllehet a Maestro kártyákkal felvett
készpénz összege abszolút értékben
nőtt, de arányát tekintve az ATM használat
mégis "piacot vesztett" a vásárlási
tranzakciók ellenében. Míg 2005-ben a vásárlások
aránya 37%-ot tett ki az összes kártyás
tranzakción belül, 2007-ben már elérte a
42%-ot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
További 4 éven át Hinora Ferenc a Magyar Marketing Szövetség elnöke
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez
Hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez…
Tovább olvasom >250 forintos kuponok közel 200 Tescóban = több millió forintnyi kapaszkodó 3600 gyermeknek
Egy bántalmazó kapcsolatban nevelkedett háromgyermekes család életének újrakezdését is támogathatják…
Tovább olvasom >