Az európaiak egyre többször vásárolnak bankkártyával, külföldön is
2007-ben az európai Maestro® kártyabirtokosok összesen 24%-kal több alkalommal vásároltak betéti kártyáikkal hazájukon kívül, mint az azt megelőző évben.A betéti plasztikok hagyományos
használati köre is bővült: már nem
elsősorban üzemanyagtöltő állomásokon
fizetünk a betéti kártyával, de egyre
nagyobb arányban használjuk azt a külföldi
szupermarketekben (28% -os növekedés 2007-ben) és
a ruházati üzletekben (30%-os növekedés
2007-ben). Jóllehet a Maestro kártyákkal felvett
készpénz összege abszolút értékben
nőtt, de arányát tekintve az ATM használat
mégis "piacot vesztett" a vásárlási
tranzakciók ellenében. Míg 2005-ben a vásárlások
aránya 37%-ot tett ki az összes kártyás
tranzakción belül, 2007-ben már elérte a
42%-ot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >