Az európaiak egyre többször vásárolnak bankkártyával, külföldön is
2007-ben az európai Maestro® kártyabirtokosok összesen 24%-kal több alkalommal vásároltak betéti kártyáikkal hazájukon kívül, mint az azt megelőző évben.A betéti plasztikok hagyományos
használati köre is bővült: már nem
elsősorban üzemanyagtöltő állomásokon
fizetünk a betéti kártyával, de egyre
nagyobb arányban használjuk azt a külföldi
szupermarketekben (28% -os növekedés 2007-ben) és
a ruházati üzletekben (30%-os növekedés
2007-ben). Jóllehet a Maestro kártyákkal felvett
készpénz összege abszolút értékben
nőtt, de arányát tekintve az ATM használat
mégis "piacot vesztett" a vásárlási
tranzakciók ellenében. Míg 2005-ben a vásárlások
aránya 37%-ot tett ki az összes kártyás
tranzakción belül, 2007-ben már elérte a
42%-ot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Távozik a Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatója
Távozik a posztjáról a Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatója március 5-ével –…
Tovább olvasom >Hungexpo: több mint 23 ezer látogató kereste fel a Utazás+ Kiállítást és a Budapest Boat Show-t
Több mint 23 ezer látogató kereste fel a 47. Utazás+…
Tovább olvasom >