Az európai cégek több mint egyharmada alkalmaz mesterséges intelligenciát
Az európai vállalkozások több mint egyharmada (38%) alkalmazta a mesterséges intelligenciát 2023-ban – állapítja meg az Amazon Web Services jelentése. A változást a generatív mesterséges intelligencia 2023-as berobbanása hozta.
2021-ben az Európai Bizottság bemutatta a „Digitális évtized 2030” című elképzelését, amely a régió átalakítását célozza.
A dokumentumban olyan célok szerepeltek, mint, hogy a lakosság 80%-a alapvető digitális készségeket sajátít el, mindenhol legyen 5G-csatlakozás, és az uniós vállalatok 75%-a használjon felhőszolgáltatásokat.
Azonban 2022-ben az uniós vállalkozásoknak csak egynegyede alkalmazta a mesterséges intelligenciát.
Egy tavalyi jelentés szerint az Európai Uniót az a veszély fenyegeti, hogy tíz évvel lemarad a digitális évtizedre kitűzött céloktól, ha a kormányok nem összpontosítanak a készségek terén mutatkozó szakadék áthidalására.
Az Amazon Web Services ügyvezető igazgatója, Tanuja Randery szerint
– A tavalyi év kulcsfontosságú volt. A generatív mesterséges intelligencia hozzáférhetősége Malmőtől Milánóig felkeltette a fogyasztók és a vállalkozások kísérletező kedvét.
– A mesterséges intelligencia terjedésének tavalyi felgyorsulása közelebb hozta Európát a Digitális Évtized céljainak eléréséhez – fűzte hozzá a szakember.
A Strand Partners által több mint 16 000 fő és 14 000 vállalkozás bevonásával készített felmérés szerint a vállalatok 38%-a kísérletezik a mesterséges intelligenciával.
A jelentés 600 milliárd euróval növelte a mesterséges intelligencia pozitív gazdasági hatásának korábban 2,8 billió euróra becsült értékét.
Checkout
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >