Az Európai Bizottság elvetheti a Nutri-Score bevezetését az Unióban
Az Európai Bizottság várhatóan eláll a Nutri-Score egységes bevezetésétől az Európai Unióban – derült ki a Radio France beszámolójából.
A médium az NGO Foodwatch által megtekintett, 2024 végéről származó dokumentumra hivatkozva tette közzé, hogy a Bizottság jövőbeli címkézésre vonatkozó javaslatában nem kívánja egyik meglévő rendszert sem másolni, ezzel pedig kizárja a Franciaországban és Belgiumban használatos Nutri-Score színkódolt jelölést is.
A döntés mögött olasz lobbiérdekek állhatnak, amelyek a Nutrinform Battery rendszert preferálják. Olaszország ellenállt a Nutri-Score bevezetésének, mivel az 100 grammnyi termék tápértéke alapján rangsorolja az élelmiszereket, szemben az iparág számára kedvezőbb adag-alapú megközelítéssel. Az olasz hatóságok és vállalkozások kijelentették, hogy szerintük a Nutri-Score „egzisztenciális fenyegetést” jelentene az olasz gasztronómiai hagyományokra.
Miután több ország részéről ellenállást tapasztalt, az Európai Bizottság az egységes élelmiszercímkézésre vonatkozó tervezett javaslatát levette a napirendről.
A Bizottság ugyan a hírt nem kommentálta, de jelezte, hogy továbbra is elkötelezett az átláthatóság megteremtése mellett annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozott döntéseket hozhassanak. A szabványos élelmiszercímkézésre vonatkozó új javaslat időzítéséről egyelőre nincs információ.
Kapcsolódó cikkeink
NAK: a fogyasztókat is kedvezőtlenül érintené az uniós agrártámogatások elvonása
Súlyosan érintené a kis- és közepes gazdaságokat az uniós agrártámogatások…
Tovább olvasom >Visszaesett a pulykahús importja
Az Európai Bizottság adatai szerint az unió (EU27) baromfihúsexportja csaknem…
Tovább olvasom >Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >