Az Európai Bizottság egy évvel elhalasztaná az EUDR bevezetését
Tegnap az Európai Bizottság bejelentette, hogy az Európai Unió Erdőirtás-mentes Rendeletének (EUDR) bevezetését egy évvel elhalasztanák. Ez a javaslat azonban még jóváhagyásra vár az Európai Parlament és a Tanács részéről, mielőtt hatályba lépne.
Emellett a várva várt iránymutatás is megjelent az EUDR alkalmazásával kapcsolatban, amely 11 fejezetben ismerteti azokat a megfelelő gondossági eljárásokat, amelyeket a vállalatoknak be kell vezetniük. A dokumentum részletezi továbbá, hogyan segíthetnek a robusztus szabványok, például a Donau Soja, az EUDR megvalósításában.
A legégetőbb, nyitott kérdésekre is választ adtak az iránymutatás frissített, GYIK formátumú verziójában. Az esetleges halasztás egy évnyi felkészülési időt biztosítana a vállalatok számára az EUDR követelményeinek való megfeleléshez, de a rendelet tartalmában nem terveznek változtatni. Ez sok cég számára jó hír, mivel még nem állnak készen a megfelelésre, ugyanakkor keserű szájízt hagyhat azoknál a vállalatoknál, amelyek már jelentős erőfeszítéseket tettek a szabályozás betartása érdekében. Bármilyen döntés is születik, a vállalatoknak továbbra is fel kell készülniük az EUDR-re, és a Donau Soja továbbra is megoldást kínál a megfelelés biztosítására – nemcsak az EUDR, hanem a jövőbeli követelmények teljesítéséhez is.
Kapcsolódó cikkeink
NAK-elnök: nem a gazdatársadalmat szolgálja az Európai Bizottság által indított stratégiai párbeszéd
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke szerint az Európai Bizottság…
Tovább olvasom >Elismerték a gabona és olajosnövény termesztés új ÜHG-kibocsátási értékeit
2023-ban kérte fel az Európai Bizottság a tagállamokat, hogy nyújtsanak…
Tovább olvasom >Elismerték a gabona és olajosnövény termesztés új ÜHG-kibocsátási értékeit
2023-ban kérte fel az Európai Bizottság a tagállamokat, hogy nyújtsanak…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods…
Tovább olvasom >A Schwarz Csoport és a Google együttműködése új szintre emeli a kiberbiztonságot Európában
A Lidl és Kaufland márkákat birtokló Schwarz Csoport hosszú távú…
Tovább olvasom >Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >