Az Európai Bíróság korlátozza a Meta célzott hirdetésekhez használt adatgyűjtését

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 10. 09. 09:56

Az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága (CJEU) október 4-én úgy döntött, hogy a Meta Platforms-nak, a Facebook anyavállalatának korlátoznia kell a személyes adatok célzott hirdetésekhez történő felhasználását.

Az ítélet Max Schrems adatvédelmi aktivistának adott igazat, aki kifogásolta, hogy a Meta személyes adatait felhasználva jelenít meg személyre szabott hirdetéseket.

Schrems panaszát Ausztriában vitte bíróság elé, amely ezt követően iránymutatást kért a CJEU-tól. A bíróság az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete (GDPR) által előírt adatminimalizálás elvét hangsúlyozta, és kimondta, hogy egy olyan közösségi hálózat, mint a Facebook, nem használhatja fel célzott hirdetésekhez mindenféle időbeli vagy adatfajta szerinti korlátozás nélkül az általa gyűjtött személyes adatokat.

A Meta válaszában kiemelte, hogy több mint 5 milliárd eurót fektetett termékei adatvédelmi szempontú fejlesztésébe, és nem használ fel különleges adatokat hirdetések személyre szabásához. Schrems ügyvédje üdvözölte az ítéletet, mondván, a Meta adatbázisának csak egy kis része lesz használható hirdetésekhez. Az ítélet más online hirdetőkre is vonatkozik, amelyek nem rendelkeznek szigorú adatmegőrzési és törlési gyakorlattal.

Reuters

Kapcsolódó cikkeink