Az Európai Bíróság korlátozza a Meta célzott hirdetésekhez használt adatgyűjtését
Az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága (CJEU) október 4-én úgy döntött, hogy a Meta Platforms-nak, a Facebook anyavállalatának korlátoznia kell a személyes adatok célzott hirdetésekhez történő felhasználását.
Az ítélet Max Schrems adatvédelmi aktivistának adott igazat, aki kifogásolta, hogy a Meta személyes adatait felhasználva jelenít meg személyre szabott hirdetéseket.
Schrems panaszát Ausztriában vitte bíróság elé, amely ezt követően iránymutatást kért a CJEU-tól. A bíróság az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete (GDPR) által előírt adatminimalizálás elvét hangsúlyozta, és kimondta, hogy egy olyan közösségi hálózat, mint a Facebook, nem használhatja fel célzott hirdetésekhez mindenféle időbeli vagy adatfajta szerinti korlátozás nélkül az általa gyűjtött személyes adatokat.
A Meta válaszában kiemelte, hogy több mint 5 milliárd eurót fektetett termékei adatvédelmi szempontú fejlesztésébe, és nem használ fel különleges adatokat hirdetések személyre szabásához. Schrems ügyvédje üdvözölte az ítéletet, mondván, a Meta adatbázisának csak egy kis része lesz használható hirdetésekhez. Az ítélet más online hirdetőkre is vonatkozik, amelyek nem rendelkeznek szigorú adatmegőrzési és törlési gyakorlattal.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Állatmentes sajtot kínál a REWE Németországban
A Formo start-up Frischhain néven kapható sajtalternatívája nem csak finom,…
Tovább olvasom >Összefogott az Amazon és a Knuspr Németországban
Új online élelmiszer-nagyhatalom alakult Németországban, ahol együttműködésre lépett az amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gordon Ramsay a Rama növényi vajalternatívát választotta
Gordon Ramsay-vel kötött együttműködési megállapodást a Flora és a Rama…
Tovább olvasom >Új részleteket árult el a fejlesztő a most indult qvik fizetési rendszerről
A minap az egyik budapesti CBA Príma üzletben – a…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >