Az Európai Bíróság korlátozza a Meta célzott hirdetésekhez használt adatgyűjtését
Az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága (CJEU) október 4-én úgy döntött, hogy a Meta Platforms-nak, a Facebook anyavállalatának korlátoznia kell a személyes adatok célzott hirdetésekhez történő felhasználását.
Az ítélet Max Schrems adatvédelmi aktivistának adott igazat, aki kifogásolta, hogy a Meta személyes adatait felhasználva jelenít meg személyre szabott hirdetéseket.
Schrems panaszát Ausztriában vitte bíróság elé, amely ezt követően iránymutatást kért a CJEU-tól. A bíróság az Európai Unió általános adatvédelmi rendelete (GDPR) által előírt adatminimalizálás elvét hangsúlyozta, és kimondta, hogy egy olyan közösségi hálózat, mint a Facebook, nem használhatja fel célzott hirdetésekhez mindenféle időbeli vagy adatfajta szerinti korlátozás nélkül az általa gyűjtött személyes adatokat.
A Meta válaszában kiemelte, hogy több mint 5 milliárd eurót fektetett termékei adatvédelmi szempontú fejlesztésébe, és nem használ fel különleges adatokat hirdetések személyre szabásához. Schrems ügyvédje üdvözölte az ítéletet, mondván, a Meta adatbázisának csak egy kis része lesz használható hirdetésekhez. Az ítélet más online hirdetőkre is vonatkozik, amelyek nem rendelkeznek szigorú adatmegőrzési és törlési gyakorlattal.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Megérkezett az Egyesült Királyságba a Planet A Foods kakaómentes csokoládéja
A németországi Planet A Foods belépett az Egyesült Királyság piacára,…
Tovább olvasom >Beárazott kockázat
Az Európai Unió Bírósága a magyar árképzési gyakorlatot is befolyásoló…
Tovább olvasom >Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >Az év elején tovább erősödött a turizmus – ágazati kitekintő
2025 januárjában egymillió vendég érkezett a turisztikai szálláshelyekre, ahol közel…
Tovább olvasom >Hogyan lehet felvenni a harcot az olcsó külföldi online kereskedőkkel?
A hazai e-kereskedelemnek hihetetlen lökést adott a COVID, hiszen a…
Tovább olvasom >