Az Európai Bíróság döntött az egyedi termék követelményei felől
Az Európai Bíróság döntése értelmében egy csokoládé akkor egyedi, ha különbözik az ágazat normáitól. A határozat szerint a Bounty csokoládészelet formája nem lajstromozható közösségi védjegyként.
A Bounty szeletet gyártó Mars Inc. védjegybejelentése alapján még 2003. áprilisában a közösségi védjegyhivatal (OHIM) közösségi védjegyként lajstromozta az említett szelet térbeli formáját. Néhány hónappal később a Ludwig Schokolade német csokoládégyár a közösségi védjegy törlése iránti kérelmet terjesztett elő, azzal az indokkal, hogy az teljes mértékben alkalmatlan a megkülönböztetésre. 2007 októberében az OHIM törölte a kérdéses védjegyet a lajstromból.
A Mars a határozattal szemben keresetet nyújtott be az Európai Elsőfokú Bírósághoz. Az Elsőfokú Bíróság álláspontja szerint ahhoz, hogy a kizárólag az áru formájából álló térbeli védjegy lajstromozható legyen, az említett formának jelentős mértékben el kell térnie az ágazat normáitól vagy szokásos formáitól, hogy az átlagos fogyasztó az érintett terméket biztosan meg tudja különböztetni más termékektől. A Bounty állítólagosan eltérő jellegzetességei nem különböznek eléggé a csokoládészeleteknél általában használt más formáktól. Ezen túlmenően a Marsnak azt is bizonyítania kellett volna, hogy a Bounty formája a használat révén a Közösség egészében megszerezte a megkülönböztető képességet. Mindezekre tekintettel az Elsőfokú Bíróság a Mars keresetét elutasította – közli az Európai Bíróság közleményét a Privátbankár.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >Túl vagyunk 2 millió visszaváltott palackon, de még vannak gondok
Az év eleje óta Magyarországon vissza lehet váltani a fém,…
Tovább olvasom >Ausztriában lassult az infláció júniusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >