Az Európai Bíróság döntött az egyedi termék követelményei felől
Az Európai Bíróság döntése értelmében egy csokoládé akkor egyedi, ha különbözik az ágazat normáitól. A határozat szerint a Bounty csokoládészelet formája nem lajstromozható közösségi védjegyként.
A Bounty szeletet gyártó Mars Inc. védjegybejelentése alapján még 2003. áprilisában a közösségi védjegyhivatal (OHIM) közösségi védjegyként lajstromozta az említett szelet térbeli formáját. Néhány hónappal később a Ludwig Schokolade német csokoládégyár a közösségi védjegy törlése iránti kérelmet terjesztett elő, azzal az indokkal, hogy az teljes mértékben alkalmatlan a megkülönböztetésre. 2007 októberében az OHIM törölte a kérdéses védjegyet a lajstromból.
A Mars a határozattal szemben keresetet nyújtott be az Európai Elsőfokú Bírósághoz. Az Elsőfokú Bíróság álláspontja szerint ahhoz, hogy a kizárólag az áru formájából álló térbeli védjegy lajstromozható legyen, az említett formának jelentős mértékben el kell térnie az ágazat normáitól vagy szokásos formáitól, hogy az átlagos fogyasztó az érintett terméket biztosan meg tudja különböztetni más termékektől. A Bounty állítólagosan eltérő jellegzetességei nem különböznek eléggé a csokoládészeleteknél általában használt más formáktól. Ezen túlmenően a Marsnak azt is bizonyítania kellett volna, hogy a Bounty formája a használat révén a Közösség egészében megszerezte a megkülönböztető képességet. Mindezekre tekintettel az Elsőfokú Bíróság a Mars keresetét elutasította – közli az Európai Bíróság közleményét a Privátbankár.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >