Az Európai Bíróság döntése: a McDonald’s nem használhatja a „Big Mac” védjegyet baromfitermékekre
Az Európai Unió második legmagasabb bírósága, a Törvényszék egy friss ítéletében kimondta, hogy az amerikai McDonald’s nem jogosult a „Big Mac” védjegy használatára baromfitermékek esetében. Ez a döntés az ír Supermac’s étteremlánc javára született meg, amely hosszú ideje tartó jogi küzdelmet folytatott az amerikai óriás ellen.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/06/annie-spratt-Q-z_y1equcc-unsplash-300x201.jpg)
Lehet, hogy más néven fog futni a csirkeburger
A jogi vita gyökerei 2017-re nyúlnak vissza, amikor az ír Supermac’s megkísérelte megvonni a McDonald’s-tól a „Big Mac” védjegy használatának jogát. A McDonald’s eredetileg 1996-ban jegyeztette be ezt a nevet, amely nem csak hús-, hanem baromfitermékekre és éttermi szolgáltatásokra is kiterjedt. Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) kezdetben elutasította a Supermac’s kérelmét, fenntartva ezzel a McDonald’s jogait.
A Supermac’s, mely 1978 óta üzemelteti éttermeit Galway városában és többek között marha- és csirkehamburgereket, valamint sült csirkefalatkákat kínál, vélhetően erősíti piaci helyzetét e döntéssel. Az ítélet nemcsak hogy megerősíti a vállalat jogi álláspontját, de javíthatja versenyképességét az ír és európai piacon – írja a Reuters..
A luxembourgi székhelyű Törvényszék most azonban részben hatályon kívül helyezte az EUIPO korábbi határozatát. A bírák úgy találták, hogy a McDonald’s nem tudta kellően igazolni, hogy az elmúlt öt év során folyamatosan használta volna a „Big Mac” védjegyet az EU-ban baromfitermékekre. Ez a döntés jelentős hatással lehet a gyorsétteremlánc marketingstratégiáira és termékpalettájára Európában.
A McDonald’s egyelőre nem reagált hivatalosan az ítéletre. Fontos megjegyezni, hogy a döntés ellen van lehetőség fellebbezni az Európai Unió Bíróságánál, ami az EU legfelsőbb bírói fóruma. A fellebbezés tovább bonyolíthatja a már így is komplex jogi helyzetet.
Ez az ítélet új fejezetet nyithat az Európai Unió védjegyjogi gyakorlatában, különösen az éttermi iparban. A döntés rávilágít a védjegyhasználat fontosságára és a jogi következetesség biztosításának szükségességére a nemzetközi márkák esetében. A további fejlemények izgalmas betekintést nyújthatnak az EU védjegyi rendszerének működésébe, valamint a nagyvállalatok és kisebb vállalkozások közötti jogi csatározásokba.
Kapcsolódó cikkeink
A McDonald’s mégsem veszítette el a BIG MAC védjegyet
Az elmúlt hetekben bejárta a világot a hír, hogy „a…
Tovább olvasom >A McDonald’s-nak nem jött be az AI
A McDonald’s bejelentette, hogy megszünteti mesterséges intelligenciával működő rendelési technológiáját…
Tovább olvasom >Így készült Szoboszlai Dominik mekis reklámfilmje
Szoboszlai Dominik most Neked ad gólpasszt – erre a koncepcióra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kifli.hu márka tulajdonosa 170 millió dollár növekedési tőkét kap
A Rohlik online élelmiszer-szogláltatással foglalkozó nemzetközi cégcsoport, a hazai Kifli.hu…
Tovább olvasom >Kiemelten fontos az ágazati szereplők összefogása
Számos fejlesztés valósulhat meg a megnyíló jelentős fejlesztési források révén,…
Tovább olvasom >KSH: a vendégéjszakák száma 13, a vendégeké 18 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest
2024 májusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,6…
Tovább olvasom >