Az Európai Bíróság döntése: a McDonald’s nem használhatja a „Big Mac” védjegyet baromfitermékekre
Az Európai Unió második legmagasabb bírósága, a Törvényszék egy friss ítéletében kimondta, hogy az amerikai McDonald’s nem jogosult a „Big Mac” védjegy használatára baromfitermékek esetében. Ez a döntés az ír Supermac’s étteremlánc javára született meg, amely hosszú ideje tartó jogi küzdelmet folytatott az amerikai óriás ellen.

Lehet, hogy más néven fog futni a csirkeburger
A jogi vita gyökerei 2017-re nyúlnak vissza, amikor az ír Supermac’s megkísérelte megvonni a McDonald’s-tól a „Big Mac” védjegy használatának jogát. A McDonald’s eredetileg 1996-ban jegyeztette be ezt a nevet, amely nem csak hús-, hanem baromfitermékekre és éttermi szolgáltatásokra is kiterjedt. Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) kezdetben elutasította a Supermac’s kérelmét, fenntartva ezzel a McDonald’s jogait.
A Supermac’s, mely 1978 óta üzemelteti éttermeit Galway városában és többek között marha- és csirkehamburgereket, valamint sült csirkefalatkákat kínál, vélhetően erősíti piaci helyzetét e döntéssel. Az ítélet nemcsak hogy megerősíti a vállalat jogi álláspontját, de javíthatja versenyképességét az ír és európai piacon – írja a Reuters..
A luxembourgi székhelyű Törvényszék most azonban részben hatályon kívül helyezte az EUIPO korábbi határozatát. A bírák úgy találták, hogy a McDonald’s nem tudta kellően igazolni, hogy az elmúlt öt év során folyamatosan használta volna a „Big Mac” védjegyet az EU-ban baromfitermékekre. Ez a döntés jelentős hatással lehet a gyorsétteremlánc marketingstratégiáira és termékpalettájára Európában.
A McDonald’s egyelőre nem reagált hivatalosan az ítéletre. Fontos megjegyezni, hogy a döntés ellen van lehetőség fellebbezni az Európai Unió Bíróságánál, ami az EU legfelsőbb bírói fóruma. A fellebbezés tovább bonyolíthatja a már így is komplex jogi helyzetet.
Ez az ítélet új fejezetet nyithat az Európai Unió védjegyjogi gyakorlatában, különösen az éttermi iparban. A döntés rávilágít a védjegyhasználat fontosságára és a jogi következetesség biztosításának szükségességére a nemzetközi márkák esetében. A további fejlemények izgalmas betekintést nyújthatnak az EU védjegyi rendszerének működésébe, valamint a nagyvállalatok és kisebb vállalkozások közötti jogi csatározásokba.
Kapcsolódó cikkeink
13,28 milliárd dollárral bővülhet az önkiszolgáló kioszkok piaca 2029-ig
A globális önkiszolgáló kioszkpiac várhatóan 13,28 milliárd dollárral növekszik 2025…
Tovább olvasom >Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >