Az Európai Bíróság döntése: a McDonald’s nem használhatja a „Big Mac” védjegyet baromfitermékekre
Az Európai Unió második legmagasabb bírósága, a Törvényszék egy friss ítéletében kimondta, hogy az amerikai McDonald’s nem jogosult a „Big Mac” védjegy használatára baromfitermékek esetében. Ez a döntés az ír Supermac’s étteremlánc javára született meg, amely hosszú ideje tartó jogi küzdelmet folytatott az amerikai óriás ellen.
A jogi vita gyökerei 2017-re nyúlnak vissza, amikor az ír Supermac’s megkísérelte megvonni a McDonald’s-tól a „Big Mac” védjegy használatának jogát. A McDonald’s eredetileg 1996-ban jegyeztette be ezt a nevet, amely nem csak hús-, hanem baromfitermékekre és éttermi szolgáltatásokra is kiterjedt. Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) kezdetben elutasította a Supermac’s kérelmét, fenntartva ezzel a McDonald’s jogait.
A Supermac’s, mely 1978 óta üzemelteti éttermeit Galway városában és többek között marha- és csirkehamburgereket, valamint sült csirkefalatkákat kínál, vélhetően erősíti piaci helyzetét e döntéssel. Az ítélet nemcsak hogy megerősíti a vállalat jogi álláspontját, de javíthatja versenyképességét az ír és európai piacon – írja a Reuters..
A luxembourgi székhelyű Törvényszék most azonban részben hatályon kívül helyezte az EUIPO korábbi határozatát. A bírák úgy találták, hogy a McDonald’s nem tudta kellően igazolni, hogy az elmúlt öt év során folyamatosan használta volna a „Big Mac” védjegyet az EU-ban baromfitermékekre. Ez a döntés jelentős hatással lehet a gyorsétteremlánc marketingstratégiáira és termékpalettájára Európában.
A McDonald’s egyelőre nem reagált hivatalosan az ítéletre. Fontos megjegyezni, hogy a döntés ellen van lehetőség fellebbezni az Európai Unió Bíróságánál, ami az EU legfelsőbb bírói fóruma. A fellebbezés tovább bonyolíthatja a már így is komplex jogi helyzetet.
Ez az ítélet új fejezetet nyithat az Európai Unió védjegyjogi gyakorlatában, különösen az éttermi iparban. A döntés rávilágít a védjegyhasználat fontosságára és a jogi következetesség biztosításának szükségességére a nemzetközi márkák esetében. A további fejlemények izgalmas betekintést nyújthatnak az EU védjegyi rendszerének működésébe, valamint a nagyvállalatok és kisebb vállalkozások közötti jogi csatározásokba.
Kapcsolódó cikkeink
McDonald’s visszahódítási stratégia: megérkezett a McValue
A McDonald’s, az Egyesült Államok legnagyobb gyorsétteremlánca, új menükoncepcióval próbálja…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Fertőzésveszély a friss zöldségek miatt: az E. coli járvány és a gyorséttermek kihívásai
Az amerikai gyorsétteremláncok csütörtökön drasztikus lépésre kényszerültek: a McDonald’s éttermeinek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több száz oldalas jelentés készült a világ jövőjéről
Több száz oldalas tudományos jelentés készült a világ jövőjéről, amelyből…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >