Az európai ásványvizek piacára akar betörni a Coca-Cola
A Smartwater ásványvize után az amerikai kólagyártó óriás most elindította az Aquarius márkát is Franciaországban – olvasható az origo-n.
A Coca-Cola mostantól új italt forgalmaz Franciaországban. A palackokban szereplő termék azonban nem más, mint hagyományos víz vitaminokkal és ásványi anyagokkal feldúsítva, Aquarius márkanév alatt.
Az óriáscég ezzel gyakorlatilag az európai palackozott ásványvíz piacra kíván betörni.
2018-ban a Coca-Cola már megkezdte ásványvizes palackok értékesítését a Smartwater márka alatt Franciaországban. Erre a Glaceau cég felvásárlása után került sor, amelyet 4,1 milliárd dollárért vásárolt fel a kólagyártó. A Smartwater értékesítését eredetileg Jennifer Aniston amerikai színésznő is támogatta az Atlanti-óceán túlpartján.
A Coca-Cola jelenleg a világ vezető palackozott ásványvíz értékesítője.
Az Euromonitor kutató cég szerint 2018-ban 8,2 százalékos piacrészesedést szerzett, megelőzve a svájci Nestlét (7,6 százalék) és a francia Danone-t (6,7 százalék). Az ásványvíznek óriási, 118 milliárd eurós globális piaca van. A globális rangsor meglepheti az európaiakat, mivel a piaci forgalom másképp alakul ezen a kontinensen: Nyugat-Európában a Nestlé és a Danone szinte azonos értékesítési számokkal fej-fej mellett vezet (12,7, illetve 12,2 százalék), jóval meghaladva a Coca-Cola-t (4,6 százalék).
Nem csoda tehát, hogy a kólagyártó Európában erősít, bár azért óvatosan. A Dasani márkájú ásványvíz 2004-es indulása ugyanis az Egyesült Királyságban teljes kudarc volt, amely több piacra, köztük Franciaországra is kihatott.
A Dasani valójában egy palackozott csapvíz volt, melybe a tisztítás és az ízesítés során rákkeltő anyag, bromát került.
Azóta a Coca-Cola, amely a belga Chaudfontaine márka tulajdonosa is, 2008-ban felvásárolt egy társaságot, mely vizet palackozott Morpeth-ben, Angliában. A vállalat itt kezdte el gyártani a Smartwatert 2014-ben, majd az egyre növekvő igények kielégítése érdekében egy második részleget is üzembe állítottak Hollandiában.
(Notiulti.com, origo)
Kapcsolódó cikkeink
Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Franciaországban növekvő cseresznyetermést jósolnak 2025-re
Annak ellenére, hogy Franciaországban csökken a cseresznye termőterülete, az Agreste…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >