Az európai ásványvizek piacára akar betörni a Coca-Cola
A Smartwater ásványvize után az amerikai kólagyártó óriás most elindította az Aquarius márkát is Franciaországban – olvasható az origo-n.
A Coca-Cola mostantól új italt forgalmaz Franciaországban. A palackokban szereplő termék azonban nem más, mint hagyományos víz vitaminokkal és ásványi anyagokkal feldúsítva, Aquarius márkanév alatt.
Az óriáscég ezzel gyakorlatilag az európai palackozott ásványvíz piacra kíván betörni.
2018-ban a Coca-Cola már megkezdte ásványvizes palackok értékesítését a Smartwater márka alatt Franciaországban. Erre a Glaceau cég felvásárlása után került sor, amelyet 4,1 milliárd dollárért vásárolt fel a kólagyártó. A Smartwater értékesítését eredetileg Jennifer Aniston amerikai színésznő is támogatta az Atlanti-óceán túlpartján.
A Coca-Cola jelenleg a világ vezető palackozott ásványvíz értékesítője.
Az Euromonitor kutató cég szerint 2018-ban 8,2 százalékos piacrészesedést szerzett, megelőzve a svájci Nestlét (7,6 százalék) és a francia Danone-t (6,7 százalék). Az ásványvíznek óriási, 118 milliárd eurós globális piaca van. A globális rangsor meglepheti az európaiakat, mivel a piaci forgalom másképp alakul ezen a kontinensen: Nyugat-Európában a Nestlé és a Danone szinte azonos értékesítési számokkal fej-fej mellett vezet (12,7, illetve 12,2 százalék), jóval meghaladva a Coca-Cola-t (4,6 százalék).
Nem csoda tehát, hogy a kólagyártó Európában erősít, bár azért óvatosan. A Dasani márkájú ásványvíz 2004-es indulása ugyanis az Egyesült Királyságban teljes kudarc volt, amely több piacra, köztük Franciaországra is kihatott.
A Dasani valójában egy palackozott csapvíz volt, melybe a tisztítás és az ízesítés során rákkeltő anyag, bromát került.
Azóta a Coca-Cola, amely a belga Chaudfontaine márka tulajdonosa is, 2008-ban felvásárolt egy társaságot, mely vizet palackozott Morpeth-ben, Angliában. A vállalat itt kezdte el gyártani a Smartwatert 2014-ben, majd az egyre növekvő igények kielégítése érdekében egy második részleget is üzembe állítottak Hollandiában.
(Notiulti.com, origo)
Kapcsolódó cikkeink
Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >“A világnak több Mikulásra van szüksége” szlogennel nyitja meg itthon is a karácsonyi időszakot a Coca-Cola
A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy ünnep, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >