Az európai ásványvizek piacára akar betörni a Coca-Cola
A Smartwater ásványvize után az amerikai kólagyártó óriás most elindította az Aquarius márkát is Franciaországban – olvasható az origo-n.
A Coca-Cola mostantól új italt forgalmaz Franciaországban. A palackokban szereplő termék azonban nem más, mint hagyományos víz vitaminokkal és ásványi anyagokkal feldúsítva, Aquarius márkanév alatt.
Az óriáscég ezzel gyakorlatilag az európai palackozott ásványvíz piacra kíván betörni.
2018-ban a Coca-Cola már megkezdte ásványvizes palackok értékesítését a Smartwater márka alatt Franciaországban. Erre a Glaceau cég felvásárlása után került sor, amelyet 4,1 milliárd dollárért vásárolt fel a kólagyártó. A Smartwater értékesítését eredetileg Jennifer Aniston amerikai színésznő is támogatta az Atlanti-óceán túlpartján.
A Coca-Cola jelenleg a világ vezető palackozott ásványvíz értékesítője.
Az Euromonitor kutató cég szerint 2018-ban 8,2 százalékos piacrészesedést szerzett, megelőzve a svájci Nestlét (7,6 százalék) és a francia Danone-t (6,7 százalék). Az ásványvíznek óriási, 118 milliárd eurós globális piaca van. A globális rangsor meglepheti az európaiakat, mivel a piaci forgalom másképp alakul ezen a kontinensen: Nyugat-Európában a Nestlé és a Danone szinte azonos értékesítési számokkal fej-fej mellett vezet (12,7, illetve 12,2 százalék), jóval meghaladva a Coca-Cola-t (4,6 százalék).
Nem csoda tehát, hogy a kólagyártó Európában erősít, bár azért óvatosan. A Dasani márkájú ásványvíz 2004-es indulása ugyanis az Egyesült Királyságban teljes kudarc volt, amely több piacra, köztük Franciaországra is kihatott.
A Dasani valójában egy palackozott csapvíz volt, melybe a tisztítás és az ízesítés során rákkeltő anyag, bromát került.
Azóta a Coca-Cola, amely a belga Chaudfontaine márka tulajdonosa is, 2008-ban felvásárolt egy társaságot, mely vizet palackozott Morpeth-ben, Angliában. A vállalat itt kezdte el gyártani a Smartwatert 2014-ben, majd az egyre növekvő igények kielégítése érdekében egy második részleget is üzembe állítottak Hollandiában.
(Notiulti.com, origo)
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >Foci a Kurfürstendammon – A nap videója
A Coca Cola vendingautomatákra építő kreatív akcióiról többször is beszéltünk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >