Az euróövezeti infláció 2,6 százalékra nőtt májusban
Az euróövezeti infláció 2,6 százalék volt májusban, meghaladta az áprilisi 2,4 százalékot – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat végleges adatként kedden.
Egy évvel korábban, tavaly májusban 6,1 százalékos volt az euróövezeti fogyasztói árindex. Havi összevetésben 0,2 százalékkal nőttek a fogyasztói árak májusban az áprilisi 0,6 százalék után. Az Eurostat számításai szerint májusban az energiaárak 0,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, miután áprilisban 0,6 százalékos éves csökkenést jegyeztek föl.
Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,6 százalékra lassult májusban az áprilisi 2,8 százalékról.
A szolgáltatások májusban 4,1 százalékkal, áprilisban szerényebben, 3,7 százalékkal drágultak.
Az energia, élelmiszerek, alkoholok és dohánytermékek ára nélkül számított éves euróövezeti maginfláció 2,9 százalékra gyorsult az áprilisi 2,7 százalékról, ami 2022. február óta a legalacsonyabb volt. A havi szintű meginfláció 0,4 százalékra csökkent az áprilisi 0,7 százalékról.
Az EU 27 országában az éves áremelkedés májusban 2,7 százalék volt az áprilisi 2,6 százalék után, havi szinten 0,2 százalékkal nőttek az árak az EU-ban.
Lettországban nulla inflációt regisztráltak, Finnországban 0,4 százalék, Olaszországban 0,8 százalék, Litvániában 0,9 százalék volt az infláció. Legnagyobb mértékben Romániában 5,8 százalékkal, Belgiumban 4,9 százalékkal, Horvátországban pedig 4,3 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak.
Németországban az éves infláció az áprilisi 2,4 százalékról 2,8 százalékra, Franciaországban 2,4 százalékról 2,6 százalékra, Spanyolországban pedig 3,4 százalékról 3,8 százalékra gyorsult.
Kapcsolódó cikkeink
Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >NGM: a kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának alakulására
A kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának…
Tovább olvasom >A magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak a növekedés jelei
A legfrissebb statisztikák alapján a magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >