Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az előzetesen közölttel összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék volt az éves infláció az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat pénteken közzétett végleges adatai szerint.
Egy évvel korábban, tavaly áprilisban 7,0 százalék volt az euróövezeti fogyasztói árak éves emelkedése. Havi összevetésben ugyancsak az előzetes becslésnek megfelelően 0,6 százalékkal nőttek a fogyasztói árak áprilisban a márciusi 0,8 százalék után.
Az Eurostat adatai alapján áprilisban az energiaárak 0,6 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól a márciusi 1,8 százalékos csökkenést követően.
Az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek árának éves növekedési üteme 2,8 százalékra gyorsult áprilisban a márciusi 2,6 százalékról.
A szolgáltatások áprilisban 3,7 százalékkal, míg egy hónappal korábban, márciusban 4 százalékkal drágultak éves összevetésben.
Az energia, élelmiszerek, alkoholok és dohánytermékek ára nélkül számított éves euróövezeti maginfláció az előzetes becsléssel összhangban 2,7 százalékra, 2022 február óta a legalacsonyabbra csökkent a márciusi 2,9 százalékról.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar csemegekukorica továbbra is Európa élvonalában
A magyar csemegekukorica-szektor továbbra is Európa éllovasa 2025-ben, megelőzve Franciaországot.…
Tovább olvasom >Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >