Az euróövezetben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban éves szinten, februárhoz mérve pedig csökkent.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közölte, hogy márciusban az euróövezetben és az EU-ban is 0,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom februárral összevetve, amikor az euróövezetben 0,2 százalékos növekedést, az EU-ban stagnálást jegyeztek föl.
Éves szinten az euróövezetben az elemzők által várt 1,6 százalék helyett 1,5 százalékra mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom növekedési üteme a februári 1,9 százalékról, míg az EU egészében a bővülés 1,8 százalékról 1,4 százalékra lassult.
Az Európai Unióban az előző hónaphoz képest márciusban az élelmiszerek, italok és dohánytermékek kiskereskedelmi forgalma 0,4 százalékkal csökkent, az üzemanyag kivételével a nem élelmiszertermékeké 0,1 százalékkal nőtt, az üzemanyagoké pedig 0,4 százalékkal emelkedett egy hónap alatt.
Az euróövezetben az élelmiszerek, italok és dohánytermékek kiskereskedelmi forgalma 0,1 százalékkal csökkent, az üzemanyag kivételével a nem élelmiszertermékeké ugyancsak 0,1 százalékkal csökkent, az üzemanyagoké pedig 0,4 százalékkal nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >