Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban 2,2 százalékon, az előző havival azonos szinten állt az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) szerint – tájékoztatott az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat hétfőn közzétett végleges adatai alapján.
Egy évvel korábban, 2024 áprilisában 2,4 százalék volt az euróövezeti fogyasztói árindex éves emelkedésének mértéke.
Az Európai Unió éves inflációja áprilisban 2,4 százalékra csökkent a márciusi 2,5 százalékról. Egy évvel korábban a ráta 2,6 százalék volt.
Az euróövezetben havi bázison az árindex az előzetes becsléssel összhangban és az előző havival megegyező ütemben, 0,6 százalékkal emelkedett az év negyedik hónapjában.
Az Eurostat közleménye szerint áprilisban az euróövezetben az energiaárak 3,6 százalékkal csökkentek éves szinten, miután márciusban 1,0 százalékos éves visszaesést mértek.
Áprilisban a szolgáltatások ára nőtt a legnagyobb mértékben, 4,0 százalékkal a márciusi 3,5 százalékot követően. Az élelmiszerek, az alkohol és dohánytermékek árnövekedése 3,0 százalékra gyorsult az előző havi 2,9 százalékról, a nem energetikai ipari termékek éves szintű áremelkedésének mértéke pedig az előző havival megegyezően 0,6 százalék volt.
Az energia, élelmiszerek, alkoholok és dohánytermékek ára nélkül számított éves euróövezeti maginfláció 2,7 százalékra gyorsult áprilisban az előző havi 2,4 százalékról.
Kapcsolódó cikkeink
Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >