Az Euronics lett a legnagyobb magyar tulajdonú e-kereskedelmi cég 2021-ben
A GKID (korábban GKI Digital) Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők listáján idén először rangsorolták külön a kizárólag magyar hátterű cégeket, ahol az Euronics Műszaki Áruházlánc mindjárt az első helyet érte el. A cég összesítettben hetedikként végzett.
Az Euronics fizikai bolthálózata mellett online csatornái is dinamikusan fejlődnek. A cég online bevételeinek részaránya a teljes értékesítéshez viszonyítva több mint kétszeresére nőtt a 2018 és 2021 közötti időszakban. A GKID listáján ugyanezen időszak alatt öt helyet javított, és immár a legnagyobb magyar tulajdonú vállalatként szerepel.
Az áruházlánc online megrendelésszáma az elmúlt 3 évben szintén jelentősen nőtt, átlagosan mintegy 40 százalékkal emelkedett évről évre. Az euronics.hu weboldalnak több mint 2 millió látogatója volt a 2021-es márciusi boltzár idején, és az ebből fakadó online forgalom növekedése jócskán túlszárnyalta még a 2020 tavaszán, a pandémia miatti lezárások első heteiben tapasztalt eredményeket is. Többek között ennek köszönhető, hogy a Vöröskő Kft. – az Euronics üzletek kizárólagos hazai tulajdonosa – tavalyi rekordösszegű, több mint 70 milliárdos árbevételének 22%-át az online értékesítés tette ki.
A vállalati növekedés szempontjából elengedhetetlen online értékesítés csatornáit az Euronics folyamatosan fejleszti. Azért, hogy a webes konverzió az elkövetkezendő 2 év során felzárkózzon a nagy nemzetközi e-kereskedők szintjére, és hogy a cég a jövőben még előkelőbb helyen végezhessen a legnagyobb forgalmú magyar webshopok listáján is, az Euronics egy kívül-belül megújult webshopot indított útjára az év elején. Emellett a vállalat nemsokára átadja új, többek között az online vásárlások még hatékonyabb és gyorsabb kiszolgálását célzó automatizált raktárbázisát is.
„Nagyon büszkék vagyunk az első helyezésünkre a magyar tulajdonú webshopok listáján, feltett szándékunk a jövőben ennek a pozíciónak a megőrzése, és az összesített listán legalább az ötödik hely elérése. Azt az elmúlt időszak minden eddiginél inkább megmutatta, hogy a kereskedelemben és a műszaki ágazatban hatványozottan igaz, hogy a növekedés motorja az online forgalom, és ma már az is természetes, hogy a vásárlók először a weboldalunkon tájékozódnak a lehetőségekről, még ha végül áruházunkban vásárolnak is. Éppen ezért ezekbe a rendszerekre elköltött minden egyes forint sokszorosan és igen hamar megtérül”
– nyilatkozta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >