Az EU által importált termékek hét százaléka hamisítvány
Egyre nagyobb problémát jelent, hogy a világkereskedelemben forgó áruk mind nagyobb része hamisítvány, az EU importjának például 7 százaléka hamis termék, ami jelentős potenciális rizikót jelent a a tudásra alapozott, nyílt globális gazdaságban – idézi a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) felmérését az origo.
A hamisított és engedély nélkül gyártott termékek értéke eléri a 460 milliárd eurót.
A Európai Unió importjában a hamisítványok aránya megközelíti a 7 százalékot, ami értékben 121 milliárd eurónak felel meg.
A tanulmány 2016 évi adatokon alapul. A számítások szerint 2013 és 2016 között a hamisított termékek aránya 0,8 százalékponttal 3,3 százalékra emelkedett, egy olyan időszakban, amikor a világkereskedelem gyakorlatilag egy helyben topogott.
A hamisított termékek leginkább az innovatív vállalatokra jelentenek veszélyt, amelyek üzleti tevékenysége főleg a szellemi tulajdonra épül – hangsúlyozza a jelentés.
A hamisítványok jó része mindennapi fogyasztási cikkek, cipők, kozmetikai cikkek és játékok, de pótalkatrészek, elemek és luxuscikkek is vannak a hamisított termékek között.
A kibocsátó országok között továbbra is Kína és Hongkong vezet. A hamisított termékekkel való kalózkodás első sorban az OECD tagországaiban működő vállalatokat sújtja.
A hamisítók agresszíven terjeszkednek, hamisított gitárok, építőanyagok, kontaktlencsék és gyógyszerek is megjelentek kínálatukban. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
A versenyképesség került előtérbe a fenntarthatósággal szemben az EU-ban?
Az Európai Unió fenntarthatósági (ESG) célkitűzései kiemelt prioritások voltak az…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: A versenyképesség került előtérbe a fenntarthatósággal szemben az EU-ban?
Az Európai Unió fenntarthatósági (ESG) célkitűzései kiemelt prioritások voltak az…
Tovább olvasom >Új takarmányadalékot engedélyezett az EU: így hat az állatok egészségére az L-arginin
Az Európai Unió engedélyezte az L-arginin takarmányadalékként való használatát, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >A HELL ENERGY is reagált az energiaitalra vonatkozó új szabályra
A magyar Országgyűlés döntése értelmében mostantól Magyarországon törvény tiltja a…
Tovább olvasom >