Az EU által importált termékek hét százaléka hamisítvány
Egyre nagyobb problémát jelent, hogy a világkereskedelemben forgó áruk mind nagyobb része hamisítvány, az EU importjának például 7 százaléka hamis termék, ami jelentős potenciális rizikót jelent a a tudásra alapozott, nyílt globális gazdaságban – idézi a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) felmérését az origo.
A hamisított és engedély nélkül gyártott termékek értéke eléri a 460 milliárd eurót.
A Európai Unió importjában a hamisítványok aránya megközelíti a 7 százalékot, ami értékben 121 milliárd eurónak felel meg.
A tanulmány 2016 évi adatokon alapul. A számítások szerint 2013 és 2016 között a hamisított termékek aránya 0,8 százalékponttal 3,3 százalékra emelkedett, egy olyan időszakban, amikor a világkereskedelem gyakorlatilag egy helyben topogott.
A hamisított termékek leginkább az innovatív vállalatokra jelentenek veszélyt, amelyek üzleti tevékenysége főleg a szellemi tulajdonra épül – hangsúlyozza a jelentés.
A hamisítványok jó része mindennapi fogyasztási cikkek, cipők, kozmetikai cikkek és játékok, de pótalkatrészek, elemek és luxuscikkek is vannak a hamisított termékek között.
A kibocsátó országok között továbbra is Kína és Hongkong vezet. A hamisított termékekkel való kalózkodás első sorban az OECD tagországaiban működő vállalatokat sújtja.
A hamisítók agresszíven terjeszkednek, hamisított gitárok, építőanyagok, kontaktlencsék és gyógyszerek is megjelentek kínálatukban. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >Az EU egyenértékűnek ismeri el Ukrajnából és Moldovából származó import vetőmag tanúsítványait
Az Európai Unió Tanácsa határozatot fogadott el csütörtökön, amely az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >