Az EU által importált termékek hét százaléka hamisítvány
Egyre nagyobb problémát jelent, hogy a világkereskedelemben forgó áruk mind nagyobb része hamisítvány, az EU importjának például 7 százaléka hamis termék, ami jelentős potenciális rizikót jelent a a tudásra alapozott, nyílt globális gazdaságban – idézi a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) felmérését az origo.
A hamisított és engedély nélkül gyártott termékek értéke eléri a 460 milliárd eurót.
A Európai Unió importjában a hamisítványok aránya megközelíti a 7 százalékot, ami értékben 121 milliárd eurónak felel meg.
A tanulmány 2016 évi adatokon alapul. A számítások szerint 2013 és 2016 között a hamisított termékek aránya 0,8 százalékponttal 3,3 százalékra emelkedett, egy olyan időszakban, amikor a világkereskedelem gyakorlatilag egy helyben topogott.
A hamisított termékek leginkább az innovatív vállalatokra jelentenek veszélyt, amelyek üzleti tevékenysége főleg a szellemi tulajdonra épül – hangsúlyozza a jelentés.
A hamisítványok jó része mindennapi fogyasztási cikkek, cipők, kozmetikai cikkek és játékok, de pótalkatrészek, elemek és luxuscikkek is vannak a hamisított termékek között.
A kibocsátó országok között továbbra is Kína és Hongkong vezet. A hamisított termékekkel való kalózkodás első sorban az OECD tagországaiban működő vállalatokat sújtja.
A hamisítók agresszíven terjeszkednek, hamisított gitárok, építőanyagok, kontaktlencsék és gyógyszerek is megjelentek kínálatukban. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: februárban 1,1 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Februárban 1,1 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet; az export…
Tovább olvasom >Uniós biztos: az Európai Bizottság mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterve garantálja az EU élelmiszerbiztonságát
Az Európai Bizottság által februárban elfogadott mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterv…
Tovább olvasom >Farkas Sándor: meg kell maradnia a területalapú támogatásnak a 2028 utáni, hétéves uniós költségvetésben is
Magyarország azt szeretné, hogy a 2028 utáni uniós költségvetési időszakban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsigó Róbert: érezhetően csökken az alapvető élelmiszerek ára az árrésstop hatására
Az árréstop bevezetésének hatására érezhetően csökken az alapvető élelmiszerek ára…
Tovább olvasom >Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány
Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány, amely az ünnepi időszakon…
Tovább olvasom >Stabilitás, bizalom, együttműködés – üzentek a kormánynak a kiskereskedelmi szereplők
Az árréskorlátozások hosszú távon veszélyeztethetik a beszállítói kapcsolatok stabilitását, miközben…
Tovább olvasom >