Az EU által importált termékek hét százaléka hamisítvány
Egyre nagyobb problémát jelent, hogy a világkereskedelemben forgó áruk mind nagyobb része hamisítvány, az EU importjának például 7 százaléka hamis termék, ami jelentős potenciális rizikót jelent a a tudásra alapozott, nyílt globális gazdaságban – idézi a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) felmérését az origo.
A hamisított és engedély nélkül gyártott termékek értéke eléri a 460 milliárd eurót.
A Európai Unió importjában a hamisítványok aránya megközelíti a 7 százalékot, ami értékben 121 milliárd eurónak felel meg.
A tanulmány 2016 évi adatokon alapul. A számítások szerint 2013 és 2016 között a hamisított termékek aránya 0,8 százalékponttal 3,3 százalékra emelkedett, egy olyan időszakban, amikor a világkereskedelem gyakorlatilag egy helyben topogott.
A hamisított termékek leginkább az innovatív vállalatokra jelentenek veszélyt, amelyek üzleti tevékenysége főleg a szellemi tulajdonra épül – hangsúlyozza a jelentés.
A hamisítványok jó része mindennapi fogyasztási cikkek, cipők, kozmetikai cikkek és játékok, de pótalkatrészek, elemek és luxuscikkek is vannak a hamisított termékek között.
A kibocsátó országok között továbbra is Kína és Hongkong vezet. A hamisított termékekkel való kalózkodás első sorban az OECD tagországaiban működő vállalatokat sújtja.
A hamisítók agresszíven terjeszkednek, hamisított gitárok, építőanyagok, kontaktlencsék és gyógyszerek is megjelentek kínálatukban. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Az OECD-ben nőtt az infláció májusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban májusban…
Tovább olvasom >Szintetikus vegyületek az ételeinkben? Fontos uniós projekt hazai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A ToxFree Life for All az EU frissen indult tudatosságnövelő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >