Az ételkiszállítók értékelési rendszerének átalakítását javasolja a GVH
Az átláthatóság érdekében felül kell vizsgálni az ételkiszállítók értékelési rendszereit – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán az MTI-vel.
A változtatást a szeptemberben végzett gyorselemzésük alapján javasolják. A GVH megállapította ugyanis, hogy az ételkiszállítóknál a fogyasztói visszajelzések rendszere hiányos, pontatlan, visszaélésekre ad lehetőséget.
Kifogásolták többek között, hogy a vásárlók olykor utólag, és akár többször is módosíthatják korábbi véleményeiket. Az értékelő platformok egy részéről ráadásul nem derül ki, hogy az értékelés milyen szempontok és módszertan szerint készül, hány véleményt összesítenek, vagy nem egyértelmű, hogy a szöveges visszajelzésekből hogyan lesz értékelés. A platformok többségénél nem találtak tájékoztatást arról, hogy moderálják-e az értékeléseket, és mi alapján. Tudnak olyan esetről is, amikor egy értékelés nem jelent meg az érintett étterem mellett.
A közlemény szerint a versenyhatóság a honlapján nyilvános ajánlásokat tett közzé a hiányosságok miatt. Hangsúlyozták, hogy az átlátható értékelési rendszer segít megőrizni a fogyasztói bizalmat, míg a vélemények torz megjelenítése megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak is minősülhet, vagyis büntetendő lehet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Kiemelten figyeli a versenyhivatal a légitársaságok tevékenységét
A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) számos panasz érkezik a légitársaságok tájékoztatásaival,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >