Az ESG-átvilágítás egyre gyakoribb a vállalati felvásárlásoknál
Noha a globális gazdasági környezetben lassulás figyelhető meg a felvásárlások piacán, a vezető befektetők 70%-a az elmúlt másfél évben komoly hangsúlyt fektetett a ESG-átvilágításra a felvásárlások és összeolvadások előtt – derül ki a KPMG International nemzetközi kutatásából.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A felmérés során több mint 600 üzleti döntéshozó osztotta meg tapasztalatait az ESG-átvilágítás gyakorlati kihívásairól. A 2022-es tanulmány szerint sok szakember nehézségekbe ütközött az ESG-szempontok kezelésében, bár egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítottak ezeknek az átvilágítások során. Az idei jelentés szerint már a válaszadók 70%-a számolt be az ESG-átvilágítások fontosságának növekedéséről, míg ötből négy vezető már kifejezetten figyelembe veszi ezeket a szempontokat a vállalatfelvásárlási döntéseknél. Az üzleti döntéshozók több mint fele tervezi, hogy a következő két évben szinte minden tranzakciója során ESG-szempontú átvilágítást végez.
Európa és Ázsia nagy hangsúlyt fektet a szabályozási követelményeknek való megfelelésre, míg a régiónkénti különbségek ellenére világszerte az ESG-átvilágítás terjedése tapasztalható. Hiába erősödik azonban az ESG-szemlélet, a cégek jelentős része továbbra is alacsony költségvetést szán az átvilágításokra, ami akadályozza a részletes elemzések elvégzését. //
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Kihirdették a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány .wave programjának idei győztesét
Kihirdették a fenntarthatóságra fókuszáló startupok számára negyedik alkalommal meghirdetett Kék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >