Az építőipar faktorált a legtöbbet a járvány alatt
Miközben több ágazatban visszaesést tapasztaltak a faktoring cégek, az építőipar- és élelmiszer kereskedelem esetében megháromszorozódott az érdeklődés a pénzügyi szolgáltatás iránt. A legtöbb vállalkozás a gazdasági visszaesésre, a megváltozott fizetési határidőkre és az emiatt csökkenő bizalomra hivatkozva választotta a faktoringot – sokan a régi, jól bevált partnereikben sem bíztak meg a járvány alatt. A bizonytalan gazdasági környezetnek köszönhetően új ágazatok is érdeklődtek: a mezőgazdasági és ingatlanügyletekkel foglalkozó vállalkozások is megjelentek a faktoringgal foglalkozó cégek ajtajánál, illetve a szálloda-és vendéglátóipar sem állt le teljesen, számos esetben beruházások, felújítások indultak el, ezzel is készülve a gazdaság újra indulására.
Jelentősen bővült a kereskedelmi faktoringgal foglalkozó cégek ügyfélköre a járvány alatt –visszaesést nem, hogy nem tapasztaltak, de az eddig aktív szektorok mellett új ágazatok kezdtek érdeklődni a szolgáltatás iránt. A BÁV Faktor tapasztalatai szerint az építőiparban maradt a leglátványosabb intenzitás– a járvány előtt a potenciális ügyfelek 16 százaléka, az elmúlt hónapokban közel a fele érkezett ebből az ágazatból. Mellettük a feldolgozóipar és a kereskedelem is fellendült: főleg a higiéniai termékekkel és az élelmiszeriparral foglalkozók, valamint az őket kiszolgáló logisztikai cégek akartak faktorálni.
A beérkező megkeresések tekintetében a legnagyobb visszaesést az adminisztratív, és szolgáltatásokat támogató vállalkozások részéről tapasztalták – a járvány előtt a megkeresések 18 százaléka érkezett a fenti szegmensből, az elmúlt hetekben ez az arány 2 százalékra csökkent. Visszaesést tapasztaltak a nem élelmiszer kereskedelemmel és gépjárműjavítással foglalkozó ágazatok részéről is.
„A válság első napjaiban 40 százalékkal nőtt a megkeresések száma. Akkor azt feltételeztük, hogy a likviditás megőrzése miatt szimpatizálnak egyre többen a számlák előfinanszírozásával. Ez persze továbbra is fontos szempont a vállalkozásoknak, de a legtöbben mégsem kifejezetten csak ezért léptek velünk kapcsolatba. A szolgáltatással járó vevőminősítés, kockázatelemzés is ugyanennyire fontos szempont volt a legtöbb új ügyfélnek. Az üzleti bizalom megtartásához tényekre alapuló döntésre van szükség, amely a faktoring szolgáltatás szerves részét képezi.” – monda el Rátkai Tamás, a BÁV Faktor alapító-vezérigazgatója.
A szakértő azt tanácsolja, hogy a megváltozott gazdasági körülmények miatt érdemes hitelbiztosítással kombinált faktoring szolgáltatást igénybe venni. A hitelbiztosítás ugyanis olyan komplex vevőminősítéssel jár, amelynek igénybevételével vállalkozása minimálisra csökkentheti a pénzügyi teljesítéssel járó kockázatot. Tapasztalataik alapján a jelenlegi helyzetben ez a legjobb megoldás az üzleti bizalom és a likviditás növelésére.
„A járványhelyzet legfontosabb előnye a faktoring piac számára, hogy rengeteg vállalkozás került tisztába a szolgáltatás lényegével. Egyre kevesebben azonosítják a behajtással, így abban bízunk, hogy a válság után is sok új ügyfelünk él továbbra is a szolgáltatás nyújtotta pénzügyi tervezhetőséggel és stabilitással. – tette hozzá Rátkai Tamás.
A kereskedelmi faktoring piac az elmúlt években folyamatos növekedést mutatott Magyarországon, 2019-ben az előző évhez képest 28 százalékos növekedést tapasztalt a Magyar Faktoring Szövetség. Az egy évvel ezelőtti éves faktorált forgalom 22 százaléka mikro és kis vállalkozásokhoz, 48 százaléka közép-, 31 százaléka pedig nagyvállalatokhoz köthető.
Kapcsolódó cikkeink
Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >Uniós bíróság: a biztosítóknak vissza kell téríteniük a koronavírus-járvány miatt lemondott szervezett utazások árát
A csődbe ment utazási irodák biztosítóinak vissza kell téríteniük azoknak…
Tovább olvasom >Ezekért a termékekért rohamoznák meg a boltokat, ha jönne egy katasztrófa
A koronavírus-járvány tanulsága alapján fontos felkészülni a váratlan eseményekre, legyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >