Az “énidő” fontosságára hívja fel a figyelmet a foodora
A folyamatos digitális készenlét és a mindennapi munkahelyi és magánéleti elvárások folyamatos figyelem- és időzavarban tartják a magyarokat. A KSH korábbi felmérése alapján a többség nem elégedett a pihenésre és hobbikra fordítható idő mennyiségével, nehéz megfelelően beosztani a rendelkezésünkre álló órákat. A szabadidő, vagy “énidő” növeléséért és a mentális jóllét javításáért már apró lépésekkel is sokat tehetünk – a foodora és a Mindwell Pszichológiai Központ közös programja ebben segít.

A szabadidővel együtt csökken a mentális jóllétünk
A KSH 2022-es szubjektív jóléttel foglalkozó felmérése1 alapján a megkérdezettek 10-es skálán 6,5-re értékelték az elégedettségüket a rendelkezésükre álló szabadidővel. A legkevésbé elégedettek a 35-44 korosztályba tartozók voltak, akik átlagosan csupán 6 pontra értékelték a szabadidejük mennyiségét. Rengeteg kihívással jár a napi tennivalók menedzselése és sokak számára embert próbáló, hogy a rohanásban időt hagyjanak az önmagukkal való kapcsolódásra és saját mentális egészségük karbantartására.
Mindenki számára ismerős kihívások
A testünk is jelez, a fejfájás, a fáradékonyság, az ingerlékenység és a koncentrációs nehézségek is utalhatnak egyensúlyvesztésre. Nagyot fordíthat a közérzetünkön, ha ezeket időben felismerjük és időt szánunk a lelassulásra. A meditáció, a reggeli és esti nyújtás, az önismereti gyakorlatok, a sport, a közös játék házi kedvenceinkkel mind csökkentik a stresszhormon szintet.
A foodora és a Mindwell Pszichológiai Központ mentális egészségtudatosságot népszerűsítő kampánya azoknak segít, akik akár csak rövid időre, de kiszakadnának a felgyorsult napi teendők forgatagából. Az ételrendelés ugyanis nem csak kényelmi szolgáltatás, hanem nagy segítség egy kis szabadidő visszanyerésére is. A foodora statisztikái alapján egy átlagos rendelés leadása 9 percet vesz igénybe, míg ezzel szemben a bevásárlás, főzés és mosogatás ennek sokszorosa a hétköznapokban. Az így felszabadult extra idő tudatos beosztása rendkívüli hatással van a mentális egészségre, segít csökkenteni a mindennapi stresszt, kiszámíthatóbbá, strukturáltabbá teszi a napjainkat.
“A foodora, mint Magyarország vezető gyorskereskedelmi platformja hívott bennünket egy olyan együttműködésre, amely azt az időt szeretné mentális töltődésre javasolni, amelyet azon spórolunk meg, ha éppen ételt rendelünk a kínálatból. A program részeként a Mindwell podcastekkel és közösségi média tartalmakkal is segíti az érdeklődőket abban, hogy miként használhatják fel ezt a felszabadult időt mentális jóllétük javítására. A rövid, de hatékony önismereti gyakorlatok és a stresszkezelési tippek különösen azoknak szólnak, akik szeretnének tenni magukért, de kevés idejük van. Az érdeklődők többek között olyan témákkal találkozhatnak, mint a stresszkezelés, az imposztor szindróma vagy az önszabotázs felismerése és legyőzése.”
– teszi hozzá dr. Dura Mónika a Mindwell Pszichológiai Központ vezetője.
Tudatos jelenlét és én-idő a hétköznapokban
A Mindwell Pszichológiai Központ a foodorával közös podcastben segít abban, hogy az így felszabadult időt, hogyan fordíthatjuk a mentális egészség és jóllét javítására. Az adásokhoz Szabó Luca szinkronszínész adja a hangját, a rövid, 10 perces, epizódok könnyen emészthető formában adnak tippeket azoknak, akik szeretnének tenni magukért, de csak minimális idő áll rendelkezésükre. Az érdeklődők olyan témákkal találkozhatnak, mint a stresszkezelés, az imposztor szindróma vagy az önszabotázs felismerése és legyőzése. Az adások egész októberben folyamatosan kerülnek fel a foodora Spotify listájára.
„Az ételrendelés ma már nem csak a kényelemről szól, hanem arról is, hogy a mindennapokban visszaszerezzünk egy kis időt magunknak. A rendeléssel ugyebár nem csak azt az időt spóroljuk meg amit a főzéssel töltenénk, de a bevásárlás, utazás és a mosogatás terhe alól is felszabadulunk. A foodora és a Mindwell Pszichológiai Központ közös kampánya abban segít, hogy az így felszabadult perceket értékesen használhassuk fel – akár mentális egészségünk javítására is.”
– mondja Szauter Zsolt, a foodora marketing igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Újévi fogadalmak: két hónapnyi lendület
A foodora tapasztalatai azt mutatják, hogy az év eleji ételrendelésekre…
Tovább olvasom >Indul a gazdaságos kiszállítás a foodorán!
A foodora, hazánk vezető gyorskereskedelmi szolgáltatója tovább bővíti kiszállítási opcióit,…
Tovább olvasom >AI-generált kampányforradalom: az Unilever új szintre emeli a marketinget
Az Unilever látványos újítással reformálja meg marketingfolyamatait: mesterséges intelligencia segítségével…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >