Az emelkedő kávéárak miatt nem vár profitnövekedést a Starbucks
A Starbucks amerikai kávézólánc szerint a kávé beszerzésének növekvő költsége idén negatívan hat a vállalati profitra.
A cég úgy döntött, hogy nem emeli az idei évre vonatkozó profitprognózisát, noha az elmúlt három hónapban az értékesítési forgalom növekedéséről és 15 százalékkal magasabb profitról adott ki jelentést. Az árbevétel ezzel párhuzamosan 8 százalékkal, 3 milliárd dollárra emelkedett, elsősorban az amerikai eladásoknak köszönhetően.
A helyzet azonban egyre nehezebb, hiszen tavaly nyár óta a nagykereskedelmi kávéárak csaknem a háromnegyedével drágultak. Az áremelkedés hajtóereje a Kolumbiában uralkodó rossz időjárás, a piac ráadásul a kávéültetvények egészsége miatt is aggódik, miközben folyamatosan nő a kereslet – jelenti a BBC.
A cég árbevétele egyébként 8 százalékkal nőtt az előző évi azonos időszakban jegyzett adathoz viszonyítva, és 3 milliárd dollárt tett ki, elsősorban a vásárlókör bővülésének köszönhetően. A Starbucks ezért megerősítette a korábban közzétett profit előrejelzését, mint fogalmazott, a „drámaian növekvő költségek ellenére”. A vállalat így jelenleg is 1,47 dolláros részvényenkénti profitot vár, annak ellenére, hogy a piac 1,49 dollárra történő emelésre számított.
Az elmúlt hetekben folyamatosan emelkedett a kávé ára, az árfolyam egy hete 13 éve nem látott rekordra ugrott. Az Inc. Magazine szerint az árfolyam komoly gondot okoz a kisebb, független kávés cégeknek. És bár az áremelkedést előre láthatta a piac, kávéból nem lehet komolyabb tartalékokat felhalmozni, mivel a kávészemek gyorsan veszítik el nedvességüket és ráadásul a minőségük is hamar romlik. Emellett a kávé más nyersanyagokhoz hasonlóan kitett a piaci befektetőknek is, ezért gyors, spekulatív ármozgások is elképzelhetőek – írja a BBC News nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >