Az emelkedő kávéárak miatt nem vár profitnövekedést a Starbucks
A Starbucks amerikai kávézólánc szerint a kávé beszerzésének növekvő költsége idén negatívan hat a vállalati profitra.
A cég úgy döntött, hogy nem emeli az idei évre vonatkozó profitprognózisát, noha az elmúlt három hónapban az értékesítési forgalom növekedéséről és 15 százalékkal magasabb profitról adott ki jelentést. Az árbevétel ezzel párhuzamosan 8 százalékkal, 3 milliárd dollárra emelkedett, elsősorban az amerikai eladásoknak köszönhetően.
A helyzet azonban egyre nehezebb, hiszen tavaly nyár óta a nagykereskedelmi kávéárak csaknem a háromnegyedével drágultak. Az áremelkedés hajtóereje a Kolumbiában uralkodó rossz időjárás, a piac ráadásul a kávéültetvények egészsége miatt is aggódik, miközben folyamatosan nő a kereslet – jelenti a BBC.
A cég árbevétele egyébként 8 százalékkal nőtt az előző évi azonos időszakban jegyzett adathoz viszonyítva, és 3 milliárd dollárt tett ki, elsősorban a vásárlókör bővülésének köszönhetően. A Starbucks ezért megerősítette a korábban közzétett profit előrejelzését, mint fogalmazott, a „drámaian növekvő költségek ellenére”. A vállalat így jelenleg is 1,47 dolláros részvényenkénti profitot vár, annak ellenére, hogy a piac 1,49 dollárra történő emelésre számított.
Az elmúlt hetekben folyamatosan emelkedett a kávé ára, az árfolyam egy hete 13 éve nem látott rekordra ugrott. Az Inc. Magazine szerint az árfolyam komoly gondot okoz a kisebb, független kávés cégeknek. És bár az áremelkedést előre láthatta a piac, kávéból nem lehet komolyabb tartalékokat felhalmozni, mivel a kávészemek gyorsan veszítik el nedvességüket és ráadásul a minőségük is hamar romlik. Emellett a kávé más nyersanyagokhoz hasonlóan kitett a piaci befektetőknek is, ezért gyors, spekulatív ármozgások is elképzelhetőek – írja a BBC News nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >