Az eMAG lett Magyarország legnagyobb forgalmú webáruháza 2018-ban
Magyarország legnagyobb webáruháza az eMAG lett, második helyre az Extreme Digital került, míg a harmadik helyen a Media Markt végzett a 2018-as online forgalmi adatok alapján – közölte az MTI-vel kedden a GKI Digital.
Az eMAG négy év után vette át az első helyet az addigi listavezető Extreme Digital-tól. Kérdés ugyanakkor, hogy a két legnagyobb online áruház tavasszal bejelentett fúziója hogyan alakítja át a piaci erőviszonyokat. Ennek megválaszolására 2020-ig még várni kell – írták.
A GKI Digital adatai szerint a lista 10 legnagyobb kereskedője mintegy nettó 150 milliárd forint forgalmat ért el az online értékesítésből. Ehhez a bevételhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult – közölték.
A GKI Digital által nyilvántartott több mint ötezer webáruház közül az első 10 piaci súlya 35 százalék volt 2018-ban, ami 2 százalékpontos csökkenés az egy évvel korábbi eredményekhez képest. A legnagyobb webáruházak növekedési üteme alacsonyabb a piaci átlagnál, az első 10 összesített forgalma csupán 11 százalékkal nőtt egy év alatt, miközben a teljes online kiskereskedelem 17 százalékot bővült Magyarországon.
A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedőkről. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább szárnyal az online kereskedelem Romániában
Az online költések összege Romániában tavaly elérte a 11,7 milliárd…
Tovább olvasom >Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően…
Tovább olvasom >Megérkeztek az okos asszisztenssel felvértezett telefonok
Eljött a mobiltelefonok új korszaka: a mesterséges intelligencia (MI) beépítése…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >