Az eMAG lett Magyarország legnagyobb forgalmú webáruháza 2018-ban
Magyarország legnagyobb webáruháza az eMAG lett, második helyre az Extreme Digital került, míg a harmadik helyen a Media Markt végzett a 2018-as online forgalmi adatok alapján – közölte az MTI-vel kedden a GKI Digital.
Az eMAG négy év után vette át az első helyet az addigi listavezető Extreme Digital-tól. Kérdés ugyanakkor, hogy a két legnagyobb online áruház tavasszal bejelentett fúziója hogyan alakítja át a piaci erőviszonyokat. Ennek megválaszolására 2020-ig még várni kell – írták.
A GKI Digital adatai szerint a lista 10 legnagyobb kereskedője mintegy nettó 150 milliárd forint forgalmat ért el az online értékesítésből. Ehhez a bevételhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult – közölték.
A GKI Digital által nyilvántartott több mint ötezer webáruház közül az első 10 piaci súlya 35 százalék volt 2018-ban, ami 2 százalékpontos csökkenés az egy évvel korábbi eredményekhez képest. A legnagyobb webáruházak növekedési üteme alacsonyabb a piaci átlagnál, az első 10 összesített forgalma csupán 11 százalékkal nőtt egy év alatt, miközben a teljes online kiskereskedelem 17 százalékot bővült Magyarországon.
A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedőkről. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >Divatbolt szekcióval rukkolt elő az eMAG
Az eMAG online áruház újabb mérföldkőhöz érkezett a Divatbolt szekció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >