Az első pillanattól fogva fenntarthatóan – az anyag adja meg az alaphangot
Egyre több termékről állítják, hogy fenntartható módon készültek. Azonban sok esetben a fenntartható csomagolás és a beszállító fenntartható működése nem feltétlenül állnak a figyelem középpontjában. De hogyan lehet egy termék fenntartható, ha maga a csomagolás nem az?
Már a tervezési szakasz során, amilyen hamar csak lehetséges, előrelátó módon kell cselekednünk, ha azt szeretnénk, hogy a feldolgozótól a márkatulajdonoson és a kiskereskedőn át egészen a fogyasztóig fenntartható legyen a teljes folyamat. Mivel a gyártó található az értéklánc elején, a Metsä Board szeretne ehhez hozzájárulni – mégpedig intenzív és átlátható kommunikációval. A következőkben leírtak ezért iránymutatók lehetnek új csomagolási megoldások fejlesztése vagy régiek felülvizsgálata során.
Fenntartható tervezés a környezetbarát végeredmény érdekében
A fenntartható tervezés akkor működik a legjobban, ha minden érintett fél odaül ugyanahhoz az asztalhoz. Ez azért van, mert az ellátási láncban felmerülő potenciális kihívások már a tervezési folyamat korai szakaszában felismerhetők és megválaszolhatók. Ennek érdekében néhány éve Äänekoskiban megnyitottuk kiválósági központunkat, amely nemcsak K+F csapatunknak, csomagolástervező stúdiónak, a vásárlói visszajelzés központjának, valamint korszerű laboratóriumnak ad otthont, hanem közös alkotói workshopok helyszíne is, ahol ügyfeleink és a Metsä Board szakértői közösen vesznek részt a műhelymunkában.
A fenntartható nyersanyag biztosítja az alapot
A Metsä Board friss erdei rostokból készülő kartonjainak alapanyaga fenntarthatóan művelt északi erdőkből származik, nagyrészt a Metsäliitto Cooperative erdőgazdálkodási szövetkezetből, amely egyben a Metsä Group anyavállalata is. Számunkra tehát az erdő részét képezi mind a vállalatnak, mind tevékenységeinek. Ennek megőrzése érdekében évente több mint 30 millió fát ültetünk finnországi erdőtulajdonosokkal közösen, a biológiai sokszínűség megőrzését pedig a holtfák és az élőhelyek segítségével biztosítjuk.
Befektetés a fenntartható termelésbe
A Metsä Board azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2030 végére minden termékét fosszilis energia felhasználása nélkül állítsa elő. Weboldalunkon részletesen és transzparens módon bemutatjuk, milyen ütemterv alapján kívánjuk ezt elérni: például, hogy az Äänekoskiban található üzemben már fosszilis energia felhasználása nélkül zajlik a termelés, hogy a Husumi gyár egy új regeneráló kazán és turbina segítségével jelentősen javította villamosenergia-önellátását, és hogy a legújabb szabványok szerint épített, fosszilis energiától mentes kaskineni gyár már az engedélyeztetési fázisban van.
Innovatív megoldásokkal előnyökre szert tenni
Az innovatív megoldások számos előnnyel járhatnak: például a Metsä Board súlycsökkentett kartonjaihoz nemcsak kevesebb nyersanyag szükséges, hanem a gyártás során energiát és vizet, valamint a szállítás során szén-dioxidot takarítunk meg, miközben a termék minősége változatlan marad. Következetességünknek és fegyelmezettségünknek köszönhetően kevesebb idő esik ki a termelésből, és nagyobb a gyártási hatékonyság, ezáltal pedig időt és pénzt spórolunk.
A jó újrahasznosíthatóság zárja a kört
Az ellátási lánc végén az ártalmatlanítás áll, a fenntartható csomagolás célja pedig az újrahasznosítás. A friss erdei rostok itt is jó eredményeket mutatnak, mivel nagy ökológiai hatékonysággal újrahasznosíthatók, az adott település újrahasznosítási lehetőségeinek függvényében. Tulajdonképpen az anyag még nélkülözhetetlen is az újrahasznosítási ciklushoz, hiszen friss rostok hozzáadása nélkül hosszú távon nem létezhet újrahasznosított csomagolás. Mivel a friss rostok megújulók és könnyen újrahasznosíthatók, ezért számos új csomagolási megoldás és megújult régebbi termék izgalmas alapanyagát jelentik. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Felelős csomagolás, fenntartható jövő
Az FMCG szektor csomagolásainak szerepe messze túlmutat a termékek védelmén…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >