Az első negyedévben a SZÉP-kártya ügyfelek száma meghaladta a 355 ezret
A Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) tulajdonosok száma március 20-ig meghaladta a 355 ezret, csaknem 15 ezer elfogadó hellyel kötöttek szerződést a kibocsátók, az igényelt összeg pedig több mint 10 milliárd forint volt – ismertette Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
Hozzátette: azzal számolnak, hogy az új cafeteria-elem az idén mintegy 20-20 milliárd forint pótlólagos keresletet generál a vendéglátás és a szálláshely-szolgáltatás területén.
A még forgalomban lévő, több mint 10 milliárd forint értékű üdülési csekkel, a szálláshely-szolgáltatások forgalma meghaladhatja a 30 milliárd forintot.
Az első negyedévben 5 milliárd forintot igényeltek meleg étkezési alszámlára, 4,4 milliárdot szálláshely-szolgáltatásra és 1,5 milliárdot a rekreációs alszámlára.
Az államtitkár a tájékoztató után újságíróknak elmondta: várják a visszajelzéseket Brüsszeltől a cafeteria-rendszer átalakításával kapcsolatos kérdésekre adott válaszokra. Hozzátette: az Erzsébet-utalvánnyal kapcsolatban elsősorban arra volt kíváncsi az EU, hogy milyen szempontok alapján választottak egy, állami kibocsátót. Szatmáry Kristóf megjegyezte, hogy készek a kompromisszumra, a módosításra.
Április 15-től már minden, a rendszerhez csatlakozott bank POS terminálján elfogadják a SZÉP-kártyákat.
Az államtitkár egy kutatásra hivatkozva azt mondta: az új cafeteria-rendszerrel 12-15 milliárd forintos megtakarítás érhető el a korábbi rendszerekhez képest. Hangsúlyozta, hogy elkötelezettek a rendszer további fejlesztése érdekében.
Körtvélyessy László miniszteri biztos kiemelte: a SZÉP-kártya jelentősen ösztönzi a kártyásfizetés elterjedését. Szerinte csaknem 100 milliárd forintos megtakarítás lenne elérhető, ha Magyarországon a nyugat-európai szintre emelkedne a kártyás fizetés elterjedése.
A csütörtöki tájékoztató a SZÉP-kártyát népszerűsítő kampány lezáró eseménye, az elmúlt két hónapban végigjárták az országot. Mint mondta, a kampány végén végzett felmérésük szerint a megkérdezettek 95 százaléka hallott a kártyáról, 43 százaléka részesül béren kívüli juttatásban, háromnegyedük szívesen birtokolna SZÉP-kártyát.
Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese ismertette: jelenleg mintegy 260 ezer SZÉP-kártya ügyfelük van, az OTP SZÉP-kártya elfogadóhelyeinek száma 7.500, várakozásaik szerint ez az év végére elérheti a 20 ezret.
Lehoczky László, az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. vezetője azt mondta: az MKB eddig 60 ezer kártyát bocsátott ki, 4.100 szolgáltató-hellyel és 3.100 munkaadóval állapodott meg.
Bába Ágnes, a K&H Bank vezérigazgató-helyettese elmondta, ugyan ők csatlakoztak legkésőbb a rendszerhez, dinamikusan bővül az ügyfélszámuk, most 37 ezernél tartanak, az elfogadóhelyek száma náluk 4.300.
A SZÉP-kártya a megújult hazai cafeteria-rendszer új eleme, amelynek három alszámlájára minden munkavállalónak összesen évi 450 ezer forintot utalhatnak béren kívüli juttatásként a foglalkoztatók – az összeg teljes egészében felhasználható belföldi szállásokon. A kártya használata után levont jutalék maximum 1,5 százalék. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >