Az első félévben 22-23 százalékkal nőttek a közúti fuvarozói költségek
A magyar közúti fuvarozók költségeit mutató Közúti Fuvarozási Árindex (KFX) 2022 első félévében mintegy 22-23 százalékos növekedést mutat az előző év egészéhez képest, ebből az első félévben a fuvarozók 13-15 százalékot tudtak érvényesíteni áraikban – mondta Lajkó Ferenc, a Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) logisztikai szakosztályának elnöke hétfőn a közgazdasági társaság online szakmai rendezvényén.

Az üzemanyag költségek is drasztikusan nőttek
A Közúti Fuvarozási Árindex a közúti fuvarozást érintő árhatásokat mutatja a 20 legnagyobb magyar fuvarozó több ezer kamionjának adatai alapján.
Lajkó Ferenc, aki a negyedévben készülő indexet kidolgozó DigiLog Consulting ügyvezetője is rámutatott arra, hogy a jogos és a fuvarozási árban érvényesített költség közötti 8-9 százalék különbözet olyan probléma, amely hatással lehet az ellátási láncra.
A logisztikai iparági szakember ismertette, hogy az első félévben mért költségnövekedésben az üzemanyag 14 százalékot, a gépkocsivezetők bére 5 százalékot, a tranzitdíj 3 százalékot tett ki, de befolyásolta még a költségeket az infláció és az alapkamat alakulása is.
A magyar közúti árufuvarozás jelentőségét bemutatva Lajkó Ferenc elmondta, a hazai áruszállítás 70 százalékát adják, Magyarországon 13 ezer vállalkozás foglalkozik közúti árufuvarozással, járműállományuk 90 ezret tesz ki, a magyar foglalkoztattak 3,3 százalékát alkalmazzák, és jelentős exportszolgáltatók.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >A nagyhaszongépjármű-piacon erősít az AutoWallis Csoport
Tovább erősíti cseh piaci jelenlétét az AutoWallis Csoport, miután megnyitotta…
Tovább olvasom >Digitális DACHSER magazin: érdekes tények és történetek a logisztika világából
A DACHSER magazin több mint hatvan éve tudósít az intelligens…
Tovább olvasom >További cikkeink
MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
Megjelent a Trade magazin legújabb, 2025/5. száma, amelynek bővített digitális…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >