Először nyert Magyarország SIAL d’Or kategóriadíjat!
Idén 243 terméket mutattak be a SIAL d’Or nemzetközi zsűrizése során Montreálban, ahova 8 magyar termék jutott be,
a zsűriben Magyarországot képviselő Trade magazin által.
Hazánk tagsága e nemzetközi megmérettetésen 1998-ban indult, de azóta kategóriát sosem nyert magyar termék. Eddig! Idén a 9 kategóriagyőztes között egy magyar termékre is felfigyelhet a világ.
Idén is legnagyobb a SIAL
200 ország több mint 136 ezer látogatója tekintette meg két éve a párizsi SIAL kiállítást. Akkor is, és várhatóan az idén is, ez az októberi találkozó kapja a legnagyobb élelmiszer-ipari kiállítás címet. Idén október 21–25. között kerül megrendezésre az a fórum, amelyre, minden páros évben, közel 6000 kiállító érkezik több mint 100 országot képviselve, hogy a legnagyobb termékfejlesztésekkel bűvölje el a világot.
Idén mi is hozzájárulunk ehhez a magunk módján, egy fantasztikus világújdonsággal, amely elnyerte a „hűtött nem tejtermék” SIAL d’Or kategóriadíjat.
Először a történelemben Magyarország nemcsak országdíjas termékkel, de kategóriadíjassal is büszkélkedhet a világ élelmiszeriparának. A budaörsi PLP Seefood által gyártott SELFISH termékcsalád konyhakész, friss halakat tartalmaz, amelyeket a Sealed Air által kifejlesztett frissen tartó és egyben süthető fóliákba csomagolnak.
A hal 7 napig friss marad a fóliában, csak egyszerű hűtést és nem fagyasztást igényelve, majd a fóliával együtt, a benne lévő fűszervajjal csak egyszerűen behelyezzük
a sütőbe, és 10 perc múlva tálaljuk.
Világújdonságok sorában
A frissen tartó és süthető fóliát most először fejlesztették ki és alkalmazták halak esetében a világon! A PLP Seefood főként édesvízi halat, például pisztrángot, de akár tengeri lazacot is készít, és csomagol ebbe az újszerű fóliába. A termékcsalád már kapható a hipermarketekben, és bízunk benne, hogy erőteljesen hozzájárul majd a halfogyasztás jelentős emelkedéséhez Magyarországon.
De természetesen más országok is fantasztikus innovációkkal jelentek meg, amelyekre szintén érdemes odafigyelni. Anglia például bemutatta az első üdítősprayt, amely nem is lehetne más, mint az őrült narancs Tango, amit csak be kell fújnunk a szánkba. Világújdonság-gyanús az a borkollekció is, amivel a franciák dicsekedhetnek kicsit, hiszen kivonták a szulfátot a borból, ami sok embernek okozott fejfájást a szó szoros értelmében. És hogy ne fukarkodjunk
a dicsérő szavakkal, feltétlen megemlítem a spanyolok ötletét, akik nagyon szívesen ízesítik kávéjukat likőrökkel vagy egyéb szeszekkel. Egy olyan kis kiszerelésű, tasakos kávéízesítőt hoztak, ami valódi szeszes italt tartalmaz, nem aromát, és a cukorhoz hasonlóan csak kinyitjuk a kis tasakot és beletölthetjük a kávénkba, hogy kedvenc ízünket fogyaszthassuk. Cseh barátaink innovációi szerintem elég gyorsan megjelennek majd nálunk is, hiszen náluk az előfőzött, tasakos rizs mintájára fejlesztették ki a tasakos tésztát. Ezentúl nem kell aggódni, hogy vajon elég ideig főztük-e, vagy épp túl, és a tésztaszűrővel se kell bajlódni. Egyszerű és praktikus…
A termékek többsége elsősorban csomagolásában volt innovatív, de jeleskedtek a gyártmánytechnológiai fejlesztéseket bevezetett cégek is. Ilyenek például az orosz piacon nagy sikert aratott jégkrémgolyó-granulátumok, vagy az olaszok fagyasztott zöldségei, amelyeknél a zöld leveleket egymásra fektetik,
és úgy, egyben fagyasztják.
A kommunikáció segít
A SIAL d’Or nemzetközi verseny nagy előnye, hogy zsűritagjai egy-egy ország vezető szaklapja is egyben, így a hazai forduló nyertesei, a nemzetközi forduló sikeres szereplői 29 országra szóló kommunikációs támogatásban részesülnek. Meg is érdemlik! Ezért a SIAL mindent elkövet, hogy e téren még nagyobb támogatást nyújtson. Honlapján minden ország termékajánlásait elérik az érdeklődők, és folyamatosan publikálják az országok innovációit. Az októberi
kiállításon pedig minden nyertest bemutatnak, hogy segítsék a termék exportlehetőségeit, és összehozzák a kínálatot és keresletet.
A Trade magazin, ahogy a többi 28 ország társlapjai is, e hónapban közhírré teszik, hogy az elmúlt két évben született termékek közül melyek a világ legnagyobb élelmiszer-ipari innovációi.
Gratulálunk és további sok sikert kívánunk!
A budaörsi PLP Seafood által gyártott SELFISH termékcsalád konyhakész, friss halakat tartalmaz, amelyeket a Sealed Air által kifejlesztett frissentartó és egyben süthető fóliákba csomagolnak. A hal 7 napig friss marad a fóliában, csak egyszerű hűtést és nem fagyasztást idényelve, majd a fóliával együtt, a benne lévő fűszervajjal csak egyszerűen behelyezzük a sütőbe, és 10 perc múlva tálaljuk.
Hazánk tagsága e nemzetközi megmérettetésen 1998-ban indult, de azóta kategóriát sosem nyert magyar termék. Eddig! Idén a 9 kategóriagyőztes között egy magyar termékre is felfigyelhet a világ.
Idén is legnagyobb a SIAL
200 ország több mint 136 ezer látogatója tekintette meg két éve a párizsi SIAL kiállítást. Akkor is, és várhatóan az idén is, ez az októberi találkozó kapja a legnagyobb élelmiszer-ipari kiállítás címet. Idén október 21–25. között kerül megrendezésre az a fórum, amelyre, minden páros évben, közel 6000 kiállító érkezik több mint 100 országot képviselve, hogy a legnagyobb termékfejlesztésekkel bűvölje el a világot.
Idén mi is hozzájárulunk ehhez a magunk módján, egy fantasztikus világújdonsággal, amely elnyerte a „hűtött nem tejtermék” SIAL d’Or kategóriadíjat.
Először a történelemben Magyarország nemcsak országdíjas termékkel, de kategóriadíjassal is büszkélkedhet a világ élelmiszeriparának. A budaörsi PLP Seefood által gyártott SELFISH termékcsalád konyhakész, friss halakat tartalmaz, amelyeket a Sealed Air által kifejlesztett frissen tartó és egyben süthető fóliákba csomagolnak.
A hal 7 napig friss marad a fóliában, csak egyszerű hűtést és nem fagyasztást igényelve, majd a fóliával együtt, a benne lévő fűszervajjal csak egyszerűen behelyezzük
a sütőbe, és 10 perc múlva tálaljuk.
Világújdonságok sorában
A frissen tartó és süthető fóliát most először fejlesztették ki és alkalmazták halak esetében a világon! A PLP Seefood főként édesvízi halat, például pisztrángot, de akár tengeri lazacot is készít, és csomagol ebbe az újszerű fóliába. A termékcsalád már kapható a hipermarketekben, és bízunk benne, hogy erőteljesen hozzájárul majd a halfogyasztás jelentős emelkedéséhez Magyarországon.
De természetesen más országok is fantasztikus innovációkkal jelentek meg, amelyekre szintén érdemes odafigyelni. Anglia például bemutatta az első üdítősprayt, amely nem is lehetne más, mint az őrült narancs Tango, amit csak be kell fújnunk a szánkba. Világújdonság-gyanús az a borkollekció is, amivel a franciák dicsekedhetnek kicsit, hiszen kivonták a szulfátot a borból, ami sok embernek okozott fejfájást a szó szoros értelmében. És hogy ne fukarkodjunk
a dicsérő szavakkal, feltétlen megemlítem a spanyolok ötletét, akik nagyon szívesen ízesítik kávéjukat likőrökkel vagy egyéb szeszekkel. Egy olyan kis kiszerelésű, tasakos kávéízesítőt hoztak, ami valódi szeszes italt tartalmaz, nem aromát, és a cukorhoz hasonlóan csak kinyitjuk a kis tasakot és beletölthetjük a kávénkba, hogy kedvenc ízünket fogyaszthassuk. Cseh barátaink innovációi szerintem elég gyorsan megjelennek majd nálunk is, hiszen náluk az előfőzött, tasakos rizs mintájára fejlesztették ki a tasakos tésztát. Ezentúl nem kell aggódni, hogy vajon elég ideig főztük-e, vagy épp túl, és a tésztaszűrővel se kell bajlódni. Egyszerű és praktikus…
A termékek többsége elsősorban csomagolásában volt innovatív, de jeleskedtek a gyártmánytechnológiai fejlesztéseket bevezetett cégek is. Ilyenek például az orosz piacon nagy sikert aratott jégkrémgolyó-granulátumok, vagy az olaszok fagyasztott zöldségei, amelyeknél a zöld leveleket egymásra fektetik,
és úgy, egyben fagyasztják.
A kommunikáció segít
A SIAL d’Or nemzetközi verseny nagy előnye, hogy zsűritagjai egy-egy ország vezető szaklapja is egyben, így a hazai forduló nyertesei, a nemzetközi forduló sikeres szereplői 29 országra szóló kommunikációs támogatásban részesülnek. Meg is érdemlik! Ezért a SIAL mindent elkövet, hogy e téren még nagyobb támogatást nyújtson. Honlapján minden ország termékajánlásait elérik az érdeklődők, és folyamatosan publikálják az országok innovációit. Az októberi
kiállításon pedig minden nyertest bemutatnak, hogy segítsék a termék exportlehetőségeit, és összehozzák a kínálatot és keresletet.
A Trade magazin, ahogy a többi 28 ország társlapjai is, e hónapban közhírré teszik, hogy az elmúlt két évben született termékek közül melyek a világ legnagyobb élelmiszer-ipari innovációi.
Gratulálunk és további sok sikert kívánunk!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >