Az elmúlt két évben több mint 5000 új saját márkás terméket vezetett be az olaszországi Coop
Az olasz Coop Italia kiskereskedelmi szövetkezet az elmúlt két évben több mint 5000 új saját márkás terméket vezetett be üzleteiben.
A 2022 és 2024 közötti termékbővítés válasz volt a fogyasztók számára nehéz körülményekre, melyeket a 2023-as rekordmagas infláció és a jelentősen csökkenő reálbérek okoztak. Az áremelkedések miatt a vásárlók megélhetési költségek miatti aggodalma egyre nőtt, ami a vásárlási szokások átalakulását eredményezte: a fogyasztók mára kisebb mennyiségeket vásárolnak, gyakrabban járnak üzletbe, és inkább olcsóbb termékeket választanak.
A saját márkás termékek számos kategóriában már a forgalom 80%-át teszik ki, 2023-ban a Coop tagjainak és vásárlóinak 95%-a vásárolt legalább egy ilyen terméket, ami hozzájárult a Coop által 2023-ban elért 16,4 milliárd eurós forgalomhoz. A Coop termékek választásával a tagok és a vásárlók becslések szerint 1,2 milliárd eurót spóroltak, ami 200 millió euróval több, mint 2021-ben.
A Coopnál folyamatos a kínálat felülvizsgálata és fejlesztése, minek keretében a kereskedő szeptemberben új kategóriákat, például sajtokat és érlelt húsokat vezet be. A „Gli Spesotti” árucsoportban megtalálható 270 kényelmi termék már a vásárlók 70%-ának kosarában megtalálható. Emellett népszerűek a Fiorfiore saláták és a Vivi verde újrahasznosított italos kartonokból készült papírszalvéták is.
2023-ban a saját márkás termékek piaca Olaszországban elérte a 25,4 milliárd eurót, ami 31,5%-os piaci részesedést jelent, és további növekedés várható az élelmiszer, higiéniai és egészségügyi kategóriákban.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >Megduplázza saját márkás kínálatát a Co-op Wholesale
800 000 fontos befektetéssel bővíti a brit Co-op Wholesale saját…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >