Az elmúlt két évben több mint 5000 új saját márkás terméket vezetett be az olaszországi Coop
Az olasz Coop Italia kiskereskedelmi szövetkezet az elmúlt két évben több mint 5000 új saját márkás terméket vezetett be üzleteiben.
A 2022 és 2024 közötti termékbővítés válasz volt a fogyasztók számára nehéz körülményekre, melyeket a 2023-as rekordmagas infláció és a jelentősen csökkenő reálbérek okoztak. Az áremelkedések miatt a vásárlók megélhetési költségek miatti aggodalma egyre nőtt, ami a vásárlási szokások átalakulását eredményezte: a fogyasztók mára kisebb mennyiségeket vásárolnak, gyakrabban járnak üzletbe, és inkább olcsóbb termékeket választanak.
A saját márkás termékek számos kategóriában már a forgalom 80%-át teszik ki, 2023-ban a Coop tagjainak és vásárlóinak 95%-a vásárolt legalább egy ilyen terméket, ami hozzájárult a Coop által 2023-ban elért 16,4 milliárd eurós forgalomhoz. A Coop termékek választásával a tagok és a vásárlók becslések szerint 1,2 milliárd eurót spóroltak, ami 200 millió euróval több, mint 2021-ben.
A Coopnál folyamatos a kínálat felülvizsgálata és fejlesztése, minek keretében a kereskedő szeptemberben új kategóriákat, például sajtokat és érlelt húsokat vezet be. A „Gli Spesotti” árucsoportban megtalálható 270 kényelmi termék már a vásárlók 70%-ának kosarában megtalálható. Emellett népszerűek a Fiorfiore saláták és a Vivi verde újrahasznosított italos kartonokból készült papírszalvéták is.
2023-ban a saját márkás termékek piaca Olaszországban elérte a 25,4 milliárd eurót, ami 31,5%-os piaci részesedést jelent, és további növekedés várható az élelmiszer, higiéniai és egészségügyi kategóriákban.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >Meginduló piac, változó fogyasztói térképen
A fogyasztói optimizmus erősödik, a volumenek lassan visszatérnek – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >