Az elmúlt évben 10 százalékkal csökkent a sörfogyasztás Magyarországon
Magyarországon értékesített sör mennyisége alig több mint 5,4 millió hektoliter volt 2023-ban, ami jelentős visszaesést jelent a 2022-es 6,01 millió hektoliterhez képest. Az agroinform.hu jelentése szerint az idei évben ugyan sikerülhet a lemaradás egy részét ledolgozni, de hosszú távon az alkoholfogyasztás visszaesésével párhuzamosan a sörfogyasztás is csökkenő trendet mutat.

Az idei új trendek közül kiemelkedik az alkoholmentes sörök dinamikus növekedése
A sörfogyasztás alakulását jelentősen befolyásolja az időjárás, amit nehéz előre tervezni. Bár a nyári sportesemények, mint a labdarúgó-Európa-bajnokság és az olimpia pozitív hatása várható, Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója szerint ezek hatása nem számottevő. Alkoholmentes Sörök és Prémium Kategóriák Növekedése Az idei új trendek közül kiemelkedik az alkoholmentes sörök dinamikus növekedése, amely hosszú távon hatékony válasz lehet a csökkenő alkoholfogyasztási igényekre. Az új gyümölcskülönlegességekkel ízesített termékek népszerűsége is növekszik.
Ugyanakkor az összforgalom 90 százalékát továbbra is a lager sörök adják, így ezek a változások csak lassú átrendeződést jelentenek. Látványos elmozdulás figyelhető meg a minőségi sörök felé. A szuperprémium és prémium szegmensek aránya idén már a teljes forgalom harmadát teszi ki, szemben a 4-5 évvel ezelőtti 25 százalékkal. Ennek ellenére a KSH adatai szerint nőtt az árkülönbség a világos és a minőségi sörök között. 2023-ban fél liter minőségi sör fogyasztói átlagára 434 forint volt, ami 22 százalékkal magasabb a világos sörök 356 forintos átlagáránál.
Kisüzemi Sörfőzdék Kihívásai A hazai sörgyártás alapvetően nagyipari sörfőzdékben zajlik, amelyek a kibocsátás 96 százalékát adják. A mintegy 80-90 kisüzemi sörfőzde a teljes piaci visszaeséssel szemben 2 százalékos növekedésről számolt be. Az elmúlt években a vendéglátás covid-időszaki szüneteltetése, a munkaerőhiány, valamint az energia és alapanyag áremelkedései óriási kihívásokat jelentettek a söripar számára, különösen a kisebb tőkeerejű kisüzemi termelők körében.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója szerint a hosszútávú sikerhez a kisüzemi szegmensben elengedhetetlen a folyamatos technológiai fejlesztés és az iparági ismeretek mély ismerete. Ennek köszönhetően az elmúlt egy-két évben jelentős konszolidáció figyelhető meg ebben az ágazatban. Jövőbeli Kilátások A söripar előtt álló kihívások ellenére vannak lehetőségek is. Az alkoholmentes sörök és a prémium kategóriák növekedése új irányokat nyit meg a piacon. Az időjárás és a sportesemények hatása mellett a fogyasztói szokások változása is befolyásolja a sörfogyasztás alakulását. Az iparág szereplőinek alkalmazkodniuk kell ezekhez a változásokhoz, hogy hosszú távon is sikeresek maradjanak.
Kapcsolódó cikkeink
Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >